Laat je Grand Seiko zien VII

Gaaf. Gave foto, gave horloges.

1 like

Nope, vreemde schade/foto, ik heb hem in ieder geval niet over een betonpaaltje getrokken. Sterker nog, heb hem nooit gedragen :upside_down_face:

1 like

Nieuwe racing strap

12 likes

Deze heeft echt veel te lang in de kist gezeten, zonde want blijft wel het fijnst dragende horloge die ik heb.

Alleen merk ik dat ik telkens blijf gluren naar z’n grote broer SBGM245:

Alleen de dikte staat mij wat tegen verder vind ik het sportievere gaver aan deze. Verder zal het de komende maanden wel bij gluren blijven ivm aanschaf ander huis :sweat_smile: maar dat ter zijde.

Maar of ik dan deze dan moet inruilen of houden en totaal naar wat anders kijken blijft nog wel even een dilemma om over na te denken.

• SBGN005 inruilen voor SBGM245
  • SBGN005 houden en naar totaal iets anders kijken.

0 stemmers

Bij totaal wat anders springt de Seamaster of nieuwe Pelagos als eerste te binnen. Maar een gave GS ergens in 2023 zou ook leuk zijn.

3 likes

Yep had het zelfde … :+1:

.
.
.

7 likes

Mijn zoveelste sbgw253 flex:

31 likes

Gekozen voor inruilen, vooral omdat ik het blauw in de gaten hou voor een 005 :innocent:

2 likes

De racing strap is :clown_face: maar ik neig ernaar om ook zo’n MN te kopen en hem gewoon te houden :joy:

Had ooit de rode centerline erop maar oranje is lit :fire:

1 like

Het blijft een topper!

16 likes

:joy:

1 like

:ok_hand:

1 like

Magisch een GS.

16 likes

Past zo goed, zou eigenlijk standaard meegeleverd moeten worden. Gewoon als enige dressy toolwatch in de collectie houden die SBGN :wink:

Vind 'm zelf wel lekker. Strap is nog onderweg, maar wat ik voor mijn JLC gescoord heb dat komt denk ik zeker in aanmerking voor :clown_face:

1 like

Voor de liefhebbers … heb mijn gs SBGV223G te koop gezet.
Wil toch doorpakken naar een ander horloge uit het hogere segment waar cash voor vrijgemaakt moet worden …
(Staat op mp)

7 likes

Een interessant artikel elders gepost door @anon24919669EV over het aantal uren gespendeerd door horlogemakers aan een horloge. De micro artist studio wordt los van grand seiko bekeken.

8 likes

NEXT! SBGY029 - een LE van 50 voor de opening van de boetiek in London. De inspiratie is even ver te zoeken zeg :roll_eyes:

12 likes

Meh, dit is wel heel niksig zeg. Er lijkt op een vrijdag namiddag in de la met wijzerplaten gegrabbeld te zijn en toevallig hadden ze er nog 50 van. Zoiets.

Doe mij maar een beetje kleur

3 likes

Zijn er nog bezitters van een SBGX091/291 of 093/293?

Tsja, ook die is gewoon maar blauw. Ik vind de Thaise SBGY021 LE op basis van foto’s/renders de mooiste SBGY tot nu toe. Die heeft ook een (tot nu toe, denk ik) unieke stijl wijzerplaat.

6 likes

Ok, er is nodig een poll nodig. Maar voordat we die starten eerst een lijst maken. Wie vult aan? Alleen dit kasttype, niet de 44GS achtige kast, die heeft ook typenummer sbgyxxx zag ik, maar dat is een andere kast.

• sbgy002 gouden kast met witte snowflake wijzerplaat
  • sbgy003 stalen kast met witte cocktail wijzerplaat
  • sbgy005 stalen kast met lion manes wijzerplaat van @Hans
  • sbgy007 stalen kast met lichtblauwe omiwatari wijzerplaat
  • sbgy013 stalen kast met witte omiwatari wijzerplaat
  • sbgy015 stalen kast met green tree bark wijzerplaat
  • sbgy017 stalen kast met linksom draaiende donkerblauwe golfjes
  • sbgy019 stalen kast met witte wijzerplaat en goudkleurige wijzers (yellow snow versie)
  • sbgy021 stalen kast met gele thaise golfjes wijzerplaat
  • sbgy025 stalen kast met gele tree bark wijzerplaat
  • sbgy029 stalen kast met linksom draaiende witte golfjes

Wie vult verder aan? Met dank aan @GustavM en @Kind_of_Blue voor de aanvullingen. Dan kunnen we daarna een poll starten.

3 likes