Laat je Grand Seiko zien VII

Iemand 'n idee waar deze te koop is? Een van de 56 exemplaren?

Forse prijs maar wel nieuw uit de doos.

1 like

I stand corrected! Mooi ding

1 like

Dag 2. Nog steeds een blij ei!

21 likes

Was deze al voorbij gekomen?

14 likes

Vershrikkelijk die kleur.

1 like

Het is allemaal wel heel veel babyblauw tegenwoording. … Had ik al gezegd dat er wel heel veel blauw is bij GS?

4 likes

Best mooi altijd zo’n elegance kast op een stalen band:

Ik overweeg nog altijd om mijn sbgw253 op een beads of rice band te zetten. Maar ik had toch maar even besloten de 888 euro die dat moet kosten nog in mijn zak te houden. GS op staal = :heart:

4 likes

Over die prijs moet zijn nagedacht
:roll_eyes:

2 likes

Helemaal met je eens maar als ik dan op deze foto zie hoe de aansluiting van de band op de kast is (of meer de afwezigheid daarvan) dan word ik minder vrolijk voor 4k.

3 likes

Hmm, voor mij blijven de stalen banden toch het zwakke punt van GS. Dus ik vind de elegance kasten net mooi zonder stalen band. De lugs spreken wat meer en je kan mooi contrast maken met een leuke strap.

De gebrushte band naast die volledig gepolijste kast vind ik geen mooie match alleszins :thinking:

888 euro gespaard dus :wink:

Bedoel je wellicht de spleet aan de linker (en rechter) kant? Dat is namelijk geen spleet, maar een facetje black polished zaratsu :slight_smile:

Voor de rest zie ik niets wat voor mij niet door de beugel zou kunnen. Het is nu eenmaal geen kast met een geïntegreerde band.

1 like

Door die polish lijkt op foto’s wel vaker iets mis met die aansluiting. In de praktijk nooit het geval.

3 likes

Het zou kunnen dat je gelijk hebt en tot een van ons deze daadwerkelijk in het echt ziet zullen we het nooit zeker weten maar ik denk van niet.

Naar mijn mening sluit de band gewoon niet heel mooi aan.

Maar genoeg daarover: ik vind het ook heel mooi als geheel. :ok_hand:

1 like

Ik denk toch dat je dat verkeerd ziet. Maar goed, ik ben de verkoper niet en ik ga hem ook niet kopen. Maar volgens mij is het donkere geen spleet maar een weerspiegeling:

4 likes

De endlink rand zit hoger dan de lug. Die zou net gelijk moeten zitten met de laagste rand van dat facetje om perfect te zijn.

Mogelijks stoort het niet in het echt, we zitten er met een loupe op natuurlijk. Maar GS is net een merk die dit perfect zou moeten doen en in de praktijk is’t met die endlinks toch vaak net niet dat allemaal.

2 likes

Het lijkt zo inderdaad schaduw maar als ik dan naar de hoek/punt van lug kijk dan lijkt die een beetje in het luchtledige te zweven ipv strak tegen de kast te zitten.

Foto is natuurlijk ook tikkie uitvergroot, dan lijkt alles wat erger. :smiley:

1 like

12 likes

Mijn SBGA is ook zo’n voorbeeld… prachtig horloge met een elegante sluiting, dat wel.

Maar de endlink en de kast zijn geen perfecte match mijns inziens. De ruimte tussen endlink en de eerste schakel is ook groter dan bij de rest van de schakels. En de sluiting steekt uit boven de band. Toch 3 minpuntjes die beter kunnen… verder wel heerlijk comfortabel, dus ik kan er wel mee leven voor alle duidelijkheid :blush:

9 likes

Ja, hij is prachtig maar op deze foto zie je precies hetzelfde als op het voorbeeld van Amusicar.

5 likes