Klopt, maar met enige moeite nog wel te vinden.
Ik heb het toen niet gedaan omdat in m’n hoofd 37mm te klein was.
Rare mafkees.
Voortschrijdend inzicht prima, maar altijd een tikkeltje laat bij mij.
Bij mij gaat het heen en weer qua maatvoering. Ben er voor nu heel tevreden mee
Ik moest eerlijk gezegd wat inzoomen om de dial goed te zien maar het is inderdaad een schitterend horloge. Ongelofelijk hoe strak die dingen zijn en deze heeft een prachtige kleurstelling. Veel draagplezier gewenst!
Ik snap je gevoel en deel die ook wel enigszins. Voor mij zou een White Birch of de GMT versie ervan in 39mm met een bracelet die veel tapered perfectie zijn, maar zoiets bestaat niet. Op een strap is bijna elke Grand Seiko fantastisch, maar op bracelet….
De SBGJ249 en SBGW289 en elke SBGW versie op BOR vind ik wel subtielere opties. Maar voor mij is er ook nog geen “perfecte” GS.
Ik sla over.
Er is ook een uitnodigingsronde van GS zelf die om 15.00 uur begint. Qua tijdstip al een stuk beter.
Als hoogtepunt het tentoonstellen van de KODO Constant-Force Tourbillon en enkele workshops.
Ik heb de indruk dat je Santos toch een diepe indruk nagelaten heeft. Veel comfortabeler dan die wordt het niet alleszins: compact en vooral dun, heel toffe band, goeie specs en toch mooie presence
Ik ben zelf niet meer zo voor het in hokjes steken van horloges. Dresswatch, sportwatch, pilot of fieldwatch, maakt me allemaal niet meer zo uit. Ik vind merken zoals Grand Seiko, Nomos of Cartier net bevrijdend in dat opzicht.
Grand Seiko maakt gewoon horloges van allerhande diameters, de een op stalen band, de andere op leer of beide… Waar ik je wel helemaal gelijk in moet geven is dat die dikke bolle casebacks zeker het comfort geen goed doen. Dat is goed om een horloge dunner te doen lijken, maar er is een reden dat mijn meest comfortabele horloges een platte caseback hebben. Mijn BB58 bv zit al gegoten en de Santos vormt zich ook heel natuurlijk om mijn pols.
Wat betreft de SBGN: die is heel gelijkend van afmetingen aan een BB58, maar op het gevoel is de kast wat zwaarder of toch meer “top heavy”. Verder wel een heel mooi horloge, maar qua draagcomfort niet perfect imho. Maar zeker de moeite om de passen
Succes met de verkopen alleszins! Het perfecte horloge komt vast wel eens langs
En als het nu eens geen non-lumed semi-dresser was? Wat mij betreft heeft het niets maar dan ook niets met een dress watch te maken. Hele andere categorie.
Ik denk dat ik een mooie heb gevonden voor @Fate_Amenable_To_Change :slight_smile slechts 5,6mm dik en 35mm diameter:
Da’s nou precies wat ik aan probeer te kaarten met de GS Heritage serie. Het is geen sporthorloge, maar ook geen dresswatch. Maar voor GADA weer net te lomp. En tegelijk te netjes. Dat zal misschien voor anderen werken, maar ik weet niet hoe ik me er toe moet verhouden.
Dat is inderdaad erg mooi. Maar dan leg ik liever 2000 bij om voor de stalen Spring Drive Grossdatum te gaan. Die is super. Of was dat een handwinder? Dondert niet. De Grossdatum.
Spring drive handwinder. Dat was het. 38mm en 9,8mm dik. Dat begint er op te lijken.
Jaja, je kent mijn Credor springdrive 24/7. Ook zo courant
Geen GS maar wel met een voorloop nul, al met al een koopje (denk ik) voor platina:
Als ik toch eens geen hekel had aan dat type horloge. De tijd moet voor mij centraal zijn. Op het moment dat de tijd an sich een subdial wordt ben je me kwijt. Bovendien: 6000 voor spring drive, 9500 voor een Swatch microrotor… Tja. Daar helpt platinum ook niet bij.
Hij mist het dopje
Als ik het zo even snel lees, is GS op staal niks voor jou. Jij wilt dat elk horloge per se op een leren band te dragen is. Dat gaat niet.
Het is allemaal een fase. Ook deze kom je wel te boven.
Dat, samen met de grossdatum, is één van de mooiste Credors die ik ken. Prachtig.
Er is, en nu gaan mensen me uitlachen, nog geen horloge geweest wat zo verschrikkelijk flexibel was als de SARB033/35.
Kon echt op alles. Mooie maat, 38x11. Alleen jammer van het matige glas, de ruwe afwerking en het vanille-uurwerk.
Als ze zo’n 3200 ballen limited van een SARB uitbrengen met facetten op de wijzers, dezelfde lume, geribbelde indices, een AR coated glas en een 6L35 uurwerk ben ik direct koopman. De lume wel houden, ik kan het niet genoeg benadrukken.
Ik herken en begrijp de frustratie heel goed.
Zoveel merken maken modellen die het allemaal net niet zijn, GS is daar zeker een voorbeeld van.
Ook Jaeger maakt mij boos
Ga zo maar door…
Heel veel van de gewenste eisen zie ik terug in mijn incoming H1.
8MM kast hoogte, 37MM, mooie vormgeving, klassieke wijzerplaat, affengeil kalibertje.
Er zijn pareltjes te vinden, go for it!
Hentschel?
Mooi hoor.