Laat je Grand Seiko zien VII

Dat is wel een hele moeilijke… los van het feit dat het GMT’s zijn met lichte plaat kunnen ze niet meer verschillen. Je zou ze eens moeten kunnen passen naast elkaar. Sportieve of retro look :blush:

Akkoord. Spijtig dat het geen Spring Drive is, die sweep is hemels en het hoort wel bij GS. Maar misschien maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Dit kwam in de buurt

5 likes

Jasper, ik zou voor de 293 gaan omdat die “frisser” oogt. Hoewel de 221 ook een hele mooie is vind ik het volgende er minder aan.

  • te crème kleurige dial
  • korte gmt wijzer doet het niet voor mij op deze.
1 like

Dat is mijn grootste pijnpunt. De 293 heeft een veel mooier kleur wijzerplaat. Misschien moet je die wat leren appreciëren? Het blijft toch een heel geliefd model blijkbaar. De GMT wijzer vind ik dan wel meer mooi :blush:

1 like

Klopt! Gewoon op het gevoel, had je geen voorkeur?

Wat vond je van de SBGJ217 hi beat gmt met champagne plaat trouwens? Te dressy of glimmend misschien?

1 like


:partying_face:

19 likes

Voor beide is wat te zeggen. De elegance vind ik het leuk van dat ie ook echt elegant is, maar toch een meer casual formaat heeft. Nadeel is dat ik al een DJ en Santos heb die ook wel in dat straat je passen. Voordeel van deze is dat ie zich meer leent voor bandenwissels.

De 201 heeft een 44gs like case wat voor mij altijd een van de meest sprekende GS kenmerken is geweest. Daarnaast is het een sportiever horloge en in dit formaat heb ik nog geen lichte plaat in de doos. Dat het exemplaar wat ik op het ook heb naast staal ook met leer en originele vouwsluiting komt is natuurlijk ook meegenomen.

Ik vind het echt lastig😄

De 217 was ook fraai ja, maar wil het niet nog ingewikkelder maken dus houdt het bij de meer concrete opties

4 likes

:grin:

Dat zou dan mijn keuze zijn. Omdat je de spring drive al gehad hebt. Hoe mooi die ook is.

Maar waarom dan niet voor die belgische zilveren GMT whirlpool gegaan? Die stond voor niet weinig op chrono te koop?

1 like

Ik doe mee :partying_face:

13 likes

Iets oudere foto’s, beide liggen in de kluis. Maar deze week weer wat horloges wisselen uit de kluis. Zit alleen te twijfelen of ik de Rikka of de snowflake mee naar huis neem. Allebei hebben ze zo hun eigen smoel, welke zal ik gaan wisselen. Ja, ik weet het keuze stress :wink:


19 likes

Beide zijn erg mooi. Je hebt wel smaak moet gezegd worden :wink:
Ik vind het goud van de rikka prachtig… Is het echt goud overigens?

2 likes

Een dresswatch met een sportief kantje of een sportief horloge met een dressy kantje. Ik snap je dilemma… tijd brengt raad hopelijk :wink:

De 217 heeft dan weer een sunburst plaat. Ik ben meer van de mattere wijzerplaten, hoewel die inderdaad ook wel heel mooi is. Ik die neem die alleszins weer mee in de running.

En uiteindelijk speelt prijs altijd wel mee natuurlijk. SBGM 4k, SBGJ 6k en dan de whirlpool 2dehands bijna 10k. De whirlpool is prachtig mooi, maar 10k is zelfs boven de nieuwe evolution 9 uurwerken.

Hoeveel keuzestress kan 1 merk je geven… :see_no_evil:

2 likes

Voor mij wel, zie jij het verschil :wink:

Nagezocht (anders moet amusicar hier al het werk doen). Blijkt gold plating te zijn… dat vind ik persoonlijk dan weer jammer. Evengoed een mooi horloge.

2 likes

:rofl: was niet van plan als ze volgoud zouden zijn om ze om te laten smelten :wink:. Daarom zei ik ook “voor mij wel” :smiley:, maar om mijn keuze stress te beperken zeg jij wissel de Rikka?

Als het echt goud is dan staat er bij grand seiko een 8 puntige ster op de wijzerplaat.

Een 5 puntige ster duidt een hogere accuratesse bij de quartzen aan. Een 8 puntige = edelmetaal

6 likes

Beide mooi, maar die bovenste wint voor mij. Prachtig.

1 like

Zijn er ook quartzen met hogere accutaresse en met edelmetaal? :wink:

1 like

Ik heb laatst op buyee wel een geelgouden en witgouden quartz te koop zien staan. Die hadden voor zover ik me herinner geen sterren op de wijzerplaat. Ze waren al wat ouder, maar wel al uit het Grand Seiko tijdperk.

1 like

Bedankt voor de info. Voorlopig hou ik het op deze :grinning:

11 likes