Precies wat Wouter zegt. De vlakke wijzers op m’n SBGK005 zijn zeker mooier (afgewerkt). Maar op de SBGW231 zou ik ze niet willen hebben. De SBGW231 heeft meer een wat retro vibe, met de wat bollige kast en het vrij dikke glaasje. Daar passen geen hele strakke wijzers bij vind ik. Ook vind ik dat de gevouwen wijzers mooi matchen bij een wijzerplaat met dubbele markeringen op 3, 6, 9 en 12.
Ik heb sinds kort een SBGW231 (NA’tje zit in de pen), en ben het helemaal met je eens. Geen woord ten nadele van andere GS-modellen, maar bij de SBGW231 klopt het hele pakketje. Bij mij ontstond die overtuiging echter pas toen ik hem om de pols had want op foto’s komt hij wat mij betreft wat minder goed uit de verf. Wat dat betreft vormt hij een tegenpool van m’n SBGA211 Snowflake, die op foto’s indrukwekkender overkomt dan om de pols, maar daar gelukkig ook meer dan goed staat (en zit).
En de supertoffe kastvorm natuurlijk! Schitterend!
Zeg ben je nu met jezelf aan de praat?
En ja…het is een beauty!
Blijkbaar! Het begin van het einde…
Gezellig je erbij te hebben iig.
Vraagje in het juiste topic.
Niet dat het me echt stoort, maar voor 12en staat de datum halverwege. Om 2359 was hij over.
Is dit normaal bij spring dive?
Begint om 23:00 uur al die datumwissel. Is normaal bij dit uurwerk. Het nieuwe uurwerk (weet type zo snel niet, maar zit in de White Birch spring drive) schijnt precies om 0:00 uur te verspringen. Maar boeit mij verder ook niet echt.
Ja, mijn SBGA211 Snowflake vertoont hetzelfde gedrag, en ik stoor me er ook niet aan, al was het maar omdat ik doorgaans om 23:00 ga slapen.
Ik vind het leuke er nog aan dat je ziet dat er een mechaniek aan het werk is. Een instant datum om 00.00 is ook leuk, maar dat doet mijn telefoon ook al.
Dit. Het doet me er altijd aan denken dat ze destijds het uurwerk zo zuinig mogelijk gemaakt hebben om die PR van 3 dagen te halen. Geen onnodige energieverspilling
Mocht iemand stiekem die 283 van mij nog willen hebben voor de scherpe aanbieding van v Hell;
Ik blijf toch meer fan van de VC & pak 'm daardoor toch niet.
Ik mis de (voor mij) typische GS wijzer teveel.
@tompj had dibs, maar ondetussen een andere?
@deuxani zat er op te azen…
@YY77 misschien?
Oef lekker hoor. Is dat ik er al een heb