Altijd vervelend, maar bijna onvermijdelijk. Foto?
Normaal gezien is een “light polsih” bij de prijs van een servicebeurt inbegrepen.
Aanvaring met de houten voordeur. Gek genoeg aan de geborstelde zijkant op 8 uur ongeveer. Dat loopt net tot op de grens van het Zaratsu gedeelte. Daarnaast nog twee butsjes op de bezel, die vallen totaal niet op.
Van Baal stuurt hem op, we gaan zien wat dat gaat opleveren. Zou ergens tussen de 4-6 weken duren.
De SBGY007 Omiwatari.
Al lang gefascineerd door GS en de Spring Drive. Alleen de power reserve indicator op de voorzijde en (in mindere mate) de datum waren voor mij altijd een “afleiding” van de dial.
Zie hier de SBGY007 Omiwatari. Met het 9R31 spring drive uurwerk. 38,5mm doorsnee, 43,4 LtL.
Oeh, die is idd echt balen @PowerReserveFan… Snap dat je die wil fixen.
@Rival, het zijn de gebruikelijke draagsporen op de bezel van de Snowflake. Volgens mij kan ik voor € 200 een nieuwe met pakkingen bestellen bij GS in NL. Doe ik niet want na een jaar zitten er weer net zo veel op…
Foto is bijna niet te doen, het zijn kleine details en het reflecteert allemaal te veel
Zoiets zou ik zelf lekker laten zitten. Een horloge heb je om te dragen, en dan gebeuren dat soort dingen soms. Daar wordt het ook nog meer joúw horloge van.
Ik kan je reactie wel voorstellen. Meer dan met een Rolex (imo).
Erg fraai, dit zou denk ik het enige model zijn in de collectie van GS welke mijn SBGW231 kan vervangen.
Deze is in jou bezit? Geen idee of deze op het forum aanwezig is.
Zeker waar. Daarom heb ik ook lang gewacht er iets aan te laten doen. Dit stoorde toch te veel.
De kast is op een andere manier prachtig en vooral elegant. De wijzerset is top ivm jouw sbgw. De wijzerplaat glanst wel wat meer en da kast is iets cleaner, hij is meer “dressy” daardoor. Maar het is zeker een mooie upgrade
Waanzinnig mooi! Gefeliciteerd🥳
Topper. Beter dan op het zwarte leer vind ik.
maar ik ga er eens rustig over nadenken.
Vooral dat deze gebogen zijn! Ik twijfel echter over de blauw gloed van de dial. Ik dacht dat het meer wit zou zijn. De plaat van de 231 kan letterlijk met alle kleding en banden gecombineerd worden
Het is wat blauwig, zeker niet zo allround als de 231. De kast van de 231 is ook dressy, maar heeft een casual kantje die zorgt dat het altijd past. Dat heeft de Omiwatari minder.
De wijzer van je 231 is ook gebogen toch? Ik vind dat de wijzerset van de Omiwatari vooral mooier met het licht speelt. En hij is heerlijk dun met een spring drive uurwerk. Het is maar wat je mooi vindt natuurlijk.
Ik heb tussen de Omiwatari en mijn zwarte SBGJ bv uiteindelijk die laatste gekozen. Dat casual kantje staat me beter
Ik vind de rondere kast van de Omiwatari juist wat meer casual dan de - in mijn ogen - wat traditionelere kast van de SBGW231.
Omiwatari is fraai, maar SBGW253 voor mij nog fraaier.
Zoveel mensen zoveel meningen dus
Hoe dan ook zijn ze beide niet puur dress met die bolle glaasjes en mooie hoeken in de kast. Grand Seiko’s zijn nooit echt in een vakje te duwen, beste is eens gaan passen dus.