Laat je Grand Seiko zien VII

Prachtig! Alleen zie ik je meer als een Spring Drive man… :innocent::wink:

1 like

Ikzelf ook wel eigenlijk. :thinking: :sweat_smile: :wink:

1 like

Ik zie af en toe een KS in dit topic voorbij komen. Dat is te deftig voor het Seiko topic, maar net niet genoeg voor in dit topic. Of wel?

Ik vind de SPB283J1 leuk. Geld verbranden of vergelijkbaar met GS?

6 likes

1700 euro (list) voor een 6R uurwerk vind ik wat erover. Als je een mooie prijs kan regelen misschien. Ik vind dit itt GS echt gewoon een dure Seiko :thinking:

+25 tot -15 seconden per dag

Classic Seiko dit… maar als je ze leuk vindt, waarom niet. Het design heeft wel wat :wink:

1 like

Het is ook een hele dure Seiko maar ik vind het design best vet. En no date. En fijne afmetingen. Staat een mint exemplaar voor 1,5k-ish bij de oorsterburen.

2 likes

Dat vind ik ook wel wat.

Maar soms kan een dure Seiko wel gaaf zijn. Mijn SLA033 vind ik met gebruikte prijzen van rond 3.500 niet overprijsd met het 8R35 uurwerk, en de prachtige afwerking. En een SLA043 is een meer traditionele duiker voor ongeveer dezelfde prijs. Een high beat versie daarvan met de 8R55 is dan wel weer een stuk duurder met 5.500 euro.

Maar zolang Grand Seiko er niet in slaagt om 40mm duikers te maken zijn die SLA043 en SLA037 een goede optie. En de SLA033 is sowieso apart. Het zijn moderne toppers gebaseerd op historisch belangrijke Seiko ontwerpen, met Grand Seiko kwaliteit. Grotendeels tenminste denk ik.

Ik ben wel erg benieuwd naar wat Grand Seiko van een 40mm duiker zou maken. Dat lijkt me echt heel gaaf kunnen zijn. Maar blijkbaar willen ze duikers niet kleiner maken dan ze nu steeds doen.

3 likes

Kleiner maken zou de afleesbaarheid af laten nemen. Iets wat je niet wilt met een dergelijk horloge.

Voor de 99% desk divers onder ons zou dat geen enkel probleem opleveren denk ik.

Nog maar eentje van deze beauty :smiley:

15 likes

Ik heb zeker geen bezwaren tegen een “dure” Seiko. Die SLA’s zijn leuke stukken, mooi afgewerkt en een goed uurwerk. En inderdaad, ze vullen een mooi gat in de catalogus. Dat vind ik een mooier pakket dan de laatste King Seiko modellen, die voor mij noch mossel noch vis zijn.

Inderdaad wel mooi dat ze no date zijn in een kleinere maat. Daar staat het minder precieze uurwerk tegenover en de wijzers en het grote lettertype op de plaat doen vermoeden dat de afwerking toch ook niet bijzonder fijn is imho. Spijtig wel, ik had gehoopt dat ze er meer mee gingen doen :blush:

Maar ik moet wel toegeven, in die kast en band zit wel wat karakter. Een plaatje voor de sfeer!

11 likes

Precies dit, zo’n beetje de hele SLA serie is gaaf. Het is eigenlijk een GS qua afwerking maar qua historie past dit niet en moet er een Seiko logo op. De uurwerken wijken minimaal af om toch nog ergens een verschil te maken.

Vroegah deden ze het er anders ook prima op, en nog steeds overigens als je naar een Submariner kijkt bijvoorbeeld.

De GS duikers zijn gaaf maar voor de meeste polsen te groot en te dik.

2 likes

Lekker hoor 18mm stalen band :sweat_smile:

1 like

Mja dat is ook wel kut. Maar zonder stalen band is heel het horloge geen porem dus ik zie eigenlijk geen problemen :joy:

Hoor ik nu ook een beetje bij de GS club :wink:

43 likes

Niet een beetje… dit is gewoon een hele gave GS! Gefeliciteerd met je aanwinst, prachtig model.

4 likes

wow … nice! Je eerste GS?

1 like

Dan kun je ook de 60 minuten schaal verwijderen, want die gebruik dan hoogst waarschijnlijk ook niet.

4 likes

Jawel, om van alles en nog wat te timen!

Dat is juist waarom ik duikers koop. Beetje de looks en veel praktischer dan een chronograaf.

En wat vindt jij er van nu je hem beter hebt kunnen bewonderen in verhouding tot de rest van je collectie?
Mijn approval heeft hij wel, gaaf model :ok_hand:

1 like