Is het waar dat de SBGY007 “Omiwatari” een ghost positie op de kroon heeft?
De SBGW253 is inderdaad ook heel mooi, maar waarom kost dat model zoveel meer dan de SBGW231, die meen ik hetzelfde 9S64 uurwerk heeft?
Ghost positie alszijnde, datum stand zonder datum te verzetten?
Nee natuurlijk niet.
Retail was inderdaad hoger. En nu is de prijs nog hoger vanwege re-issue van de First en gelimiteerd. Een andere leuke is de sbgw033. Die is nog meer trouw gebleven aan de First.
Persoonlijk vind ik de sbgw253 té wit van kleur.
Tsja. De 253 is gelimiteerd, totaal andere kast, gouden medaillon op de achterkant, en zo nog het één en ander.
Edit: @vierport was me voor zie ik.
En helemaal eens met het té wit. Het is één van de, zo niet dé, meest steriele GS-sen die er is.
Zo natuurlijk is dat niet want op YouTube staat een video van deze schoonheid waarin een uurwerk met ghost positie zit. Dat was echter een pre-productiemodel, dus gelukkig heeft GS dit voor de lancering opgelost. Daarmee kan dit model op mijn verlanglijst.
Eens. Ik ben benieuwd of de iets kleinere kast (36 mm) mij zou storen.
Goed punt. M’n Snowflake heeft ook een witte wijzerplaat, maar door het reliëf is dat totaal niet storend. Op m’n SBGW231 vind ik crème heel goed staan, en z’n blauwe broertje, de SBGW283, zou ik ook heel graag dragen.
Het springdrive uurwerk dat gebruikt wordt is de 9R31 en dat uurwerk is pas sinds 2019 in gebruik. Voor het eerst in de SBGY002 en 003. Daarna in andere sbgy modellen. Die hebben allemaal geen datum. Volgens mij zijn het er 5 in totaal.
Omdat de 253 veel mooier is met prachtig scherpe en ellenlange wijzers, een strakke kast en mooie details.
Ik vind van niet. Dat is ook weer persoonlijk. Wat ik juist leuk vind is dat ze er geen faux-vintage van hebben geprobeerd te maken. Wat wel zo was geweest met een creme wijzerplaat. Ik vind het een erg goede combi zoals hij is.
Inderdaad, niet bol maar recht
Jullie merken het, ik ben fan van de sbgw253
Mijn sbgw253. Op een foto blijft het ook afhankelijk van de lichtval, de kleurtemperatuur en vele andere omstandigheden.
Ook dat is weer een kwestie van gewenning. Is mijn ervaring.
Heel wat jaren geleden mijn SBGW033 aan Pange verkocht. Zou ik hem hier dan na zoveel jaar op de foto zien? Wie spreekt het verlossende woord?
Is toch ook gewoon tijdloos. Kan altijd overal bij.
Wel aardig ja… mijn favoriet.
Maar de prijs!
Spoiler alert!
Valt wel mee toch?
Mag ik vandaag van jou in de serie “handopgewonden spring drive” de credor 24/7?
Sorry, ik kan me het typenummer even niet herinneren. Iets met glch997 ofzo meen ik:
Zijn deze zo kras gevoelig dan? Dat zou wel erg jammer zijn, gezien het toch wel een sportief horloge is.
Helaas wel, vrij zacht metaal vooral. Dus gevoelig voor butsen, wat nog erger is dan een kras in mijn optiek. Mag in mijn ogen de pret niet drukken, het is een fantastisch mooi ‘grap and go’ ‘ik kan het bijna overal bij dragen’ horloge!
Het kan zeker. Even spannend met het bandje (eerste keer is altijd spannend), maar met de drilled lugs en Bergeon 6767 was er genoeg zelfverzekerdheid.
Eerst de kaki nato geprobeerd. Staat hem super goed.
Daarna even snel de rubberen band van de Tuna (nu hij er nog is hint).
Ik ga op zoek naar een goede kwaliteit Seiko 22mm Z strap. Iemand tips?
Rubber op deze GS duiker is
De rubber band van de Seiko turtle vind ik erg prettig.