Laat je Grand Seiko zien VII

Prachtig horloge al vind ik het datumvenster ‘jammer’ en dan met name de positionering. Verder een pracht van een horloge en eentje die je niet vaak ziet :+1:

1 like

Sinds vanmiddag voel ik me voor het eerst sinds donderdag weer een beetje mens, kan ook weer hele zinnen typen en heb wat tijd over dus ik ga hier lekker hardop nadenken.

Afgelopen weekend heb ik naast de mooie GMT van @Ri_ck gevist, ondanks dat hij mij een heads-up gaf :+1:.
Ik heb (tijdelijk) bedankt, omdat ik niet een horloge ga kopen terwijl ik met 39,5gr op de bank lig te rillen dankzij de drager van het covid virus, die gewoon lekker blaffend aan het werk gegaan is…
Uiteraard deed ik het wel met de stille hoop dat de SBGN005, net zoals de meeste GS-en, langere tijd te koop zou staan. Dat duurde dus 2 uur…2 :face_with_raised_eyebrow:

De blauwe GMT kan prima door het leven als daily beater, niet al te duur en is gewoon een heel mooi horloge.

Maar.
De GS die in mijn hoofd blijft spoken is de SBGP017.
De kast, de band, de licht blauwe wijzerplaat, het donker blauwe logo, de secondenwijzer. Pff, over tranen trekkend mooi gesproken…:smiling_face_with_three_hearts: .
Ik vind hem eigenlijk wel te duur voor een quartz en zou hem ook echt niet gebruiken als dagelijks, maar kijk dan:

Behalve dat rond de 4k veel geld is, ben ik ook bang dat ie mijn huidige GS in de weg zou zitten, overall compleet anders, maar qua kleur zitten ze wel erg dicht bij elkaar.

Dus een GS dilemma, allebei kopen wordt hem niet, in ieder geval niet nu, dus wat dan.
Om filosofisch af te sluiten, alles gebeurt met een reden.
Heb ik dan corona gekregen zodat ik toch de 017 kan kopen?
Ik ga er in ieder geval over nadenken :blush:

10 likes

Man man, die is tof!

1 like

Dat zou best kunnen! Komt helemaal goed dus :+1:

1 like

Ik heb de nogal veel zwarte wijzerplaten verzameld de laatste tijd, dus ik denk dat mijn SBGJ219 in het blauwe komt binnenkort. De onrust is toch niet te schatten. En ik maar roepen dat ik hem niet ging verkopen :see_no_evil:

Misschien komt er wel weer een SBGM221 in de plaats. :blush:

Een plaatje voor de sfeer!

21 likes

Heel gaaf!

1 like

Tsja dat zou wel mijn conclusie zijn…

lekker man. Dat mat-goud met bruin is volgens mij een top combinatie.

Cool :sunglasses:

1 like

Me dunkt dat er vast andere zwarte wijzerplaten zijn die eerder weg zouden mogen dan deze beauty.

1 like

Goed punt! Ik zal ze nog eens naast elkaar leggen en kijken :wink:

2 likes

Toch geen Santos dan?

You’ve lost your marbles son…:open_mouth:

1 like

Toch geen Santos. Vind het moeilijk om andere merken te kopen. Aantal keer geprobeerd :rofl:

2 likes

Het is officieel pathologisch geworden :joy:

1 like

:joy: Join The Club

1 like

Lastig hoor. Die Spring Drive is wel een hele toffe. Daar zou ik nog eens goed over nadenken…

:flushed: Dat had ik niet gedacht. Heb ik ook gelijk een dilemma mocht hij in het blauwe verschijnen…

1 like

Ik zou bijna beginnen twijfelen, met al die belangstelling hier :sweat_smile:

2 likes

Ho ho, die gaat helemaal nergens heen.
Het is voor erbij, niet in plaats van.

2 likes