Ahem…
En een van de weinige met zicht op dat sublieme HAQ uurwerk.
Een kijkvenster voor een batterij doet me vreemd aan…
Prachtig uurwerk mee eens, maar een zichtbodem waar een batterij zichtbaar is vind ik toch altijd een beetje meh…
Niets mis mee nochtans, maar de batterij moet wel origineel Seiko en uitgelijnd geplaatst zijn zoals op de foto van @Zen
Zeg ook niet zo maar een quartz. Deze moet je leren waarderen.
Ow ik kan het zelf zeker wel waarderen!
Klein betoog gehouden in wrist battles:
Maar dan vooral de techniek er valt gewoon niet veel te zien en dan zo’n lelijke knoopcelbatterij. Bij het vervangen van de batterij wel eens meegekeken en de afwerking is mooi maar in mijn ogen gewoon saai ipv radertjes, tandwielen, bruggen etc.
Maar meningen verschillen, en gelukkig maar anders wordt het snel saai.
Ik denk dat een Maxwell batterij beter past in dit uurwerk!
[quote=“Jansd, post:906, topic:389687, full:true”]
Niets mis mee nochtans, maar de batterij moet wel origineel Seiko en uitgelijnd geplaatst zijn zoals op de foto van @Zen
Leuk artikel maar helaas meerdere fouten. Meest storend is wel dat er geschreven wordt dat 540 keer per dag gemeten wordt of de frequentie van het kristel klopt. Dat is natuurlijk niet mogelijk want in het uurwerk zit niet nog een frequentie meter die nauwkeuriger is. Bedoeld wordt dat de temperatuur wordt gemeten. Omdat de eventuele afwijking bekend per graad wordt een correctie gedaan.
Sommige mensen. Man man man man. Iets met dubbeltjes.
Hij is ook prachtig. Naast de mijne is het de spring drive waar ik naar zat te loeren.
Zo heuren die dingen.
Dat is best kut. De lugs steken uit ten opzichte van de aanzet. Ik vind het minder mooi, maar goed. Het kan wel.
Zo dik dat ie niet meer comfortabel buigt bij de aanzet. Ik heb 'm weer op staal gebonjourd.
Een nieuwe SBGP09, 11 of 13. Als je wat kleiners zoekt, een SBGX259, 261 of 263.
De eerste zijn rond je budget te vinden bij grijze dealers, de tweede zijn list 2200, dus nipt goedkoper te koop bij de AD.
Er staat er eentje met het oude logo in het blauwe deel voor 1300 ballen. Gezien?
Well played, Sir. Die hele lijn is fantastisch, en GS waardig.
Je zult dan een paar lug holes die hoger zitten moeten boren. Anders ziet het er uit als een vlag op de bekende s schuit.
Ik heb er anders één met een dopje!
Persoonlijk ben ik wel geïnteresseerd in een eventuele 9F in een 44GS kast in de onlangs gepresenteerde kleinere maat (de SBGW289, een handwinder: https://monochrome-watches.com/grand-seiko-heritage-44gs-sakura-36-5mm-sakura-pink-sbgw289-hands-on-price/)
Dan kijk je naar links en dan zie je dit om je pols:
Hoe meer andere Grand Seiko’s ik hier zie, hoe klassieker deze SBGA103 57GS wordt met zijn krachtige sunburst zilveren wijzerplaat.
Van harte! Erg mooi.
Gaaf! Heb je nog meer foto’s van de wijzerplaat?
Gefeliciteerd
Erg mooi, ben benieuwd naar de foto’s buiten in daglicht .
Wat een pracht!
Ik vind hem echt heel gaaf. Mooie structuur ook op de wijzerplaat.
Nu wil ik er ook een