Ik had bij GS ook áltijd angst voor krassen.
Met mijn Tudors doe ik wat ik wil, dus voor mij geen GS meer denk ik.
Alleen op een SBGN003/5 zou ik met wat krasjes kunnen leven denk ik. Die gaat er nog een keer komen als ik de BB58 zat ben denk ik.
Ik had bij GS ook áltijd angst voor krassen.
Met mijn Tudors doe ik wat ik wil, dus voor mij geen GS meer denk ik.
Alleen op een SBGN003/5 zou ik met wat krasjes kunnen leven denk ik. Die gaat er nog een keer komen als ik de BB58 zat ben denk ik.
Ah, op die manier! Mijn 58 zit ook onder de krasjes, dus dat herken ik wel
Smorgens
Tja wat kan ik er van zeggen. De 283 blijft prachtig…de champagne kleur, de cleane / rustige plaat en de klassieke kastvorm met mooie rondingen. Mooi formaat 39mm. Op mijn 19.5cm pols zelfs nog prima te doen. Zal net iets beter vallen op een kleinere pols. De prijs is lekker voor een spring drive. Ik vermoed dat mijn oude weer bij Jaap staat. Helaas niet meer in nieuwstaat maar als je op zoek bent naar een nette SD voor relatief weinig dan zou het overwegen waard zijn. Plus het uurwerk in mijn 283 heeft nog geen halve seconde afwijking gehad in de maanden dat ze bij mij was.
Plaatje? Ach welja…waarom ook niet.
Dank! Fraai apparaat Qua maat/draagbaarheid lijkt ie me perfect.
Enige jammere is dat er een opvolger is die net iets mooiere plaat heeft (dubbele indices op 12/6/9)… maar da’s weer nieuw/andere prijs dan.
Die is idd erg fraai. Maar zoals je zegt ook weer een beste stap in prijs.
Zo zie ik mijn SLA033 ook niet. Sommige limiteds uit de SLA serie zijn ook eigenlijk gewoon GS level duikers met een Seiko logo vanwege de historische connotatie. De “gewonere” SLA’s zijn dan wel weer een stuk minder afgewerkt heb ik het idee, maar dan koop je misschien maar weer beter een Seiko SPBxxx als je een beater wilt.
Als ik bijvoorbeeld de achterkant van mijn limited SLA033 vergelijk met de achterkant van de ‘Uemura’ SLA dan is dat echt een groot verschil in afwerking. De SLA033 kast is echt zoals ik GS zou verwachten, of beter. Die van de Prospex ‘Uemura’ SLA niet, alhoewel die ook boven de 3k zit.
Ik heb mijn SBGA293 ingeruild tegen deze mooie SBGM221, met dank aan @Paraflex ! Eerste indruk? Positief!
Ik heb deze gepast toen ik mijn SBGA293 gekocht heb en toen voelde ik weinig verschil, maar de iets kleinere kast bevalt heel goed
De wijzerplaat is wat meer cremekleur, dat is op zijn manier mooi. Ik denk dat ik de cleane witte wijzerplaat van de 293 net iets mooier vind, idem met de langere markers en wijzers. De blauwe GMT wijzer is dan weer een prachtig accent, maar het dopje op de secondenwijzer heb ik hier niet. Zo is kiezen altijd verliezen bij GS
De strap is mooi, maar die flap onderaan vind ik weer niets. Vanavond eens een andere strap op zetten dus!
dat gaat hard
Door de Winter moest de 293 er wel uit, nu heb ik een duo die elkaar wat mooier aanvult (Spring Drive en GMT automaat). Dus eigenlijk is het 1 grote wisselactie
Het is maar hoe je het kan goedpraten he
Prachtig ook weer deze nieuwe Jasper.
Yup
Klopt ergens wel maar toch ook op een ander horloge? vWe spreken anders af dat jij hier krassen op maakt, aan een belachelijk lage prijs aan mij moet verkopen.
Dit is een WINWIN voor mij want ik heb de stress van de eerste kras niet meer en koop goedkoop. Tof dat je dit voor mij wil doen, zeg maar wanneer.
Waarom om GS wel en Tudor niet? Ik snap het niet.
Ja herkenbaar. Laatst bijna een botsing toen ik de sunburst van mijn SBGV225 zat te bewonderen. Scheelde niks.
Haha, je hebt een punt hoor. Maar probeer maar eens een GS met draagsporen te verkopen… Iedereen koopt graag in nieuwstaat met de kop eraf, dat geldt voor alle merken, maar bij GS word je er een stuk meer op afgerekend, letterlijk en figuurlijk
Omdat een GS bij een kras gelijk vernaggeld is voor mij.
Ok snap nog steeds verschil met ander horloge niet maar ieder zen mening uiteraard .
Krassen is gewoon niet leuk. Men sbgn is nog steeds haarlijn vrij zelfs maar ik draag hem dan ook enkel in die situaties dat het normaal niet voorkomt
Of even omdraaien…
Dat zou een optie kunnen zijn! Maar dan blijf ik wel met die bulkige sluiting zitten
De enige vouwsluiting op leer die ik ooit graag gedragen heb, was die van Tudor. Dit daarentegen…