Ik overweeg een monstrap maar heb deze GS het liefst op staal.
Je kan het echt perfect afstellen tot op de grootte van de micro adjustment in een andere sluiting. Als je weet dat een halve link dus 2/3 is van een hele link.
Als het teveel knelt, loont het om een (halve) schakel van de 6 uurs kant naar de 12 uurskant te brengen. Dat maakt het nog iets losser omgekeerd voor iets vaster.
Succes!
Pfff ik heb de laatste tijd al een beetje teveel gekocht en er is ook nog iets anders incoming
Hoe doe je dat dan met warmer weer? Bij mij wordt mijn pols altijd iets dikker in de loop van de dag.
Ik zoek me de gulden middenweg uit, iets losser in de winter en wat strakker in de zomer. Op mijn BB58 verzet ik ook nooit eerlijk gezegd, ik vind de volgende stop een heel stuk te groot al
Thanks, misschien moet ik het toch weer een proberen. Al een tijdje de SBGA285 in mijn hoofd maar de band houd mij tegen door eerdere ervaringen.
Het blijft altijd een beetje zoeken. Tenslotte zit er ongeveer 3mm tussen de mogelijkheden, net zoals bij een sluiting met snelverstelling. En het gewicht van de kast speelt ook. Bij sommige zit het dus net wat beter dan bij andere…
Mooi die SBGA, subtiel voor een GS. En een waanzinnig precies uurwerk
Nog altijd spijt van de verkoop van mijn SBGX261, geen zwarte dial, geen stalen band én geen spring drive in mijn collectie. Its a sign…
Ja, de 261 is echt een gaaf stuk, ik mis die van mij ook soms… maar die had ik helemaal in het begin van mijn GS gekte, dus hij moest wel plaats maken
De spring drive is echt het grote broertje ervan, dus je kan niet missen dan! Alhoewel ik de uurmarkers mooier vind van de 261 denk ik
Hier een SBGP011 met dezelfde markers, de huidige 40mm quartz. Zit dicht tegen de SBGA aan qua dimensies.
Hier hetzelfde!
Ook fraai maar zou graag een spring drive toevoegen.
SBGA467 zou ook een goede optie zijn. Fraaier indices in vergelijking met de SBGA285 maar een flinke prijsbump en volgens mij is de plaat niet mat
Die markers zijn inderdaad een stuk mooier mijns inziens. De matte plaat is persoonlijk, ik vond het achteraf gezien wel wat hebben bij de 261. Maar eigenlijk zou je ze naast elkaar moeten zien om te oordelen.
Groot gelijk, daar kan geen 9F tegenop. Die sbgp was puur illustratief voor de markers
Wel een bijzondere plaat, en de gouden ster die extra nauwkeurigheid aangeeft. En een geblauwde wijzer en een 5 piece band. Luxere versies met het quartz uurwerk zijn er denk ik niet.
Ja veel pluspunten, maar moet wennen aan de prijs voor Quartz
Solo Japan ff een mailtje sturen. Kan je goed 5-600 euro schelen.