Laat je Grand Seiko zien VII

Toch niet, deze SBGE291 (titanium Nihonbashi Mitsukoshi LE of 25 pcs) is schijnbaar in juli aangekondigd.

5 likes

Denk dat vele op het forum dit vinden en terecht! Het is een schitterend horloge, alleen ik merk wel dat ik meer van de sportievere look ben. Misschien als ik later oud en wijs ben dat dit nog gaat veranderen.

Ho, ho, ik heb geen SBGM245 die onderweg is. (Had ik wel iets duidelijker kunnen vermelden)

Wat je zegt:

In de meest letterlijke zin van het woord.

Ik ben daarom voor de SBGN029 gegaan, de quartz tegenhanger van de dikke automaat. Lang over lopen dubben, want automaat… maar die dikte was echt fors en die HAQ blijft ook een mooi stukje techniek. Daarnaast heb ik al een dikke Seiko automaat in de kist zitten, beetje gevarieerd en vriendelijker voor de portemonnee in tijden van inflatie.

Joa… das woar. Toch had ik het gevoelsmatig niet snel gedaan (waarschijnlijk onterecht)

1 like

zonde dat die bezel na de 6 en voor de 18 zwart is

Winterstand?

Dat zou gaaf zijn, de zonsop- en -ondergangen aangeduid op je 24h bezel.

1 like

uit het land van de Rijzende Zon… :sun_with_face:

Da’s ook gek, ik zie zwart na 18 en voor de 6 :thinking:

2 likes

Sorry, ik controleerde het modelnummer niet goed. Ik wist dat je die bedoelde op basis van de foto’s, zeg maar, maar die is supertof, ik had alleen verkeerd gelezen wat er onder stond. Hoe dan ook zie ik je NA nog steeds reikhalzend tegemoet, ik geloof niet dat iemand daar al een review van heeft gedaan. :+1:

Ik spring al vele jaren met van alles het water in, en los van m’n onfortuinlijke Speedy Reduced is er maar één horloge ooit lek gegaan en dat was een splinternieuwe ISO gecertificeerde 200m duiker van Seiko. Werd onder garantie gefixt, maar zo zie je maar…

1 like

Dat is een lastige keuze, beide zijn prachtige horloges. In tegenstelling tot de Snowflake was de SBGN005 geen liefde op het eerste gezicht, maar ben ik hem langzaam steeds meer gaan waarderen. Met name de gepolijste lugs en het contrast met de bezel vind ik prachtig. Ook het datumvenster is wat mij betreft een duidelijke plus tov van de nieuwe versie. Hoewel ik de wijzers van de 005 mooier vind, zijn die van de 29 denk ik beter afleesbaar. De punten van wijzers van de 005 zijn eigenlijk te scherp voor een perfecte afleesbaarheid.
Anyhow, veel plezier ermee, ik ben benieuwd naar je ervaringen. En nee, mijn 005, inclusief gebruik sporen, blijft nog wel even hier.

1 like

Komt goed alleen nog even geduld… GS EU heeft aangegeven dat het mogelijk nog tot eind januari duurt voordat hij leverbaar is. Had stiekem gehoopt voor onder de kerstboom maar dat gaat hem niet worden vrees ik.

Voor eeen premium uit Japan halen vond ik dan ook weer zonde van het geld.

Zover ik kon vinden wordt dit inderdaad de eerste op het forum.

1 like

@Jeroenos was je net voor, in’t zwart dan :wink:

Ah ik zie het! De eerste blauwe dan :stuck_out_tongue_closed_eyes: Ook erg mooi die zwarte, nog tussen getwijfeld. Ik vond de rode wijzer juist weer een leuk accent al snap ik de neutrale look van de 027 zeker.

Incoming!

42 likes

Keertje gezien in Parijs - mooi ding hoor! :+1:t2:

1 like

Heel mooi! Ik heb een tijd geleden de SBGX343 gehad met gelijkaardige kast en hoewel die niet klein oogde, vond ik het een heel comfortabel stuk.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! :wink:

1 like

Erg mooi ! :ok_hand:

Welke referentie is dit ?

De SBGN023

1 like

Ik denk dat hij iets kleiner oogt vanwege de donkere bezel. Heb een SBGE257 gehad en die droeg een stuk kleiner dan de 42 deed vermoeden

1 like

Prachtig horloge al vind ik het datumvenster ‘jammer’ en dan met name de positionering. Verder een pracht van een horloge en eentje die je niet vaak ziet :+1:

1 like

Sinds vanmiddag voel ik me voor het eerst sinds donderdag weer een beetje mens, kan ook weer hele zinnen typen en heb wat tijd over dus ik ga hier lekker hardop nadenken.

Afgelopen weekend heb ik naast de mooie GMT van @Ri_ck gevist, ondanks dat hij mij een heads-up gaf :+1:.
Ik heb (tijdelijk) bedankt, omdat ik niet een horloge ga kopen terwijl ik met 39,5gr op de bank lig te rillen dankzij de drager van het covid virus, die gewoon lekker blaffend aan het werk gegaan is…
Uiteraard deed ik het wel met de stille hoop dat de SBGN005, net zoals de meeste GS-en, langere tijd te koop zou staan. Dat duurde dus 2 uur…2 :face_with_raised_eyebrow:

De blauwe GMT kan prima door het leven als daily beater, niet al te duur en is gewoon een heel mooi horloge.

Maar.
De GS die in mijn hoofd blijft spoken is de SBGP017.
De kast, de band, de licht blauwe wijzerplaat, het donker blauwe logo, de secondenwijzer. Pff, over tranen trekkend mooi gesproken…:smiling_face_with_three_hearts: .
Ik vind hem eigenlijk wel te duur voor een quartz en zou hem ook echt niet gebruiken als dagelijks, maar kijk dan:

Behalve dat rond de 4k veel geld is, ben ik ook bang dat ie mijn huidige GS in de weg zou zitten, overall compleet anders, maar qua kleur zitten ze wel erg dicht bij elkaar.

Dus een GS dilemma, allebei kopen wordt hem niet, in ieder geval niet nu, dus wat dan.
Om filosofisch af te sluiten, alles gebeurt met een reden.
Heb ik dan corona gekregen zodat ik toch de 017 kan kopen?
Ik ga er in ieder geval over nadenken :blush:

10 likes

Man man, die is tof!

1 like