Op het ijs gelegd vind 'm wel geslaagd
Strakke foto Mario
Dank u , dit is de SBGP 015 van 2020.
Nee volgens mij is er ook niks anders aan die van Hans dan de andere SBGYâs.
De SBGK wordt als 0,5mm groter gegeven in diameter (39,0 vs 38,5). Maar ik heb het idee dat er iets meer anders is dan alleen dat, Misschien is het alleen te zien als je ze in de hand hebt. In elk geval is de achterkant van de kast anders. De SBGY heeft een carve out aan de zijkant aan de onderkant. Terwijl de SBGK daar volledig opgevuld is.
En ik heb het idee dat de facetjes op de voorkant bij de SBGK naast de lugs wat scherper zijn, maar dat kan ook vertekening zijn.
Ja dank je toch maar gewoon met telefoon gemaakt
Compositie wordt langzamerhand belangrijker dan gear
Mamma mia wat een mooi dial.
Ik heb ze beiden gehad. Niet alleen de kast, maar ook de wijzers zijn anders. Alles bij elkaar is de sbgy net iets verfijnder. Verschil is eigenlijk alleen zichtbaar als je ze naast elkaar houdt.
(Lastig te zien, maar zelfs het facetje op de lug is bij de sbgy iets kleiner)
Zwarte band is de sbgy, aan de zijkant zie je de net iets scherpere lugs:
Bedankt voor de fotoâs. Het scheelt echt heel weinig. Toch vind ik de indruk die ze geven heel anders. De wijzers van de SBGK zijn breder denk ik? En de wijzerplaat is âopenerâ omdat hij zo egaal is. Maar de kast scheelt maar weinig.
Precies. Als je de kasten niet naast elkaar ziet zijn ze identiek.
Zowel de sbgy als de sbgk zijn beiden top.
Al iets op het oog?
Zeker iets op het oog. Maar het is nog een longshot.
Het kriebelt om hier ook te posten, maar eerst zal mân Polaris verkocht moeten worden.
De shortlist is iig klaar
Hoe ziet die shortlist eruit?
Welk model is op nr 1 geraakt?
Op 1 toch de SBGM221 (natuurlijk wel op een meer casual bandje)
-
SBGA415
-
is wisselend
In ieder geval iets met een 44GS kast
Mooie keuzes, ik ben benieuwd naar je keuze
Ik heb een oude variant van deze (SBGM007) en dat is echt een heerlijk horloge. Het enige nadeel is dat de datum geen quickset heeft (volgens mij is dit het geval bij alle GMT Grand Seikoâs).
Klopt, het is wat doordraaien tot je op de goede datum zit. Maar dat is altijd bij een zgn âtrue GMTâ denk ik.
Mooie keuze @Erik11 ! De SBGM staat hier ook nog steeds bovenaan
De mooiste moderne uitvoeringen van de 44GS zijn de SBGY009/11 voor mij. Die hebben een bol saffier en dunne kast. De quartzen zijn ook mooi, maar die hebben een vlak saffier.
Mocht iemand iemand geĂŻnteresseerd zijn, gewoon een berichtje sturen. Mijn horloge hobby gaat eindigen.
Ik ga niet op drukken, hopelijk hou je wel iets mooisâŠ.