Laat je Grand Seiko zien VII

Schitterend! :star_struck: Welk model is dit nou?

2 likes

Ik dacht eerst de SBGY007, maar de wijzerplaat lijkt me wat levendiger.

Je zat bijna goed. Dit is de sbgy005

1 like

Scheer jullie weg hier! :wink::joy:

2 likes

Zelfs met jouw naam :cry:

2 likes

:joy::+1:

1 like

15 likes

Op de valreep van 2022 een foutje op de website van GS. Een nieuw model aankondigen en later op de dag weer offline halen. Zou in januari aangekondigd worden / beschikbaar zijn.

SBGH311 - a celebratory model of the 25th anniversary of the 9S calibre. 1.100 pieces, cased in a very rarely used 37mm case. Last seen in the SBGH line probably in the 2018 WAKO exclusive model SBGH241.

Dus nu hier de primeur haha.

(Om de feestvreugde niet te verknallen zeg ik nog niets over die 13.3 mm dikte)

15 likes

De combi van diameter en dikte is niet optimaal. Maar is de wijzerplaat nu een kunstwerkachtige combi van uitgesmeerde klodders net-niet-witte verf? Ik vind het wel aardig. Zou wel eens wat kunnen worden.

2 likes

Dat is wel een klontje zeg. 37x13.3mm

1 like

Meteen geliked.

Like weggehaaald.

3 likes

Ik ben wel benieuwd naar de plaat, dat lijkt een nieuw ontwerp.

Ik heb dit formaat tegen beter weten in gepast in de Seiko shop in Amsterdam, de SBGR253. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik de SBGX261 hebt gekocht, compleet uit proportie en top heavy.

Op plaatjes zag het er wel goed uit

9 likes

Gelukkig en gezond 2023 iedereen!

17 likes

Zo’n gaaf ding! Als ze bij GS ooit eens kleinere duik horloges gaan maken, zouden daar wel eens hele leuke dingen uit kunnen voortkomen!

1 like

12 likes

Nieuw jaar dus tijd voor lijstjes :joy:
Hier alle uitgave van 2022.
Met 78 stuks in 52 weken moet daar echt eens iemand op de rem gaan trappen.

5 likes

Das nog erger dan ik had gedacht. Gemiddeld een 1.5 horloge(s) per week wat ze uitbrengen.

Wow. Ze mogen inderdaad daar erg hard op de rem gaan trappen.

2 likes

Het geeft ook weer stof tot nadenken voor wat betreft de uitspraak: ‘every GS is a limited’. Want met meer dan 70 releases, hoe groot is de catalogus dan? 150? 200?

Zeg 200, en wat zegt het internet altijd hoeveel GS er geproduceerd werden? 50.000? Dat is gemiddeld 250 exemplaren per type per jaar. Nu zal daar een verdeling in zitten, zeg de gebruikelijke 80/20. Dus 80% van de verkoop wordt gerealiseerd met 20% van de catalogus.

Van die 20%=40 typen worden er dan dus 40.000 verkocht = 1.000 per type per jaar.

En van de 80% = 160 typen worden er 10.000 verkocht = 62 per type per jaar.

Dus ja, in elk geval 80% van de GS is een limited, ook al zijn ze niet limited…

3 likes

Het is inderdaad een gaaf horloge. Zo anders in stijl dan Seiko duikers. Hij kan hetzelfde, maar doet dat in een super gesoigneerd pakket.

Maar de grootte valt mee in het dragen. Normaliter heb ik liefst 38-40mm. Maar ik vind dat deze 44mm kan. Al zou ik nooit een ander 44mm horloge dragen. Het komt denk ik door de kastvorm. Zie de video’s van watchbox review op de pols van Tim. His 16cm in circumference wrist.

De prijs is nu in elk geval nog niet verhoogd:

1 like