Laat je Grand Seiko zien VII

Ik heb de originele band nog altijd niet op maat gemaakt :shushing_face:

1 like

Precies 1 maand geleden… :sunglasses:

15 likes

Door @breakie zijn Winter te passen, zit de onrust er weer dik in…

Ik kreeg de ingeving om mijn SBGA293 in te wisselen tegen een SBGX319 en dan een SBGA415 erbij te nemen. De vraag is altijd, zou een mens daar gelukkiger van kunnen worden? :thinking::innocent:

Het zet wel veel vinkjes:

• Spring drive en 9F quartz
  • Elegance kast is een must
  • Prachtige titanium 62gs kast erbij
  • structuur plaat en 3D PR

Nadeel:

• weer wat extra centen door het venster :sweat_smile:
  • de 5-delige metalen band vind ik niet persé de mooiste band

In foto’s:

Deze eruit, strap bijhouden

Deze erin, op de strap van voorgaande

Deze erbij

Meningen? Geld bijhouden is altijd rationeel de beste keuze natuurlijk :wink:

28 likes

De kriebels herken ik. :wink:

Maar in dit geval in 1 woord…Nee.

:man_shrugging:

1 like

EINDELIJK! :wink:

Ps, lente erbij & je kan uitloggen man.

2 likes

Duidelijk! :see_no_evil:

Haha ik was gewaarschuwd inderdaad! Ik blijf de plaat wel wat leeg vinden tov de spring drive. Wel heerlijk symmetrisch en mooie maat.

Eerder de lente dan de winter? Ik vind de blauwe secondewijzer echt prachtig mooi boven die winter plaat. De roze lente heb ik nog nooit gezien in het echt :thinking:

1 like

In 1 woord…Ja.

:grin:

2 likes

100%.

Beste maat & er gebeurt meer dan genoeg,

Ik wel. :kissing_heart:

Verder ben ik van mening dat het de mooiste GS combo is voor de centjes.

3 likes

Wel zonde hoor jouw SBGA293 flipperen. Die blijft gewoon fabelachtig mooi. Maar goed als het eenmaal begint te kriebelen…:man_shrugging:

Mocht ik mijn GS kwijtraken dan zou ik zelfs wel eens interesse kunnen hebben eind volgende maand. :wink::sunglasses:

1 like

De wijzerplaat van de winter is een perfecte match met de titanium kast en band.
Over het algemeen valt het reliëf in de plaat van de winter iets minder op dan ik de plaat van de lente versie, maar onder diverse lichtomstandigheden zie je het op de plaat van de winter dan weer beter, er is meer contrast. De geblauwde wijzer is :sunglasses:

4 likes

Flets ding…

12 likes

Winter is echt mooier dan de lente. Ik vind dat er meer te zien is.
De lente voelt meer bling aan.

Sbgx319 heeft 18mm band. Moet je wel van houden

2 likes

Doen, maar inderdaad de lente! Ik heb de winter :snowflake:1 dag gehad, weg gedaan. De blauwe wijzer mooi, de plaat kleur van de plaat echt saai persoonlijk. Lente, leeft veel meer! Gaat ook niet meer weg, je bent uiteraard wel welkom om te komen kijken!

1 like

I know :roll_eyes: en dat was niet omdat ie saai was…

1 like

Er was een andere reden inderdaad… Maar kan nu uit eigen ervaring spreken, dat de lente echt veel (ook zeer veel meer geld) mooier is!

Ze zijn beide tof maar toch verschillend. En dat is best knap wat zo’n wijzerplaat kan doen.

1 like

Daar ben ik het mee eens, het was niet mijn kleur. Wat uiteraard persoonlijk is. Ik dacht eerst dat ik ook problemen zou gaan krijgen met het feit dat hij titanium was, het is ook echt wennen, maar dat went snel en draagt juist heerlijk!

Ik zou de 293 houden en de winter erbij nemen. Ik vind de wijzerplaat van de quartzen in de nieuwe styling te leeg. Dan is de 293 veel mooier. En wat scheelt je dat? 2000 euro tussen de 293 en die quartz? Dan zou ik de 293 houden en de winter erbij nemen.

Die winter intrigeert me wel. Hij ziet er soms wat duister uit met de combi van het titanium en de plaat. Misschien is er inderdaad wel meer op te beleven dan de andere versies.

En ik gun de winter van @jehebtWATgekocht ook wel eens een nieuwe eigenaar :slightly_smiling_face:

5 likes

Ik dacht dat die 19 was. Dan valt hij wel wat af inderdaad, ik vind 18 al nipt voor mijn 35mm Nomos.

De piste van mijn 293 te houden zoals @daffie en @amusicar opperen is misschien nog zo slecht niet (behalve voor mijn portemonnee dan :sweat_smile:). En dan zit ik weer met 2 keer hetzelfde (top) uurwerk en wijzerplaat layout :thinking:

3 likes

Dit! Dat horloge is echt af :ok_hand:

De meningen zijn duidelijk verdeeld :grinning_face_with_smiling_eyes:

Iets minder bling ligt me wel beter alleszins, de geblauwde secondenwijzer vond ik echt een plus en de plaat was schitterend. De lente is misschien wel al wat vlotter te passen dan vroeger. Even laten bezinken dus…

2 likes