Laat je Grand Seiko zien VII

Ik snap het ook niet :thinking:
Vorig jaar gingen ze voor 6k+ wanneer ze te koop stonden

1 like

Internationaal aanbieden werkt beter denk ik. Hier op HF is de doelgroep maar beperkt helaas.

1 like

Ja dat is zo. Vind Chrono24 geen fijn platform en op internationale fora ben ik niet actief.

Misschien toch maar chrono proberen morgen

Dat snap ik. Plus als je dan buiten Europa moet gaan verzenden, kost het ook weer behoorlijk wat geld en blijft het toch hopen dat het goedkomt. HF is veel relaxter kopen en verkopen :slight_smile:

Eens!

2 likes

Ik vind deze juist erg fraai :heart_eyes:
Gelukkig zijn smaken verschillend.

Dat is het nog steeds, iets te veel limiteds en de prijzen worden ook wat aan de hoge kant maar ze blijven aantrekkelijk.
Er gaat echter niets boven de old school

Double logo baby :love_you_gesture:

7 likes

Deze vind ik nog steeds erg mooi.
sbgw264

sbgw263

7 likes

:moneybag:

Maar prachtig!

Helaas nog de quartz van een depot in Apeldoorn, het wachten duurt lang

Is het inderdaad de enige quartz in deze kastvorm?

1 like

Ik denk het. Dat maakt het model nog interessanter imho. Hij zal net op tijd binnen zijn voor Sinterklaas :wink::+1:

1 like

Ik heb hem nog hoor (voorlopig dan)

17 likes

:face_with_monocle:

4 likes

Oef ik dacht al! In dat geval, hij staat toch in mijn lijstje? :+1::wink:

1 like

Ik had graag jullie ervaringen eens gevraagd ivm een strap voor mijn GMT.

Zwart op zwart vind ik wat doods en alligator is ook niet persé mijn ding, dus ik dacht aan een zachter kleur van strap. Ik heb dan deze besteld van Delugs, maar die is eigenlijk te flexibel of dun voor de dikke GMT.

Iemand die 19mm straps weet die een beetje body hebben? En die eventueel zou passen bij het zwart / rood. Een rode strap vind ik weer wat too much :wink:

Nadeel is weer als de band te dik is, dat hij sleept tegen de kast omdat de lugs kort zijn. Dus ik denk dat padding de oplossing is.

Een band van Ko bv zou ik kunnen vragen, maar ik vind zijn keepers wat te lomp / breed. Het mag iets verfijnder voor een GS. Bij Colareb of B&S vond ik niet echt iets geschikts, maar misschien heb ik niet genoeg verbeelding.

Bedankt alvast, ik ben benieuwd wat jullie zouden kopen!

11 likes

SBGN009G GMT Limitrd Edition
Super diep donker blauwe dial waarbij alleen onder bepaalde lichtinval de quartz icoontjes zichtbaar zijn. :heart_eyes:

22 likes

Denk dat een zwarte distressed struisvogel met minimal rode stitching wel zou passen, de tweede van links ongeveer:

3 likes

17 likes

SBGZ en SBGK zijn echt weer andere horloges, en lijken ook geen onderdeel van de groeiende serie LEs.

In het rijtje met (vrijwel) uitsluitend oneven typenummers miste ik de SBGY009. Maar dit is er dan weer de LE in een 44GS kast.

Ik heb laatst overigens de SBGY013 zien liggen, en zoals iemand volgens mij al eerder heeft opgemerkt glimt deze meer dan ik op basis van de foto’s had verwacht. Een beetje zilverig zelfs, niet zo erg als de white birch SLGH005 maar ook zeker niet mat zoals de snowflake SBGA0211. Wel alleen onder kunstlicht gezien, dus misschien valt het mee in natuurlijk licht, maar toch jammer vond ik.

3 likes

Dit is inderdaad een lastige, ik heb geen concrete suggestie maar je zult denk ik altijd voor padded moeten kiezen. Kan Ko geen smallere keepers maken?

1 like

Wel mooie bandjes, is dit een ‘nubuck slim’? Ik verwacht komende week ook een nieuw bandje voor mijn SBGA407 skyflake en zal wel een plaatje posten ter vergelijking. Al is de GMT wel weer wat dikker toch?