Denk dat een zwarte distressed struisvogel met minimal rode stitching wel zou passen, de tweede van links ongeveer:
SBGZ en SBGK zijn echt weer andere horloges, en lijken ook geen onderdeel van de groeiende serie LEs.
In het rijtje met (vrijwel) uitsluitend oneven typenummers miste ik de SBGY009. Maar dit is er dan weer de LE in een 44GS kast.
Ik heb laatst overigens de SBGY013 zien liggen, en zoals iemand volgens mij al eerder heeft opgemerkt glimt deze meer dan ik op basis van de foto’s had verwacht. Een beetje zilverig zelfs, niet zo erg als de white birch SLGH005 maar ook zeker niet mat zoals de snowflake SBGA0211. Wel alleen onder kunstlicht gezien, dus misschien valt het mee in natuurlijk licht, maar toch jammer vond ik.
Dit is inderdaad een lastige, ik heb geen concrete suggestie maar je zult denk ik altijd voor padded moeten kiezen. Kan Ko geen smallere keepers maken?
Wel mooie bandjes, is dit een ‘nubuck slim’? Ik verwacht komende week ook een nieuw bandje voor mijn SBGA407 skyflake en zal wel een plaatje posten ter vergelijking. Al is de GMT wel weer wat dikker toch?
Dat zeker! En dun is goed op een dun horloge. Het probleem zit ook wat in de flexibiliteit. Ik heb ook een zwarte Crazy Horse van dezelfde dikte, maar die is wat stugger. Dat werkt beter merk ik. Dit is een Pueblo trouwens 
De GMT is een goeie mm dikker, maar dat zit enkel in de caseback. Hij draagt vooral wat hoger, de spring drive zit iets vlakker op de pols.
Edit: misschien is deze Crazy Horse een idee dan… maar ik denk dat het wat te rood gaat uitvallen 
Ik zal de zwarte er nog eens op zetten en zien of dat beter draagt.
Ik zou het hem wel kunnen vragen inderdaad.
Leuke tip. Ik ben alleen niet zo’n fan van die patronen op de strap, zoals ook bij alligator. Smaak natuurlijk 
Een hele mooie combinatie! Unieke kasten, mooie wijzerplaten. Een mooi Grand Seiko duo.
Als je iets met body zoekt zou je ook aan een Artem strap kunnen denken.
Heb m op m’n zenith en bevalt prima.
Ik heb vroeger nog eentje gehad. Het lijkt me wel een stijlbreuk met de elegantie van GS. Spijtig dat ze wat te duur zijn om zomaar een 19mm variant te bestellen.
Leuke match met die Sport wel!
Jij hebt die Zenith Hans?! Prachtig ding 

Onze smaken verschillen zeer weinig
Schitterend!
Deze is onderweg!
Eigenlijk wilde ik voor de SBGM245 gaan maar de dikte stond mij teveel tegen.
Mijn huidige SBGN005 moet waarschijnlijk het veld ruimen, de mening op HF is hier nogal verdeeld over volgens mij 
Maar na veel wikken en wegen vergelijkingen gekeken op YouTube toch de knoop doorgehakt.
Pro’s en Cons in mijn ogen:
Pro’s:
- sportievere overall look
- lugs mooier
- wijzers mooier
- 200m tov 100m
- meer GS look door kroon op 4 (daardoor minder gelijkenis met de Explorer.)
Cons:
- datumvenster op 4 en geen kader
- zaratsu aan de zijkant (al ben ik benieuwd hoe dat in het echt is)
Datum op 4 icm met de kroon is dan weer een prima plek en geen dealbreaker voor mij.
Benieuwd naar de mening hier!
Mooie keuze en zo te lezen wel overwogen 
Ik ben het met je eens en ook met je vergelijking. Ik vind het ook een overtrokken mening dat een datum op 4 een dealbreaker is. Vervolgens is de mooie Zenith van Tompj ‘publieksfavoriet’ want bij een Zenith hoor de datum niet op 3.
Inderdaad die Zenith (zelf ook voor gestemd) heeft hem ook op 4 
Nog een pro is de 200m tov de 100m. Kan die mee het zwembad in.