Laat je Grand Seiko zien VII

+1 voor lente

293 is inderdaad wel heel gaaf. Houden!

3 likes

Ik had er 19mm banden tussen zitten?!

1 like

@ElChueco @illewoare

De SBGX319 is een instinker. De lugbreedte is inderdaad 18, maar omdat de eerste schakels “overhangen” en dus net voorbij de lugs wat breder zijn (20) toont het prachtig.

Mar inderdaad een wat dunnere 19mm ertussen gaat ook prima. Ik had er ooit een 19 -> 18 tussen. het horloge heeft dan ineens veel meer “body” op de pols.

13 likes

Koopjes in het blauw dames en heren.

5 likes

Alleen maar koopjes…Blauw in Het Blauw. :kissing_heart:

3 likes

3x mooi

3 likes

Dat is natuurlijk niet echt Grand Seiko style… ik weet niet of ik ermee zou kunnen leven, wetende dat het niet klopt :sweat_smile:

Prachtig horloge wel!

1 like

Dit kon inderdaad niet lang duren voordat deze van @SuperC verkocht zou zijn. Het is dat ik al teveel nette GS heb, anders had ik deze vorige week al gehaald. Mooie kleurcombinatie, 37mm en een goede prijs leek me. Gefeliciteerd als het iemand van hier is die hem heeft gekocht.

6 likes

Dat dacht ik ook. Heel veel horloge voor het geld.

Vandaag even bij mij GS dealert binnen gestapt. Ik had de sbgw283 gereserveerd en wilde de pasvorm uitproberen. Dus even de sbgw321 om de pols geslingerd.

Moest er even aan wennen, maar vind hem mooi om de pols zitten. Het bandje vind ik persoonlijk minder. Vervolgens de Omiwatari gepast. Echt een prachtig exemplaar, maar voor nu echt ver boven budget. Nu we toch babyblauw om de pols hadden zitten de Skyflake gepast. Daar weer ik een jaar geleden, maar niet kon wennen aan de gangreserve indicator, vind ik het nu niet storend meer en echt bij het horloge passen.`
Ze hadden zelfs exclusief een US only model liggen. Best fraai
Vanuit mijn ooghoeken zak ik de KS, maar die vond ik toch wat tegenvallen
Voor de leuk nog eens de Snowflake gepast, maar ik kan niet wennen aan de titaniumband
Voor nu nog even geduld hebben tot de sbgw283 binnen is gekomen. Al ga ik hem dan heel serieus naast de Skyflake leggen, want wat is die mooi.

12 likes

Wat viel er precies tegen dan?

Het totale plaatje. Ik zoek het wat verfijnder

1 like

Ooit inderdaad als US only uitgebracht, maar sinds dit jaar gelukkig ook gewoon in Europa verkrijgbaar. Mooie serie vind ik het.

Ik heb de skyflake maar vind de omiwatari zo mooi dat ik zit te denken om te wisselen. Maar blijft toch een moeilijke keuze. Als je de snowflake zo naast de skyflake ziet, valt op hoeveel eleganter de kast vorm van die laatste is.

3 likes

Ik vind persoonlijk de kast van de Skyflake veel sportiever en tegelijk eleganter dan de Omiwatari. Dus zeker eens naast elkaar passen voor je de knoop doorhakt :blush:

Hoe vond jij ze naast elkaar @Lexx?

1 like

Ik heb ze ook allebei gepast. De ene is een dresser. De andere is gewoon sportief stijlvol.
Wereld van verschil om de pols.

1 like

Ik heb ze niet letterlijk naast elkaar gehad. De omiwatari is voor nu boven budget.

1 like

Ik heb de Omiwatari alleen met de Eichi 2 kunnen vergelijken. De foto waar ze beide opstaan vertekent de relatieve grootte wel enigszins.

11 likes

De Gmt :slightly_smiling_face:

20 likes

Vanochtend de band wat versteld (halve eruit, hele erin). Wat een teringschroefjes zeg. Wie bedenkt zoiets?

18 likes

En welke gaat jouw voorkeur naar?