Klopt. Ik ben voorzien. Maar dank. En een prachtig horloge!
Zeker! En zoals ze zeggen: “los in nieuwstaat al moeilijk te krijgen, laat staan dit trio in een doos!”
Toch wel zonde dat dit soort setjes toch vaak veroordeeld worden tot kwijl-sessies van een verzamelaar en niet gebruikt worden
Mijn hart zegt ja maar mijn hoofd zegt nee.
Dat is waar. Er zijn er maar 55 van.
Daar heb ik er jaren geleden 1 van gehad en toen ik ervan af wilde is het me niet gelukt om de set compleet te verkopen. Iedereen vroeg naar de 44gs. Uiteindelijk alles los verkocht. Ik heb alleen de doos nog over 🫣
Iemand interesse
Een jaar geleden toch weer een complete set kunnen kopen. Ook weer in sublieme staat. Waarom dan weer gekocht? Vanwege de 44gs
Die komt zo weinig te koop. En als het gebeurt is het niet compleet of echt flink beschadigd.
Heb je een verklaring voor het feit dat de SBGW047 zo lastig in goede staat te krijgen is? Met 700 stuks is de oplage niet extreem klein, en GS heeft meer erg mooie handopwinders op de markt gebracht. Er is momenteel één exemplaar te koop, staat “naar behoren”, geen doos of papieren, € 4.577 + BTW en invoerrechten, en dat is inderdaad geen koopje.
SBGK011: een Grand Seiko waarvan maar 10 exemplaren zijn gebouwd? Dat is nog een graadje erger dan de Kodo: https://www.catawiki.com/nl/l/61650787-grand-seiko-place-vendome-boutique-edition-sbgk011-unisex-2011-heden.
Hetzelfde exemplaar staat overigens ook op Chrono24 voor € 40.990 (https://www.chrono24.nl/seiko/gs-platinum-place-vendome-boutique-edition--ref-sbgk011-le-number-0110-never-worn--id24761442.htm). Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
700 stuks, het aantal liefhebbers en daar bovenop de tijd geleden dat deze op de markt is gekomen lijkt me meer dan voldoende reden om deze schaars te maken.
Net als met de selfdater is er geen zelfde kastvorm op de markt gekomen zoals met veel andere modellen.
Prachtig horloge.
Dank U .
Nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig waar dat dan is.
Vanwege de slechte beschikbaarheid van de sbgw047 en prijs heb ik een paar jaar geleden maar een originele 44GS gekocht. Moeilijk te vinden in goede staat, maar bijna gemakkelijker dan de reissue 44GS.
Bijzonder is dat de 44GS toen hij nieuw was tot de goedkoopste Grand Seiko’s behoorde. Geen high beat, geen dag of datum. Het was de instapper. Hij tikt zelfs erg langzaam, maar loopt heel nauwkeurig.
Is het eerste cijfer van de oude serienummers niet het jaar? Dan is deze uit 1968:
De SLGA015 heb ik gisteren ook gepast.
Ik heb een full titanium GS, de SBGA403, maar was toch weer erg verrast door het lichte gewicht.
Ha, die heb ik ook ooit eens gepast. Zeer mooi maar ik kon het hoekige van de “klauw” kast niet hebben.
Titanium: I love it!
Proficiat, was in 2014 mijn eerste GS , maar dan SBGR061. De eerste jaren regelmatig gedragen, nu een safe Queen. Iemand interesse?
Het zou me niet verbazen als je deze ook toevoegt aan je collectie.
Ik vind naast de fantastische dial de bezel zo tof met de meer hoekige inkepingen.