Laat je Grand Seiko zien VII

Mag hier ook weer posten. Wat een gaaf horloge is dit. Die plaat is echt zo gaaf

35 likes

Bij m’n zoon in Duitsland en ik kan er nog niet aan!
Marteling… 🫣

13 likes

Topper!
(Toevallig bij Jaap opgehaald? Dan ben ik blij dat die hier weer gaat rondzwerven.:grin:)

3 likes

Toevallig wel :wink:

3 likes

Prachtig he, zo’n Iwate wijzerplaat :slight_smile:

2 likes

Schitterend! Prachtige plaat!

1 like

X-post

35 likes

Mooi gemaakte foto’s!

Dank U :blush:

Kunst!

1 like

Even een vraagje voor de vele experts hier. Hebben alle (moderne) Grand Seiko hetzelfde glaasje, of meer specifiek, dezelfde anti reflectie laag? Of zit er nog verschil tussen?

Zo dan! Prachtige foto’s.
GS kan dit soort absurde vergrotingen dus gewoon aan….

2 likes

Ja dat kunnen ze ,maar zo groot zijn deze nog niet :wink:

1 like

Zo, 't is maar dat de GS club het weet, maar ik ben even GS-loos ten faveure van (mijn verborgen guilty pleasure Grail) een jlc reverso. :pensive: :smiley:

Nu verder sparen voor een sbge285.

3 likes

Alle GS die ik ooit gehad heb hadden uitstekende anti-reflectieve coating op de binnenzijde van het saffier. Mijn SBGV239 was bol, de SBGA465, SBGV245 en SBGP011 waren allemaal plat. Allemaal super strak qua helderheid, al is de clear coating van Citizen misschien nog een tandje beter in dat segment.

Terecht.

Die is wel 14mm dik. Als de de SGBN003 en 005 nou eens in titaan uit brachten, dan was ik direct koopman.

1 like

Maak er weer een mooie week van!

25 likes

Dit was mij dus inderdaad ook opgevallen. Ik heb heel veel een sarb gedragen, waarbij de grootste tekortkoming het glaasje is. Nu heb ik een GS en een citizen ernaast (uiteraard hoger segment), die allebei gewoon goed zijn, maar het viel me op dat de citizen toch echt wel een stuk beter is dan de GS wat ik niet had verwacht.

Daarom vroeg ik me dus af of er binnen GS nog verschil is. Maar dit lijkt dus niet echt verschil te maken?

1 like

Dat is echt een prachtige GS. Super mooie wijzerplaatzonder die power reserve :).

1 like

Oef, erg mooi! Welke ref. is dit ook alweer?

Ik denk niet dat je alle Seiko modellen op ‘een hoop kunt gooien’. Heb net even GS’s naast Astron’s gelegd en daar zit verschil in. De Astrons zijn iets beter en vergelijkbaar met Citizen Chronomaster die ik er ook nog maar even naast heb gelegd (nu wil ik het weten ook :rage:) Je moet wel heel erg van ontucht met kleine beestjes houden als je onderscheid wilt maken tussen de Astron en de Chronomaster.

Als ik daar dan weer de Casio Oceanus 5000 naast leg dan wint die het van allemaal. Geen idee hoe ze het doen maar de reflecties zijn onder alle hoeken en lichtinval duidelijk minder dan de rest.

2 likes