Laat je Grand Seiko zien VII

Dat zou best kunnen! Komt helemaal goed dus :+1:

1 like

Ik heb de nogal veel zwarte wijzerplaten verzameld de laatste tijd, dus ik denk dat mijn SBGJ219 in het blauwe komt binnenkort. De onrust is toch niet te schatten. En ik maar roepen dat ik hem niet ging verkopen :see_no_evil:

Misschien komt er wel weer een SBGM221 in de plaats. :blush:

Een plaatje voor de sfeer!

21 likes

Heel gaaf!

1 like

Tsja dat zou wel mijn conclusie zijn…

lekker man. Dat mat-goud met bruin is volgens mij een top combinatie.

Cool :sunglasses:

1 like

Me dunkt dat er vast andere zwarte wijzerplaten zijn die eerder weg zouden mogen dan deze beauty.

1 like

Goed punt! Ik zal ze nog eens naast elkaar leggen en kijken :wink:

2 likes

Toch geen Santos dan?

You’ve lost your marbles son…:open_mouth:

1 like

Toch geen Santos. Vind het moeilijk om andere merken te kopen. Aantal keer geprobeerd :rofl:

2 likes

Het is officieel pathologisch geworden :joy:

1 like

:joy: Join The Club

1 like

Lastig hoor. Die Spring Drive is wel een hele toffe. Daar zou ik nog eens goed over nadenken…

:flushed: Dat had ik niet gedacht. Heb ik ook gelijk een dilemma mocht hij in het blauwe verschijnen…

1 like

Ik zou bijna beginnen twijfelen, met al die belangstelling hier :sweat_smile:

2 likes

Ho ho, die gaat helemaal nergens heen.
Het is voor erbij, niet in plaats van.

2 likes

Mooi zo :+1:

Hij is inderdaad prachtig! Maar echt 180 graden de andere kant op i.t.t. De SBGN005. Ik zou voor de variatie gaan.

Een 44GS quartz met shunbun wijzerplaat in lichtblauw is echt een andere beleving dan een bananen-kast spring drive met witte kirazuri wijzerplaat. Dat is plenty variatie, zowel qua uurwerktechniek, kastvorm als ook qua wijzerplaat. @Martijn851, ik zou het goed als koppel kunnen zien liggen.

Ik ben blij dat de kirazuri goed terecht is gekomen, maar ik kijk er met enige weemoed naar. Ooit komt er weer een Spring Drive.

3 likes