Ja, dat is wat er staat.
Ik had gedacht dat ie misschien té klein zou ogen na de 41mm robuuste Colt, maar niets is minder waar…gelukkig. Dus ze kunnen prima naast elkaar.
En ja zeg wat is het weer genieten van die sublieme GS afwerking en de spring drive sweep. Plus…na bijna 50 dagen loopt het uurwerk nog steeds op de seconde gelijk.
Hoelang gaat zon GS eigenlijk mee als ie volle power heeft?
Gangreserve is 70 uur.
Nog geen van allen in het echt kunnen bewonderen helaas, maar als je de lenteversie SBGA413 in het volgende JijPijp filmpje bekijkt, dan zou dat ook een kandidaat kunnen zijn. Het zijn stuk voor stuk knallers !
Maar ik zou je fantastische winterversie lekker houden.
Persoonlijk vind ik deze Lente versie het mooist. Een van de mooiste kleuren GS wijzerplaat. Zou 'm dolgraag willen.
Vind ze allebei erg mooi en denk inderdaad erg aanvullend aan elkaar als duo.
Wat een genot!
Dankjewel. Ja fijn afwisselen zo…moet nog wel wat wennen maar working on it.
Wat bedoel je met wennen?
Het verschil in … ?
Afwisselen. Ben niet meer gewend meer dan 1 horloge tegelijkertijd.
Volgens mij staat de Snowflake zo’n beetje bekend als de meest betoverende wijzerplaat maar deze plaat is ook heeeel mooi zeg. Ik moet zo’n Grand Seiko maar eens in het echt gaan bekijken. Zo’n champagne plaat heeft me ook heel erg nieuwsgierig gemaakt
Mocht je eens in de buurt zijn van DH…altijd welkom.
rustaaaag
haha
Beide zijn overgewaardeerd. Zowel de Snowflake als de Japan Spring Season.
Iedereen kijkt naar plaatjes dat ie zo leuk roze is. Forget it. Is gewoon wit als je niet beter weet. Naast een Snowflake valt het je pas op dat er een roze zweem over zit.
Ook de snowflake valt in het echt bij veel mensen tegen.
Hoe verhouden die modellen zich dan in jouw ervaring naast zo’n champagne spring drive als die van @daffie of onderstaande?
Zo’n champagne kleurige wijzerplaat is een horloge met meer shine. Komt mede door de stalen kasten band ipv grijzig titanium en de warmere kleur in combi met een sunburst.
Ook zijn de wijzers gepolijst tov de Japan season series. Snowflake heeft dat gelukkig wel.
Maar ook die van daffie of deze in een 44gs kast zijn al erg verschillend. Bovenstaande heeft een luxere uitstraling.
Edit @Piede lees nu pas dat de vergelijking tussen 373 en 283 niet jouw vraag was. Maar enfin…ik laat onderstaande maar staan. Kan geen kwaad lijkt mij.
De 373 en mijn 283 zijn wezenlijk verschillend…eigenlijk in alles behalve de champagne wijzerplaat en spring drive uurwerk.
De kastvorm van de 283 heeft meer de klassieke lijnen / look en die van de 373 is meer modern met rechte, hoekige lijnen.
De band van de 283 is de meer ‘eenvoudiger’ 3-piece en past bij de klassieke vorm van de kast. De band vd 373 is een 5-piece en is meer modern, zelfs sportief te noemen.
En dan is er nog de blauwe secondewijzer en verdiepte gangreserve meter op de 373 tov de zilveren wijzer en 2D gangreserve meter op de 283.
De 373 heeft verder nog een see-through caseback.
De champagne wijzeplaten behoren naar mijn mening tot de mooiste die er te krijgen zijn.
In combinatie met die strakke wijzers heb je zoveel mooie details maar ook afhankelijk van het licht heel veel kleurnuance.
Echt helemaal top!