Laat je Grand Seiko zien VII

Dankjewel!

Die SBGA415 is ook echt ontzettend mooi, ik heb heel erg getwijfeld tussen de snowflake en de SBGA415. Misschien komt die er ooit ook nog wel😁

2 likes

Op de mijne staat echter dit:

3 likes

31 likes

Tuurlijk weet ik ook wel dat voor veel Grand Seiko eigenaren het belangrijk is dat iedereen kan zien dat het geen “gewone” Seiko is, en vandaar dat er geen Seiko meer groot op de plaat staat zoals voorheen het geval was, maar ik vind het juist geweldig om de vraag “wat voor merk is dat horloge?” te beantwoorden met Seiko.

Had ik van het weekend toevallig op de sportvereniging. Toen de opmerking volgde “ ja, ik heb ook altijd Seiko’s, want dat zijn prima klokkies, en nog goed te betalen”
Ging ik stuk van binnen :joy:

9 likes

Ik heb liever de SEIKO - Grand Seiko versies. Prachtig toch dat je zo met iemand verbonden bent via een Seiko?

Idem dito. Waarbij, ik vind het nieuwe post-2018 logo wel beter, want rustgevender.

Crosspostje voor de sfeer.

6 likes

:joy: ik vind ze heerlijk onder de radar die (Grand) Seiko’s. Dat de meesten het vakmanschap daardoor niet zien bevalt me prima.

Het verbaasde me een beetje dat ze Seiko op de gesp laten staan terwijl GS toch zeer precies is met afwerking en graag z’n merk meer voor het voetlicht wil brengen.

Doet er verder niet toe, die GMT is prachtig.

3 likes

Ze zullen nog een grote voorraad met Seiko onderdelen liggen hebben. Of toch voor de modellen die een type band hebben die al tijden hergebruikt wordt.

1 like

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel eens een generationeel dingetje kan zijn. Was de GMT van @Paraflex niet van voor 2020? Want op m’n nieuwe GSsen staat gewoon dit:

Ook de vouwsluiting van m’n ex uit 2020 was al zo:

Dus lijkt het me een ding uit 2018 of zo.

3 likes

Beide opschriften “Seiko” of “Grand Seiko” zijn willekeurig terug te vinden op de sluiting.

Dat zou best kunnen.

2 likes

Hij is splinternieuw van 21 April 2022 :wink:

1 like

Dat breekt mijn klomp.

Maar ik dacht dat ik je ergens naar een ouder na topic van zo’n horloge had zien verwijzen, vandaar.

2 likes

Ik heb er maar 1, is wel een hele mooie vind ik. Deze moet je echt om de pols zien, zo mooie :smile:

31 likes

Schitterend :ok_hand:t3:

1 like

Maakt ook verder niet uit lijkt me.
Een Grand Seiko, is en blijft een Seiko, en daar is niets mis mee. Ik draag hem met trots, en heb geen behoefte om aan iemand uit te leggen dat het een speciale Seiko is die ik draag. De kenner ziet het, en alle andere mensen zal het sws een worst zijn.

Als ik wil patsen, bij niet-liefhebbers dan doe ik wel een niet erg subtiele Rolex om.

6 likes

Ik heb wel gemerkt dat het kopen van een Grand Seiko net als het kopen van een boot verloopt: er zijn 2 momenten speciaal, als je hem koopt en als je hem verkocht hebt…

En toch koop je wel weer eens een nieuwe :grimacing:

24 likes

het is een ‘dingetje’ :sunglasses: :heart_eyes: :stuck_out_tongue:
Sorry voor het spammen …
20220503_192612|375x500

!

32 likes

Scherpe reflectie van scherpe wijzers? Klikken om in te zoomen :yum:

stel je voor hoe dat er uit zou zien met een serieuze camera

De reflectie in de linker lug … no comment.

13 likes

Mooie video door Time & Tide van de laatste SBGW releases:

12 likes

Vraagje, weet iemand hier hoe ik de namen van de uurwerken moet interpreteren? Dus 9R… Wat betekenen dienummers erna? Ik ben er achter dat de R hier voor spring drive staat, maar wat is dat nummer erachter?