NEXT! SBGY029 - een LE van 50 voor de opening van de boetiek in London. De inspiratie is even ver te zoeken zeg 
Meh, dit is wel heel niksig zeg. Er lijkt op een vrijdag namiddag in de la met wijzerplaten gegrabbeld te zijn en toevallig hadden ze er nog 50 van. Zoiets.
Doe mij maar een beetje kleur
Zijn er nog bezitters van een SBGX091/291 of 093/293?
Tsja, ook die is gewoon maar blauw. Ik vind de Thaise SBGY021 LE op basis van foto’s/renders de mooiste SBGY tot nu toe. Die heeft ook een (tot nu toe, denk ik) unieke stijl wijzerplaat.
Ok, er is nodig een poll nodig. Maar voordat we die starten eerst een lijst maken. Wie vult aan? Alleen dit kasttype, niet de 44GS achtige kast, die heeft ook typenummer sbgyxxx zag ik, maar dat is een andere kast.
- sbgy002 gouden kast met witte snowflake wijzerplaat
- sbgy003 stalen kast met witte cocktail wijzerplaat
- sbgy005 stalen kast met lion manes wijzerplaat van @Hans
- sbgy007 stalen kast met lichtblauwe omiwatari wijzerplaat
- sbgy013 stalen kast met witte omiwatari wijzerplaat
- sbgy015 stalen kast met green tree bark wijzerplaat
- sbgy017 stalen kast met linksom draaiende donkerblauwe golfjes
- sbgy019 stalen kast met witte wijzerplaat en goudkleurige wijzers (yellow snow versie)
- sbgy021 stalen kast met gele thaise golfjes wijzerplaat
- sbgy025 stalen kast met gele tree bark wijzerplaat
- sbgy029 stalen kast met linksom draaiende witte golfjes
Wie vult verder aan? Met dank aan @GustavM en @Kind_of_Blue voor de aanvullingen. Dan kunnen we daarna een poll starten.
Gheghe
Helemaal gemist - wat/waar/waarom bestaat deze?
Dit zijn er twee met wat volgens mij een ‘tree bark’ plaat wordt genoemd:
SBGY015 (China LE)
SBGY025 (Thailand LE)
Taiwan Limited Edition. 88 stuks, luisterend naar de illustere naam Nikishi. Geen idee wat het betekent, maar fraai is ie wel! Het horloge dan.
Zullen we ook bij ieder model een foto plaatsen plus, waar van toepassing, de oplage?
- sbgy023 staal met grijsbeige kirazuki (?) wijzerplaat
Ahum datum nog even goed gezet
🫣
En de SBGY027 Karesansui uiteraard. Gelimiteerd tot 100 stuks
Reeds voor de hoofdprijs te koop ![]()
https://www.chrono24.nl/grandseiko/elegance-collection-edition-europeenne--id26368281.htm
Ok, nog eentje dus, zijn we dan klaar?
- sbgy027 staal (?) met linksom draaiende grijze golfjes (karesansui) wijzerplaat
SBGY002
En, vreemde eenden in de bijt, het wordt er niet mooier op, op de SBGZ003 na
SBGZ003
SBGZ001, gelimiteerd tot 10 stuks
SBGZ007, gelimiteerd tot 50 stuks
SBGY gaat over het uurwerk, dus er zijn inderdaad nog reeksen, zoals @GustavM aangeeft. De SBGZ is er eentje en vergeet de SBGK’s niet. Of tellen deze niet? ![]()
SBGK011 en 013 in platinum en goud
SBGK017
en dan heb je nog eens de vreemde eend in de bijt, de quartz van @wouterwatch, de SBGX331
Ik mis de SBGK007 nog 

Hij was dan ook prachtig! Waarom verkopen we al die stukken toch telkens… 

SBGY017