Dat is wel echt something special:
Toch tikt een GS statiger dan een Chronomaster. Ik heb er even geen meer, maar ik mis hem soms wel eens:
Maar gisteren samen met @PowerReserveFan even een GS bonanza gehad:
Foto’s uit de losse pols met slecht licht en een borrel op. Excuses.
Dat was een mooi setje samen! Voor een snel uit de hand genomen opname is dat mooi geworden!
Echt m’n favoriet

Het is zeker een fijne allrounder, die GMT!
Ik doe hier ook weer eens mee vandaag
Shinen in de tuin!
Heel fijn horloge dat!
Als je 'm in de blauwe rubriek zet hebben we alle relevante gegevens om de endorfineverslaving z’n werk te laten doen.
Veel statiger. Deed me denken aan iets was ik pas geleden las, pianostemmer Franz Mohr over Horowitz:
“When the cry went up once in rehearsal, “Franz, there’s something wrong with this key!”, he told Horowitz that he could fix it in half an hour, a good chance for the maestro to take a coffee break. The break cured the problem. He did not need to touch the key”.
Even polsen naar jullie mening!
Ik ben nog steeds aan het mijmeren of ik wel 2 Spring Drives wil houden. Zowel mijn Winter SBGA415 als mijn Elegance SBGA293 zijn prachtig wel `
Als ik toch een manoeuver zou doen… Wat zouden jullie verkiezen, de SBGA293 houden of de SBGJ219 erin?
Naast de Winter dus:
Kies je dan
of
- SBGA293 spring drive
- SBGJ219 high beat
0 stemmers
Fijne zondag allemaal!
Tja dat is lastig kiezen. Wat zit er nog meer in je collectie?
Los van deze vraag, rationeel gezien zou de SBGJ219 bij mij afvallen i.v.m. de dikte en 3 ATM. Op basis van deze foto’s zou ik voor de SBGJ219 kiezen
Ik ga eens wat apart zetten voor een SBGN003/005. Wat zijn die toch schitterend!
Die kleur ben je wel snel zat denk ik. Dan vind ik het donkerblauw van mijn SBGK005 een stuk aantrekkelijker.
En nog deze incoming.
Qua dikte is de high beat ongeveer even dik als de SBGM221 die ik kortstondig gehad heb. Dikker dan de 293 Spring Drive maar niet storend
Prachtig, maar die zijn echt wel te dik!
Wat een wijzerplaat
Misschien een handopwinder of quartz uit de GS collectie met wat meer kleur? Zwart, Wit/licht , Grijs en automaat is aardig vertegenwoordigd in je collectie
Maar dat was de vraag niet . Wanneer de dikte en waterdichtheid geen probleem zijn zou ik voor de SBGJ219 kiezen. Volgens mij dan ook de enige op HF?
Daar valt wel wat te kiezen.
Wat een heerlijk topic met mooie (foto’s van) Grand Seiko’s!
Volgend jaar april hoop ik m’n 40 jarig amtbsjubileum te halen en heb nu reeds besloten om van de bijbehorende jubileumuitkering een GS aan te schaffen. Mijn eerste.
Daarom ga ik vanaf nu dit topic met nog meer dan grote belangstelling volgen en af en toe een GS dealer bezoeken, zodat ik volgend jaar een goede weloverwogen keuze kan maken. De lange voorpret kan beginnen