Laat je Grand Seiko zien VII

Heb ik inderdaad ook gelezen ergens. Volgens mij heeft monsterwatches deze. ff kijken :smiley:

Ik heb, na het afscheid van mijn Explorer, toch zin in een ‘GADA’ zoals dat tegenwoordig heet (go anywhere do anything). Omega Aqua Terra staat op de lijst, maar de latere versies bevallen me niet. Ik zit nu toch met deze in mijn hoofd.

Automaat heeft meestal de voorkeur, maar de Gs kwarts is wel heel goed en het horloge is een stuk platter dan de automaten. 100 meter waterdicht, dus er kan mee gezwommen worden. Alleen op de prachtige lugs gaan krassen nogal opvallen. Moet ik me daardoor laten tegenhouden? (Wat zeg jij @Fate_Amenable_To_Change?)

14 likes

Ik voorspel dat hij nee gaat zeggen en iets met gebruiksvoorwerpen…

Over krasjes gesproken. Is het een goed idee om met Cape Cod lichtje krasjes uit een GS te halen. Of gaat de Zaratsu polish daarvan naar de klote?

1 like

Gewoon snel een explorer terug halen.

1 like

Dat wordt hem niet meer.

1 like

Aangezien dit dezelfde is en ik deze al enige jaren bijna dagelijks draag kan ik dit best aanbevelen.

21 likes

Waarom niet?
Gewoon een 39 terug halen, een explorer kan altijd… Ook als het je merk niet meer is. :wink:

1 like

Ik ben voor nu even klaar met Rolex. Daarnaast vind ik zowel de 39 als de 36 niet helemaal lekker. De 39 qua verhoudingen, de 36 qua maat.

2 likes

Ik dacht begrepen te hebben dat jij persoonlijk de explorer 1 altijd t absolute ultieme kan altijd overal bij horloge vond?

Mbt de gs. Gewoon doen. Persoonlijk mooier dan de Rollie. En mooier uurwerk.

2 likes

En dat klopt. Maar voor mijn pols vind ik net niet de lekkere maat. Maar het is zeker een (bijna) perfecte allrounder.

1 like

Ik heb voor de meer ingetogen SBGA285 gekozen, sportiever, gematteerde band en springdrive automaat. Er is ook een morderne variant, de SBGA467:

10 likes

Krassen zal het zeker… of het je stoort is een andere zaak.

Je hebt dan wel 2 keer GS en 2 een zwarte plaat met dezelfde band. Ik zou eerder voor een ander kleur kiezen denk ik, de SBGP017 bv :blush:

@vierport heeft er mooiere foto’s van!

9 likes

Deze ook nog.

14 likes

Die heb je toch al gehad?

Je kunt ook de wat sportievere sbgx261 (37mm) of sbgv223/sbgp011 (40mm) kiezen.

Ik vond dat altijd een prima alternatief voor een explorer. Mat zwarte wijzerplaat.

7 likes

Zeker naar gekeken. Ik vind de band daarvan echter wat minder. Dat ‘Speedmaster’ randje vind ik net wat lekkerder.

Voordeel is wel dat de lugs wat minder delicaat zijn.

Ja, kan ook wat saai ogen. Heeft allemaal wat minder bling :smile:
Met wel een lekkere grap and go.

1 like

Ken je de SBGV231 (titanium) ook? En hoe vind je die?

Ook top horloge. Heb de teal groene plaat gehad 233

1 like

Hoe is die in vergelijking met mijn plannetje? Niet te saai?

Oordeel zelf :wink:

26 likes