Laat je Grand Seiko zien VII

Deze komt binnenkort. Vind je die beter?

Moet wel 11,5K gaan kosten, dus nog een schep duurder.

6 likes

De evolution 9 series :heart_eyes:

Wel jammer dat in deze nog de ‘‘standaard’’ spring drive zit en niet de nieuwe 5 dagen SD die in de duiker zit.

None the less - dit is echt mooi horloge!

1 like

In ieder geval betere proporties wat de pushers berteft. Maar…ik weet niet, nogal druk, asymmetrisch, te grote datum…hmmm
Ik zou het bedrag hier niet aan uitgeven.

2 likes

Ik weet het niet. Ik vind die freaky knoppen ook wel weer gaaf op een of andere manier. Zeker toen ik hem om had.

Lastig…

5 likes

De evolution 9 gaat een stuk groter dragen denk ik, met die brede band en die bezel errond.

Ik heb die met de grote pushers al eens mogen proberen en het is echt een gaaf horloge. Die pushers storen bijlange niet zo in het echt dan op foto :blush::+1:

Een nieuw uurwerk ontwikkelen of doorontwikkelen kost geld natuurlijk. Maar wie weet komt er nog wel een update.

3 likes

Zou kunnen inderdaad.

Precies. Om de pols echt heel anders.

1 like

Ah van harte!

1 like

Mooi hé, maar laat het niet te veel kriebelen.
Echt een prachthorloge, je zou er geen spijt van hebben mocht je de stap wagen.

8 likes

Vergis je niet, de buitenmaat incl pushers is net hetzelfde. Het verschil, waardoor de pushers kleiner zijn, zit hem enkel in de grotere kastvorm.

2 likes

Ah, juist. Hij is toch groen. :smiley:

16 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige omiwatari! Volgens mij de eerste die hier in dit topic voorbij komt. :sunglasses:

1 like

Prachtig! Van harte met deze schoonheid!

1 like

Ik denk inderdaad dat je het in het echt moet zien. Op foto’s lijkt het inderdaad “puisterige”.

Kweet het niet. Zou je de grote knoppen niet gauw zat zijn?

Het is natuurlijk wel zo dat bij GS ze zelfs nadenken over het aanzicht/perspectief van het horloge op de pols. Ik kan me dus levendig voorstellen dat het erg meevalt als je hem draagt.

Net zoiets als het: uit balans, maar daardoor op de pols in perspectief juist in balans op de “zichtlijn” bij de sbgk’s met kleine seconde en power reserve.

De ander is dan op het eerste gezicht én groter, maar ook een soort groter “gewoon chrono Seikootje”.

1 like

Oei… Je zegt het ook gewoon. En je verwoord voor mij daarmee wat diep in het reptielenbrein heeft post gevat.

Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit, maar al die releases met kekke kleurtjes lijkt nu een soort kermis-lopende band te worden waar ik op de één of andere manier moeite mee heb, maar net niet genoeg om er niet van “te houden” voor zover dat met materiaal kan.

Ze zijn een beetje van understated hoogwaardig en mysterieus chique naar een wat schreeuwerige jetset glamour formule aan het gaan. Zo voelt het althans voor mij. :thinking:

Aan de andere kant:

Wat wij het in het nuchter westen niet zo begrijpen.

Toen ik in mijn zoektocht naar info over de sbgx035 van @El_penumbra de diverse Japanse catalogi tegen kwam uit begin van deze eeuw ben ik me ook te pletter geschrokken van het aantal verschillende releases wat toen al in Japan op de markt was en elk jaar geproduceerd werd.

4 likes

Heel tof! Meer foto’s zijn toegestaan!

2 likes

Volgens mij ben ik de enige die geen moeite heeft met de modellen strategie van GS.

:smiley:

2 likes

Heel cool! Gefeliciteerd, je hebt een prachtige keuze gemaakt.

Ik denk dat de meeste leden ooit zo begonnen zijn… Ik in ieder geval wel! Wat ging er mis :sweat_smile:

Vind ik eigenlijk ook wel.

1 like

Crosspost. In het echie zo wel mooier dan op foto’s. :smiley:

23 likes