Laat je Grand Seiko zien VII

Van deze twee een voorkeur voor de SBGY027. Wel best muizig. De SBGY017 komt te veel in het vaarwater van mn SBGK005 qua uiterlijk. Uurwerk natuurlijk totaal anders. Plaatje bij deze zieleroerselen:

12 likes

Dream watch, tout court! :heart_eyes:
En heel mooie foto’s. Nice!

1 like

Heb op de grijze Europese gestemd. Er is (en ik heb) al teveel blauw. Ik zit in hetzelfde schuitje - er moet en zal een SBGY in deze stijl komen.

Zelf ben ik ook nog steeds benieuwd naar de ‘groenige’ Thaise variant SBGY021 ‘nami’ met een structuur die ik nog niet eerder heb gezien. In Bangkok nog langs de boutique gelopen, maar toen lagen de drie LEs er helaas niet.

9 likes

Dank u, dank u! :slight_smile:

19 likes

Dat kan je aankleden met een band natuurlijk. Groen, grijs, bruin, alles kan wel denk ik. Het is moeilijk inschatten hoe die er in het echt uitziet. Ik vermoed dat het heel hard afhangt van het licht, wat het weer mooi maakt. Bijvoorbeeld:

Blijft een fantastisch stuk ook. Ergens jammer dat het geen Spring Drive is, maar dan had je weer die Iwate plaat niet gehad. Kiezen is verliezen bij GS…

Anders zou je niet Kind_of_blue heten zeker… :wink:

Die Thaise variant is ook wel bijzonder inderdaad. Dat zijn van die LE’s die even vermeld worden en dan in de coulissen van het oosten verdwijnen. Wie weet wat er nog op de stapel ligt voor volgend jaar, ze gaan hard met de SBGY modellen momenteel. Dat houdt me wel wat tegen om vol voor een uitvoering te gaan moet ik zeggen.

9 likes

:ok_hand:

1 like

Dat past in het japanse zentuinthema inderdaad :wink:

5 likes

Ik zou zo graag in zo’n tuin lekker door de steentjes heen banjeren, lijkt me geweldig :innocent:

4 likes

Ga ik op zo’n steen zitten kijken hoe de kung fu bazen jou eraf trekken. :grin:

3 likes

34 likes

China :wink:

1 like

Oh ja…samurai dan. :grin:

1 like

Ninja

1 like

Blijft een vette klok, mijn pols is denk ik iets forser … kwam nooit mooi tot z’n recht :roll_eyes:

Wel eerst de monnik opleiding volgen dan.

6 likes

Ik zie mijn Credor als een Japans steentuintje om mijn pols met asymmetrisch maar gebalanceerd gepositioneerde elementen:

Volgens @Fate_Amenable_To_Change zo courant als een betonnen muur. Dat past mooi in dit thema.

12 likes

Iets minder zentuin hier vandaag, maar daarvoor niet minder mooi :blush:

19 likes

Zen-horloge voor de workaholic 24/7. :innocent:

1 like

Inderdaad. Het duurde even voordat ik dat zelf doorhad, dat de getallen 2 4 7 daar op sloegen. Eerst dacht ik dat ze willekeurig wat getallen groot hadden gemaakt. Maar op een gegeven moment begon het te dagen, en toen snapte ik dat het niet willekeurig was en heb ik er eentje gekocht.

Overigens staat de 24/7 ook op de Eichi I. Dit zijn de I en II naast elkaar, met hun porceleinen wijzerplaten:

10 likes