Laat je Grand Seiko zien VI

:scream_cat:

Bij de Seiko Boutique gaven ze aan dat er twee Zaratsu polijster in Nederland zijn die een cursus in Japan hebben gehad. Of die net zo goed zijn als in Japan is een tweede, maar ze zijn er wel in ieder geval :slight_smile:

Dan ben ik wel benieuwd welke horloge dat was. Een bekende hier?

Ja, maar niet meer in het bezit van die persoon.

Bovenop de hamerprijs komt 25% premium voor het veilinghuis + een lot fee. Dat is meestal een (klein) vast bedrag per lot. Over dat totaalbedrag wordt soms nog BTW gerekend.
De verkoper krijgt gewoonlijk 85% van de hamerprijs.

1 like

Ik heb een nieuwe GS toegevoegd :slight_smile:

Weer echt een stuk mooier dan de plaatjes!

7 likes

Een crosspost. Nu even de nieuwe combi bij daglicht.

Yup! Absoluut de mooiste combi.

25 likes

Enig idee wie dit zijn?

Als GS lelijke sportmodellen blijft uitbrengen dan blijft het bij de bovenstaande twee. En een SBGV243, die lonkt ook nog steeds…

19 likes

De 243 zal het niet winnen tegen de 245 denk ik. Je hebt gewoon de ultieme sport set van GS, best niets meer aan doen :sunglasses:

1 like

Ik denk dat ze onderdeel zijn van Seiko zelf, maar dat weet ik niet zeker. Dat kan je het best even navragen bij de Seiko Boutique, die zijn erg behulpzaam.

1 like

Die SBGV245 is echt zo mooi. Ik snap ook niet waarom GS niet gewoon een Spring Drive model daarvan op de markt brengt met een mooie sportieve bracelet. Die kast is echt sporty met die platte bezel, veel brushing maar toch afgewisseld met strakke polishing. Heel gek dat ze daar niet meer mee doen.

1 like

True :joy:

Sla je slag, nu in het blauwe deel. De eerste in dik een jaar volgens mij. Voor wat de designkeuzes van GS betreft…tsja :weary::sweat_smile: dat deden ze een paar jaar terug beter.

2 likes

Ik zag hem ja :blush: Maar mijn eerste Grand Seiko moet een Spring Drive worden (waarschijnlijk de Winter SBGA415).

Of toch een White Birch… ik weet het nog niet :smile:

12 likes

Het is nu bijna winter, dus sla je slag :snowman_with_snow:

1 like

Ik heb een Kaufmann cognac alligatorbandje op mijn nieuwe sbgw253 aanwinst gezet. Om de originele grand seiko band wat te sparen. Prachtige combi zo!

33 likes

Absoluut! :ok_hand:

1 like

Heel geslaagde kleur van band! En prachtig horloge uiteraard ook :ok_hand::wink:

1 like

Topper! De maat is zo te zien ook perfect voor jou.
Ps die uren indices zijn toch echt meesterwerkjes op zich. :heart_eyes:

1 like

geslaagde combi.

1 like