Klopt, vandaar mijn betoog… het kan beter
Maar niet mooier, daar zijn we het hier in ieder geval allemaal over eens!
Iets anders… wat vinden de liefhebbers hier van de Evolution 9 collectie? De toekomst van GS volgens het merk.
Er zitten mooie verbeteringen bij, bv de sluiting van de band. Ik vond het merk zelf mooi zoals het was, met de typerende wijzers en kastontwerpen. Zeker nu ze de E9 collectie niet persé gebruiken om hun nieuwe uurwerken te introduceren (de GMT bv heeft een regulier uurwerk), is de bedoeling niet helemaal duidelijk vind ik.
Wat foto’s
Wat is daaraan verbeterd?
Nog steeds geen fijnverstelling vrees ik?
Dat hij mooi in lijn zit met de schakels, in profiel gezien. Het is een begin
Juist.
Ik vind ze trouwens wel mooi die nieuwe modellen.
Lijkt erg op de sbgn kasten (en sluiting) volgens mij.
Waar komt dat geluksgetal van 888 dan vandaan?
Ik heb een white birch gepast en was echt onder de indruk. Maar aan die urenwijzer kan ik nog niet wennen. De band is ook wel flink breed met 22mm. Qua uurwerk wel een fantastische stap van GS, nu die met een klassieke GS wijzerset met dopje
De kasten vind ik ook zeker mooi gedaan. Nieuw, maar toch herkenbaar Grand Seiko! En met die gepolijste afschuining op de kast hebben ze inderdaad wat weg van de GMT’s.
Ik hoop ook dat ik de collectie eens kan passen, ik ben vooral benieuwd hoe die brede banden dragen. De Spring Drive Birch en de GMT vind ik vooral interessant
Wie weet sijpelen ze wel door naar de Heritage collectie met tijd
888 euro was de quote die ik kreeg van Ramon van de Seiko Boutique. Misschien vond hij het een mooi getal, geen idee!
Inderdaad. Het is een prachtige collectie, maar de vermenging van de uurwerken maakt het weer ingewikkeld om er echt een lijn in te vinden.
De band viel heel mooi op mijn 17,5 cm pols. Is een kwestie van wennen denk ik. Het nieuwe hi-beat uurwerk is wel heel gaaf met een nieuw echappement. Dat zie je niet vaak. Maar een 5 day SD is helemaal gaaf natuurlijk. Wel jammer dat je het glide wheel wat minder goed ziet dan in de eerdere Spring Drives.
Na lange tijd weer eens een GS om de pols.
(iPhone 12 doet het toch een stukje beter met de structuur van de wijzerplaat dan de iPhone 8)
De uurwerken zijn inderdaad zeker indrukwekkend. Dat is misschien nog de mooiste verdienste van de collectie tot nu toe
Ik had gehoopt dat er in de nieuwe GMT ook een dunnere update ging zitten… misschien komt dit nog met tijd.
Plaatjes! Ik had ook liever nog wat meer van het binnenwerk gezien van het Spring Drive uurwerk, maar goed. Het heeft iets rustigs zo.
Bijna het dubbele wat ik 4 jaar geleden betaalde. Inflatie!
Zonder spleet kan er natuurlijk geen weerspiegeling zijn.