Lastige vraag die je stelt, heb best wel veel verschillende modellen/merken in de collectie. Eerst vond ik hem zelfs niet mooi op een plaatje, maar in het echt is hij echt heel mooi. Qua afwerking is het echt wel een toppertje, heb hem eerst een paar dagen gedragen. Bleef tot op de sec. gelijk lopen, dus behoort met enkele andere horloges echt tot de top van mijn collectie. Kort gezegd, geen spijt dat ik deze gekocht heb .
Geniet ervan maar dat is niet zo moeilijk
Mijn grail watch staat te koop. De platina SBGA107. Ik heb de 103 en 105 al en deze zou het trio afmaken. Maar pff om die uit japan te halen? En gaan ze dan weer de alligatorband niet opsturen etc, en de btw en de doos is weg. Maar ja, t’is wel mijn grail watch…
Hij lijkt wel iets rond gepolijst, de foto’s zijn niet heel fijn. En de kroon is iets anders dan die van de 103 en 105. Ik zie op originele review sites dat dat hoort.
Ja, dat is wel een dilemma. Kopen in Japan maakt me niet alles uit. Maar hoe is de staat na 7 jaar en hoe flexibel is de verkoper als er toch iets is? Aan de andere kant, tel in het slechtste geval 1000 euro erbij voor een grote beurt en je hebt je risico afgedekt. Succes met de beslissing
Ja het uurwerk zal echt niet het probleem zijn. Het is meer de onzekerheid over de staat van de kast. Die moet natuurlijk ongepolijst zijn. De afwisseling van geborstelde en gepolijste delen komt bij deze kast erg precies omdat het facet tussen de zijkant en de bovenkant van de lugs geborsteld is. Maar de foto’s en dit zinnetje voorspellen weinig goeds:
【状態】
USED 中古 *当店で外装仕上げ済みです。
【situatie】
GEBRUIKT gebruikt * De buitenkant is afgewerkt in onze winkel.
Maar ik moet zeggen dat foto’s gemaakt ten tijde van de oorspronkelijke uitgave de 107 van platina ook al wat ronder doen lijken dan de 103 en 105 van staal. En ik vraag me af of deze facetten nieuw op de 107 niet ook al gepolijst waren ipv geborsteld zoals op de 103 en 105.
dilemma …
slechts 50 exemplaren van gemaakt … hoe groot is de kans dat je tegen een compleet exemplaar aanloopt?
geen doos, wel papieren … dozen zijn redelijk inwisselbaar toch? wellicht nog aan te komen, ebay oid
crocodile strap niet voor export … wellicht een vervangende te verkrijgen via Grand Seiko EU ?
prijs … de helft van list, ook zeer interessant
als het echt je holy grail is, dan wist ik het wel …
succes met het afwegen!
Waanzinnig mooi klok btw !!!
just my 2 cents … (newbie in de wereld van Grand Seikos, dankzij dit draadje …)
De SBGA107 is volledig zaratsu gepolijst. Er zijn geen delen op de kast gebrusht. Het ziet er een correct exemplaar uit. Ook het afgeronde is zoals het hoort. Succes met je beslissing.
Inderdaad helemaal gepolijst volgens mij.
Als je al de 103 en 105 hebt lijkt me dit niet echt nodig. To be honest. Voor dit bedrag … zo bijzonder is dit horloge niet (buiten het aantal stuks). Ik zou dan echt verder kijken naar een ander model.
Dan zal het zo horen inderdaad.
Ja dat is waar, en ik heb ook ooit bedacht dat Grand Seiko’s eigenlijk gewoon in staal of titanium horen omdat daar de zaratsu het beste tot uiting komt. Zachtere edelmetalen lijden natuurlijk eerder onder afrondingen van de scherpte door het gebruik.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Een gouden GS is ongeveer net zo duur, alleen is deze van platina, net als de SBGD201. Ok, die heeft een micro artists 8 days uurwerk, maar die in NL te koop staat is al 45k. En in Japan staat nu een SBGD001 voor 65k.
En ik vind deze kastvorm geweldig, en de wijzerplaat. Maar dat hij Japan staat en ik hem daardoor niet kan beoordelen zal het grootste obstakel zijn. Ik zou er graag een deel van mijn huidige collectie-tje voor verkopen. Maar rationeel gezien is het het meer-geld inderdaad niet waard tov de 103 of de 105 die ik al heb. Aan andere kant kijk ik ook nog steeds wel eens naar een Vacheron Constantin die ongeveer 25k is, en dan heb ik deze eigenlijk liever, dus dan is het weer een koopje!
Klopt. Maar er zit een “simpele” champage wijzerplaat in met de standaard wijzers en een blauwe seconde. Mijns inziens niks bijzonders. En zeker geen 18k waard.
Als ik een platina horloge zou willen dan moet het echt iets bijzonders zijn. Als voorbeeld: Een Patek Calatrava heeft dan Breguet cijfers. Een VC Traditionnelle heeft dan een unieke kleur wijzerplaat.
Dat mis ik bij de sbga107
En dan mag het een koopje lijken tov de retailprijs. Maar laat je daardoor niet verleiden.
Dus als het platina moet zijn moet je ook de flappen neerleggen en iets bijzonders kopen.
bijv.
Ik zou gewoon leker een weekje naar Japan gaan, horloge bekijken en als het iets is was dat weekje “gratis” + een goed verhaal. Was het horloge toch niet je van het, dan heb je een geen risico gelopen + een goed verhaal
En zo is het.
Die wijzerplaat is wel heel bijzonder ja. Maar de kast vind ik dan weer “gewoontjes”. Terwijl je met het blote oog de kast meer ziet.