Laat je Grand Seiko zien VII

:joy:
Maar ik snap je punt.

6 likes

Wie is die vent op de foto? Ik kom hem wel heel vaak tegen op het forum.

2 likes

Dat is @Vinner als hij aan onze Farfal denkt.

2 likes

:rofl: wat leven we toch in een bijzondere tijd.

Ik zag deze voorbij komen in het aanbiedingen topic

Iedereen weet dat de stock foto’s van gs niet de beste zijn maar eentje met waterschade erop zetten is weer next level :man_facepalming:
Vanaf de foto not my cup of tea

2 likes

Wat is het eigenlijk? Geïnspireerd door wolken? Door een maanlandschap? Ben benieuwd hoe deze er in het echt uitziet!

De eerste sneeuw na een bloesemval van de heilige Akino stoofperenfamilie in het wassende licht van de eerste volle maan na een drukke smog-dag in Kyoto.

15 likes

Haha zo heb ik me laten vertellen dat de eerste birch gemaakt wordt in het Noorden van het land en de tweede in het Zuiden waardoor ze er anders uitzien.

2 likes

Het lijk een beetje op een vreselijk slechte afbeelding van een witte parelmoeren wijzerplaat.

Dat haalt je sterrensysteem wel onderuit zo :innocent: .

Maar het klopt dat zoveel LE’s het hele concept ervan teniet doen. Het enige dat je eraan hebt is dat je weet dat ze niet meer nieuw te verkrijgen zijn.

1 like

Dat is wel zo:

In het noorden worden de mechanische GS gemaakt in shizukuishi en in het zuiden spring drive en quartz bij het suwa meer. Ben de plaatsnaam even kwijt.

Ik heb recent eens de verschillende locaties opgezocht om te kijken of alle verhalen over de sneeuw en de berken hout snijden. En ja, als je fabrieken zo ver uit elkaar liggen, dan snap ik wel dat de uurwerk teams heel zelfstandig zijn. Daarom lijken het nieuwe spring drive uurwerk en het nieuwe high beat uurwerk totaal niet op elkaar.

Alhoewel sony en philips nog verder uit elkaar lagen, en toch samen de cd tot standaard hebben verheven…

5 likes

Afbladerende spachtelputz?

2 likes

Even het jaar weer goed inzetten met een poll!

Ik ben aan het denken om terug naar een lichte plaat in de elegance collection te gaan en nu twijfel ik weer tussen de SBGA293 en de SBGM221 (@amusicar zal me weer gek verklaren dat ik de hi beat GMT weggedaan heb).

Ik heb de Spring Drive al eerder gehad en het blijft een prachtstuk. De indices en wijzers zijn elegant en lang en de plaat is iets minder creme, wat mooi matcht met allerhande straps. WR is een mooie 100m, voor wat het waard is. Hij is misschien wel wat “saaier” dan de GMT.

De SBGM heb ik even kunnen dragen, maar die is snel terug naar de eigenaar gegaan, dus die eens een tijd in rotatie dragen zou wel leuk zijn. Hij draagt iets kleiner (lees beter) en de blauwe GMT hand is echt prachtig. Het is dan weer geen Spring Drive en de indices en wijzers zijn korter. WR 30m ook, maar dat boeit me niet zo bij deze stukken.

Welke zou jij kiezen?

• SBGA293 spring drive
  • SBGM221 GMT

0 stemmers

De SBGY’s blijven ook prikkelen, maar zijn dan weer bijna dubbel zo duur. Daar heb ik even geen zin in :blush:

4 likes

Deze 2 blijven bij mij ook bovenaan op de shortlist staan. Ik kom er maar niet over uit of het een 221 of SBGJ201 moet gaan worden.

Ik jou geval kies ik dan toch voor de 221. Die blauwe GMT wijzer geef hem net dat beetje extra’s.

1 like

Dat is wel een hele moeilijke… los van het feit dat het GMT’s zijn met lichte plaat kunnen ze niet meer verschillen. Je zou ze eens moeten kunnen passen naast elkaar. Sportieve of retro look :blush:

Akkoord. Spijtig dat het geen Spring Drive is, die sweep is hemels en het hoort wel bij GS. Maar misschien maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Dit kwam in de buurt

5 likes

Jasper, ik zou voor de 293 gaan omdat die “frisser” oogt. Hoewel de 221 ook een hele mooie is vind ik het volgende er minder aan.

• te crème kleurige dial
  • korte gmt wijzer doet het niet voor mij op deze.
1 like

Dat is mijn grootste pijnpunt. De 293 heeft een veel mooier kleur wijzerplaat. Misschien moet je die wat leren appreciëren? Het blijft toch een heel geliefd model blijkbaar. De GMT wijzer vind ik dan wel meer mooi :blush:

1 like