Laat je Grand Seiko zien VI

Tja, wat wil je nou :face_with_hand_over_mouth:

13 likes

Mocht iemand een verstelbare sluiting op zn GS willen. Ik sta open voor een ruil!

6 likes

Ziet er lekker uit op een gele trui!!

1 like

Mocht iemand een limited GS willen. Ik sta open voor een ruil! :wink::grin:

3 likes

Rustaaaagh, allen den sluiting he.

Geen interesse in een SBGR083? Staat je op jet lijf geschreven David. Ik weet zeker dat je hem 5 weken zou dragen!
Neem ik die blauwe quartz wel af

1 like

Die trui maakt alles mooi. Of is het andersom? :rofl:

1 like

Het horloge maakt het natuurlijk echt briljant!

1 like

Hmm misschien best een idee. Stond ie niet in het Blauw…kan 'm niet meer vinden?

Ik pb je wel even…:wink::+1:

1 like

Is dat een on-the-fly clasp? Meende dat GS die niet bezit in hun assortiment… Of via een bergeon?

Bergeon of een authentieke bitterbalprikker

5 likes

Thanks. Hoop zo dat ze daar nog mee komen op de manier zoals Glasshüte dat toepast :raised_hands:t2:

Met vol zonlicht echt een geweldig horloge. Nu iets wat saai, maar nog steeds mooi. Ik overweeg trouwens om hem op een andere band te zetten. Heb zelf al een beetje bij Molequin gekeken. Iemand nog tips voor bij dit horloge?

6 likes

Yep!

Ik zat gister dit artikel te lezen over GS, wilde ik jullie niet onthouden:


Ik vond vooral de observatie van de auteur dat een GS niet in de hokjes past van de Zwitserse fabrikanten en de vergelijking met de Universal Japanese Motorcycle (allround bijna alleskunner) erg interessant.
10 likes

Ah dat is lekker (lang) leesvoer voor bij de zondagochtend koffie. Dank voor het delen. :+1:

2 likes

Dit is Fate^2 :rofl: Maar erg leuk om het enthousiasme te lezen. Doet mij terugdenken aan de tijd toen ik GS voor mijzelf ontdekte. :+1:

2 likes

Goed verwoord stuk proza van hem. Leuk om te lezen.

1 like

Can you read my thoughts?
Maar Chris is meer to The point.

De schrijver vindt dat vooral de wijzerplaat de kracht is van Grand Seiko. Zo zie je maar dat iedereen zo zijn eigen punten heeft waar hij voor valt. Persoonlijk zit voor mij de aantrekkingskracht van GS met name in de scherpe wijzers. En als 2e punt zou ik dan voor de lijnen van de kast kiezen.

Voor bepaalde Grand Seiko’s zou dat 2e punt de wijzerplaat kunnen zijn, zoals de snowflake en birch.

3 likes

4000! :boom:

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Laat je Grand Seiko zien VI (Deel 4).