Laat je Grand Seiko zien VII

Dat zeker! En dun is goed op een dun horloge. Het probleem zit ook wat in de flexibiliteit. Ik heb ook een zwarte Crazy Horse van dezelfde dikte, maar die is wat stugger. Dat werkt beter merk ik. Dit is een Pueblo trouwens :blush:

De GMT is een goeie mm dikker, maar dat zit enkel in de caseback. Hij draagt vooral wat hoger, de spring drive zit iets vlakker op de pols.

Edit: misschien is deze Crazy Horse een idee dan… maar ik denk dat het wat te rood gaat uitvallen :thinking:
Ik zal de zwarte er nog eens op zetten en zien of dat beter draagt.

5 likes

Ik zou het hem wel kunnen vragen inderdaad.

Leuke tip. Ik ben alleen niet zo’n fan van die patronen op de strap, zoals ook bij alligator. Smaak natuurlijk :blush:

De ‘Matsumoto’ in een oplage van 299 (US GS9 Club LE).

7 likes

22 likes

SBGX 319, heerlijk eenvoudig horloge :heart_eyes:

10 likes

Een hele mooie combinatie! Unieke kasten, mooie wijzerplaten. Een mooi Grand Seiko duo.

2 likes

Als je iets met body zoekt zou je ook aan een Artem strap kunnen denken.
Heb m op m’n zenith en bevalt prima.

7 likes

Ik heb vroeger nog eentje gehad. Het lijkt me wel een stijlbreuk met de elegantie van GS. Spijtig dat ze wat te duur zijn om zomaar een 19mm variant te bestellen.

Leuke match met die Sport wel!

1 like

Crosspost. :slight_smile:

21 likes

Jij hebt die Zenith Hans?! Prachtig ding :+1:t2::+1:t2:
Onze smaken verschillen zeer weinig

1 like

Mooi van dichtbij…

23 likes

Schitterend!

1 like

Deze is onderweg!

Eigenlijk wilde ik voor de SBGM245 gaan maar de dikte stond mij teveel tegen.

Mijn huidige SBGN005 moet waarschijnlijk het veld ruimen, de mening op HF is hier nogal verdeeld over volgens mij :sweat_smile:

Maar na veel wikken en wegen vergelijkingen gekeken op YouTube toch de knoop doorgehakt.

Pro’s en Cons in mijn ogen:

Pro’s:

• sportievere overall look
  • lugs mooier
  • wijzers mooier
  • 200m tov 100m
  • meer GS look door kroon op 4 (daardoor minder gelijkenis met de Explorer.)

Cons:

• datumvenster op 4 en geen kader
  • zaratsu aan de zijkant (al ben ik benieuwd hoe dat in het echt is)

Datum op 4 icm met de kroon is dan weer een prima plek en geen dealbreaker voor mij.

Benieuwd naar de mening hier!

15 likes

Mooie keuze en zo te lezen wel overwogen :slight_smile:

Ik ben het met je eens en ook met je vergelijking. Ik vind het ook een overtrokken mening dat een datum op 4 een dealbreaker is. Vervolgens is de mooie Zenith van Tompj ‘publieksfavoriet’ want bij een Zenith hoor de datum niet op 3.

3 likes

Inderdaad die Zenith (zelf ook voor gestemd) heeft hem ook op 4 :sweat_smile:

Nog een pro is de 200m tov de 100m. Kan die mee het zwembad in.

1 like

Over smaak valt niet te twisten :wink:

Mooie NA, geniet ervan! Ben benieuwd naar de ervaring qua draagcomfort vs de SBGN.

1 like

Volledig mee eens Jappe! Ik ben nog steeds blij dat ik jouw vorige exemplaar heb kunnen overnemen. Onlangs heb ik er een SBGW231 bij aangeschaft en ik draag ze nu beurtelings. De rest komt nauwelijks nog uit de doos.

12 likes

Dat kan ik me goed voorstellen, wat een prachtige horloges! En mooie foto :+1:.

1 like

Bij dit weer past beter de Snowflake maar de SBGK007 is ook lekker

14 likes

Alles wat jij zegt is correct, alleen vind ik daardoor je SBGN005 mooier, omdat ik gewoon minder van de sportievere looks ben. :slightly_smiling_face: Dat neemt niet weg dat de SBGM245 enorme dikke mik is. Gefeliciteerd met je aankoop, ik zie het NA topic graag tegemoet.

Dat kon met die 100m ook al, Henk. Da witte gij ook.

Ook ik heb m’n mening daarover bij moeten stellen. Al vind ik de Zenith die die verkiezing won lang niet het mooiste horloge op HF. Shit zeg, het is niet eens de mooiste chronograaf. :slight_smile:

4 likes