Laat je Grand Seiko zien VII

Ook gezien in Parijs. Doet me weinig eerlijk gezegd.

1 like

Eindelijk tijd gevonden om een paar vergelijkende foto’s te nemen. De 293 naast de 415, wat een duo… Eigenlijk zet dit bijna alle vinkjes voor een ideale two piece (gs) collection!

De Taisetsu heeft een artistieke GS wijzerplaat met geblauwde secondenwijzer, sneeuwschuiver (zoals @Fate_Amenable_To_Change het graag beschrijft :wink: ) en de kenmerkende scherpe hoeken en vlakken op de prachtig afgewerkte titanium kast. Heerlijk comfortabel met ingetogen klasse.

De Elegance 293 is dan weer wat klassieker, maar toch met een sportief kantje. Hij is net wat groter en dikker dan een echte dresswatch en dat domed saffier en de bolle kast maken dat er weer wat meer te zien is. De wijzers en markers zijn een genot voor het oog en de volledig handgepolijste kast met mooi facetje op de lugs is een echte juweel om de pols.

Om de pols!

Beide houden in mijn beperkte “collectie” zal geen optie zijn, 2 keer hetzelfde uurwerk vind ik wat overkill. Momenteel heeft de 415 een streepje voor omwille van het titanium en de mooie wijzerplaat, maar de klasse van de 293 zal moeilijk te vervangen zijn. Voorlopig is het zaadje geplant om de 293 terug te schakelen naar een SBGW231. Die heeft veel van dezelfde kwaliteiten, maar dan net weer even anders. Even laten bezinken dus :slight_smile:

29 likes

De linkse blijft sowieso beter drijven :stuck_out_tongue:

2 likes

Het is dat ik recent mn speedmaster heb gekocht, anders hield ik me zeer aanbevolen voor de 293. :sweat_smile:

1 like

Dat vind ik zelf ook. Ik zou gaan voor een spring drive, een HAQ en een Hi-beat. Maar ja welke dan? Zoveel keuze…

2 likes

19 likes

Dat zou inderdaad een leuke set zijn! De 9F’s blijven niet zo hangen helaas, ondanks de vele pogingen. 4x een GMT, de SBGX343, SBGX261 en de mooiste die ik heb mogen aanschouwen tot nu toe, de SBGV011… Misschien is een high beat wel eens iets :slight_smile:

Vandaag zou het deze dan mogen zijn!

16 likes

Proficiat met de Speedy. Het zou nochtans een perfecte set zijn samen! :wink:

2 likes

Kanarie tijd :hatched_chick:

27 likes

Je shirt matchen met je horloge (of andersom) goed bezig :ok_hand:

1 like

NA: SBGP005 !

Aangenaam verrast door de veel besproken 44GS kastvorm en -dikte, evenals perfecte wijzerplaat. Draagt heerlijk en ook de band net even wat mooier met hoog gepolijste facetten op de centerlinks. Erg tevreden mee :sunglasses:

29 likes

Inderdaad, ik heb speciaal t-shirts in alle kleuren gekocht, 256 stuks :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi

1 like

Pff wat een fijne set! Als je dan moet kiezen zou ik ook de Titanium pakken, de combinatie van wijzerplaat en titanium alleen al. De sbgw231 zou je ook door één van de nieuwe gekleurde versies kunnen vervangen.

2 likes

25 likes

Je krijgt er zelfs kippenvel van :wink:

1 like

Goed gezien, kan niet wachten tot ik de Peakock eens om de pols heb :grin:

2 likes

Dan ga je pauwenvel krijgen, grote bobbels :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hoe bedoel je?

12 likes

afbeelding

2 likes