Laat je Grand Seiko zien VII

Ik zie dat je SBGR007 bij @SuperC ligt? En nu moet ik daar zeker langs om te kijken of 35mm toch wel een goede diameter is? Ik vermoed toch van niet, maar wie weet.

Dit is 35mm om je een gevoel te geven.

4 likes

Moest ik ook gelijk aan denken (maar dan de zwarte). Mooi hoor :+1:t2:

1 like

Ja klopt…keuzes zijn gemaakt…geen idee of ie je past. Het was voor mij meer een museum/collectiestuk dan dat ie draagtijd kreeg. Maar ik draag enkel 34-38 bij horloges op leer. Komen bij mij dan veel beter tot z’n recht. Vraag me oprecht af of dit horloge ooit nog een populariteitsboost krijgt op een veiling ofzo. Of Hodinkee die er ooit eentje te reviewen krijgt. Omdat GS er zo veel stukken uit pompt slaat naast VFA er helemaal niks aanslaat bij het ‘grote veilingspubliek’. Weet niet of dat goed of slecht is trouwens.

Kuch, kuch.

14 likes

Wat dit horloge exact is, dus waarom was dit dan een collectiestuk? Vanwege het witgoud, of het gewicht?

Ja dat vind ik het grootste nadeel aan Grand Seiko. Veel teveel verschillende modellen. En dat voor zo’n beperkte oplage van naar het schijnt slechts 1/20e van Rolex.

1 like

Het is echt een blok goud ja. Dat is mijn tik met GSen (en goud an sich), ik vind ze te mooi om te dragen, ben enorm voorzichtig, houd alles daardoor in nieuwstaat maar komt het draagplezier niet te goede op die manier. Goud en/of GS is kwetsbaar en ik kan daar emotioneel/financieel maar moeilijk over heen stappen. Dan pak ik toch vaker wat van staal waar je wat meer mee kan gooien.

Maar als ik geen andere grote kostenposten zou hebben zou ik hem gehouden hebben, puur voor de leuk en als collectable.

1 like

Qua lume wel, qua model en uurwerk dan weer niet. Precies wat @Fate_Amenable_To_Change bedoeld. Steeds net niet de ideale.

2 likes

Een mooie leren band staat zeker niet verkeerd. Een nato band vind ik niet passen, maar dat is persoonlijke smaak :slight_smile:

iemand anders foto voor het idee.

7 likes

Ik weet niet of dat echt zo is. Ze worden nog niet zo veel aangeboden bij de grote veilinghuizen. Maar als je kijkt bij Philips bv. dan werden ze, op een uitzondering na, ver boven de schatting afgehamerd.
Benieuwd wat “the first” zal gaan.

1 like

Sja, de helft zal door GS zelf gekocht zijn…

Een SBGW277 voor 16.000 USD excl fee terwijl hij voor 6000 inclusief chrono fee wordt aangeboden…

SBGR091 voor 40.000 USD en wordt omgerekend voor 15-20.000 aangeboden in Japan, staat er nu een stof te happen op chrono voor ongeveer de helft.

Vergis je niet dat meer dan de helft HK$ is en niet USD$. Maar, wie weet wat de toekomst brengt. Denk dat de gouden + specials wel wat in de mars hebben zitten. Vintage en neo-vintage met conservative kleuren.
Alle natuurprintjes worden zo vergeten lijkt het.

2 likes

Ik heb toevallig afgelopen nacht een GS ‘gewonnen’ bij een veiling bij shoteby’s. Niet goedkoop maar in mijn optiek wel een hele gave GMT met deze blauw-zwarte bezel van saffierglas.

Wel een ‘duur’ gokje omdat ik hem nog nooit in het echt heb gezien, maar dat is ook vreselijk lastig omdat er maar 30 van zijn gemaakt uitsluitend voor de Japanse markt.

Over een tijdje volgt een NA. :blush:

31 likes

Gaaf!

Vriend van mij heeft de 237. Hij is groot, maar niet te groot

2 likes

Terug van algemeen nazicht en voorzien van een nieuwe batterij! Wat is dit toch een prachtige Grand Seiko!

26 likes

Hier zijn spring drive broer. De sbga103. Waarvan ik niet snap dat er niet nog iemand hier is die er eentje gekocht heeft. @Hornet zou er ooit eentje kopen meen ik.een unieke kast, alleen gebruikt op de 103/105/107. Maar hij doet me ook denken aan de onbetaalbare sbgd001/201 maar dan in een draagbaarder 40mm formaat.

17 likes

Die van mij was, geloof ik, de allereerste heruitgave van de self-dater met deze kast, maar dan een gelimiteerde versie. Ik hou van de sobere plaat, en minimale tekst. Zelfs zonder ‘chronometer’ op de plaat, maar het is dan ook een kwarts. Plus die geweldige sunburst, meestal zwart, maar met het juiste licht een mooie bruinige tint.
Klopt het dat de spring-drive dan een iets andere kast heeft? De mijne is een 37mm, super draagbaar en past perfect rond mijn pols.

1 like

Ja, ik wacht nog steeds op het pakketje uit diep Azië. Hopelijk hebben ze een flinke rijsttafel gegeten van mijn centen

2 likes

Ja de spring drive 57GS heeft een iets andere kast dan de quartz 57GS heruitgave. Ook limited met 500 voor elk van de zilveren/blauwe/champagne.

De spring drive kast is op alle fronten wat volumineuzer, maar ook complexer. Met meer facetten en afwerking.

Apart wel, dat ze de 57GS kastvorm na deze 5 heruitgaven (2 quartz en 3 spring drive) nooit meer gebruikt hebben.

Ja heel jammer dat je toen opgelicht bent.

2 likes

Waarom heeft Van Hell die SBGH205 nog niet verkocht? Het is dat het geen 005 is, maar anders had ik hem niet kunnen weerstaan.

2 likes

Dit nadert perfectie. Waar ik de SBGY007 te babyblue vind, is deze plaat wel heel nice hoor :star_struck:

3 likes