Ik heb er gelukkig nooit problemen mee gehad. Eigenlijk vielen alle modellen fijn om mijn pols. Ook geen fijnafstelling was geen punt. Mbv de verschillende maten schakels kon ik altijd een prettige fit krijgen. Wat dat aangaat ben ik wellicht een uitzondering en prees ik mijzelf altijd gelukkig.
Maar net zoals @Fate_Amenable_To_Change begon ik mij enorm te ergeren aan de incourantheid van GS en de grote moeite met verkoop op den duur en ben ik er (voorlopig iig) mee gestopt. Maar het blijft wel kriebelen.
Oeverloze heilpreken? Ik denk dat ik juist altijd redelijk goed alle nadelen van het merk benoemde.
Natuurlijk: De afwerking is echt vele malen beter dan alles wat ik tot nu toe onder de 10K heb mogen zien, de techniek is echt, echt onderscheidend en superlatief, want wat voor uurwerk ze ook maken, het is tranentrekkend mooi. En ze maken de mooiste wijzerplaten met de mooist afgewerkte hardware in de business.
Maar als ik er nondeju geen kan vinden die ik kan dragen word ik kriegel.
Ik heb beiden om gehad bij Emile Leon in Parijs, en volgens mij komt dat vooral door de bolling in het saffierglas van de nieuwe ‘eagle’ modellen. Om de pols merkte ik weinig van het verschil.
Zoals mijn bijna eeuwige zoektocht naar de ultieme GS, die wel op alle indices lume heeft, maar geen dikke gekleurde bezel. Daarmee gezegd dat voor mij ook de SBGE257 nog niet de ideaal GS is, maar in de buurt komt en ik dus eigenlijk nog steeds de GS variant van den Omega AT zoek.
Geen idee, maar ik heb me er mee verzoend dat het zo is. Mijn titanium SBGA231 draagt nog steeds heerlijk. Ondanks de veel te dikke sluiting, die in gebruik echter functioneel perfect blijkt te zijn.
De combinatie van het lage gewicht, de kromming van de lugs en de vloeiende vormen maken de draagbaarheid heel goed. Terwijl getallen als de diameter van 44.2mm, de lug-to-lug van 51mm en de dikte van 14mm dat niet doen vermoeden.
Mijn laatste GS is onderweg naar Duitsland, hier te incourant @daffie en hoewel prachtig ook geen zin om de hele dag met een vergrootglas te bekijken @ThaPapper
@Fate_Amenable_To_Change
Heb je de SBGP007G 60th Anniversary al eens overwogen?
Die komt volgens mij aardig in de buurt van je specs:
Diameter: 40 mm - 47 mm L2L - 10.8 mm - 20 mm en 100m WR.
Ultra accurate Quartz en mooie 18 Kt gouden logo gravure op achterkant …
Hier de SBGX319. Gekocht, verkocht en weer teruggekocht. Maat is met 37,1 mm x 11,4 mm heel fijn, alhoewel 38mm voor mij nog net iets beter was geweest. Zowel op staal al leer, dus veelzijdig.