Laat je Grand Seiko zien VII

Wat is er te haten dan?

16 likes

opportunitijd laat ons zeggen :wink:

1 like

Ik vind hem mooi, maar niet de achterkant. Hebben ze die met MS Paint ontworpen? https://static.fratello.com/2022/04/SBGW289_caseback.jpg

Wat is hier anders aan dan gemiddeld?

Typografie komt zo nauw. Dat gaat helaas vaak verkeerd op special editions. Zie bijvoorbeeld de achterkant van de Patek Tiffany van laatst waar de lettertypes een ratjetoe waren, en ze zelfs de . achter Tiffany & Co. waren vergeten. En dat op een horloge van meer dan 50k. Super cheap.

1 like

:sweat_smile: :nauseated_face:

De typografie is een ziekte!

Ik vind het wel meevallen. Voor een gesloten deksel vind ik dit nog netjes van Japanse vrienden. :grinning:

1 like

17 likes

Voor mijn polsen een prima maat met die lugs! :heart_eyes: Moet 'm alleen wel eerst om de pols hebben gehad om de breedte van de band te kunnen beoordelen. Obv de plaatjes zeker één die hoog op de lijst staat!

2 likes

Gaaf model, kleur wijzerplaat en no date :partying_face:, zie 3 verbeterpunten: 1 of 2mm groter, venstertje in caseback (uurwerk is te mooi voor staal) en de prijs ($5400 is toch aan de prijs). Je kan niet alles hebben in het leven zullen we maar zeggen.

1 like

De stalen deksel begrijp ik ook niet. Het is geen Quartz.

2 likes

Met kijkvenster wordt het vaak ietsje dikker toch?

Niet alleen voor jouw polsen hoor. Het is vooral ook een smaakkwestie die vrij trendgevoelig is. Ik heb in het algemeen kleine(re) horloges altijd mooier gevonden dan de 40-42mm die je de laatste 10-15 jaar veel ziet. Vroeger waren veel horloges natuurlijk sowieso maar 34-36mm. Gelukkig lijkt het erop dat de trend langzaam maar zeker een beetje terug de andere kant op beweegt. Zo staat de Credor Eichi bovenaan mijn verlanglijst, maar in de huidige (2) incarnatie vind ik hem toch echt iets te groot - zeker voor het type horloge. Terwijl ik hem naar hedendaagse maatstaven op zich ‘prima kan hebben’ (zie foto’s van paar dagen geleden).

Je hoort nu vaak of iemand een horloge ‘kan hebben’ wat dan eigenlijk neerkomt op de vraag ‘of is hij te groot’? Voor mijn smaak geldt dat als je deze vraag stelt, je hem gelijk beantwoordt. Een horloge hoort in mijn ogen niet de hele pols te bedekken.

Zeker een GS 44GS valt groot, en met bijvoorbeeld een hi-beat uurwerk erin zijn ze ook nog eens behoorlijk dik. Dus ik denk dat een 36.5mm versie veel mannen goed zal staan - ook al te zien op die foto van Monochrome.

6 likes

Ik denk hier grotendeels hetzelfde over. Ik ben heel blij met deze nieuwe maat en hoop dat er nog een paar modellen uitkomen met deze kast.

3 likes

Grand Seiko kennende, zal het echt niet bij ‘een paar’ blijven - wees maar niet bang :grin:

1 like

Ik heb de SBGW253 en ik ben toch erg blij dat ze die 38mm hebben gemaakt, net iets groter dan het origineel. Ik heb geen dikke pols, maar die past me vind ik perfect.

Ik heb een paar kleinere vintages, maar vind de 38mm van de oorspronkelijke 44GS, destijds een wat groter horloge, ook prima. Zo’n 44GS wordt snel te groot inderdaad. Wat ook komt omdat de bandaanzet tegenwoordig heel anders is dan hoe hij oorspronkelijk is ontworpen.

3 likes

Blijft toch wel een knaller moet ik zeggen!

19 likes

Ik voel hetzelfde vandaag.

13 likes