Laat je Grand Seiko zien VII

Los van deze vraag, rationeel gezien zou de SBGJ219 bij mij afvallen i.v.m. de dikte en 3 ATM. Op basis van deze foto’s zou ik voor de SBGJ219 kiezen :star_struck:

1 like

Ik ga eens wat apart zetten voor een SBGN003/005. Wat zijn die toch schitterend!

3 likes

Die kleur ben je wel snel zat denk ik. Dan vind ik het donkerblauw van mijn SBGK005 een stuk aantrekkelijker.

1 like

En nog deze incoming.

Qua dikte is de high beat ongeveer even dik als de SBGM221 die ik kortstondig gehad heb. Dikker dan de 293 Spring Drive maar niet storend :blush:

Prachtig, maar die zijn echt wel te dik! :sweat_smile:

16 likes

Wat een wijzerplaat :drooling_face:

1 like

Misschien een handopwinder of quartz uit de GS collectie met wat meer kleur? Zwart, Wit/licht , Grijs en automaat is aardig vertegenwoordigd in je collectie

Maar dat was de vraag niet :wink:. Wanneer de dikte en waterdichtheid geen probleem zijn zou ik voor de SBGJ219 kiezen. Volgens mij dan ook de enige op HF?

1 like

Daar valt wel wat te kiezen. :ok_hand:

2 likes

Wat een heerlijk topic met mooie (foto’s van) Grand Seiko’s! :smiling_face_with_three_hearts:

Volgend jaar april hoop ik m’n 40 jarig amtbsjubileum te halen en heb nu reeds besloten om van de bijbehorende jubileumuitkering een GS aan te schaffen. Mijn eerste.

Daarom ga ik vanaf nu dit topic met nog meer dan grote belangstelling volgen en af en toe een GS dealer bezoeken, zodat ik volgend jaar een goede weloverwogen keuze kan maken. De lange voorpret kan beginnen :wink::hugs:

17 likes

Dat staat sowieso op de wishlist, los van de eventuele wissel hier. De tijdloze kleuren hebben ook wel wat, je bent er minder snel op uitgekeken vind ik. Bedankt voor de input :+1:

Daar valt niet over te discussiëren! Ik wist niet dat er hier op het forum een sbgk005 te vinden was, laat gerust eens een fotootje zien :pray:

Yep, ik ook.
Heb het na al die jaren eigenlijk wel een beetje gehad met al die automatische duikers.
Denk dat het tijd is voor wat anders. Super quartz, wel mee zwemmen, moet op staal, zwart, geen toeters en bellen. Ben dan gewoon lekker klaar voor de eerstkomende 30 jaar.

Dus eerst een week lang al die nummers en letters uitgevogeld :weary: :weary:
Onthouden jullie het?
SBGV207, SBGV223, SBGP003, SBGP011, SBGV007, SBGV011, SBGX261, SBGX269

De opties die over blijven zijn de SBGV207 :

Of de SBGV223 :

De 207 heeft een mooiere band, maar is ietsies kleiner.
De 223 een redelijke standaard band, maar weer iets groter (wat ik mooier vind).

De (nou komt de rest) SBGP003 en SBGP011 zijn hetzelfde, alleen dan met het nieuwe uurwerk. Voor mij totaal niet belangrijk, dus die skip ik.

De SBGV007 en SBGV011 zijn met het oude logo. Een Seiko waar ook nog Grand Seiko op staat…nee. PUNT.

En de SBGX261. Die is echter 37 mm. Stond mij niet, dus nee.
De SBGX269 is titanium, maar ook 37 mm, dus nope.

Knap he :slightly_smiling_face: heb het zo voor me liggen op een A4-tje.

Heb her en der (Seiko boutique en Haarlem) wat gepast, volgende week naar Amersfoort waar ze er ook eentje hadden liggen. Gaat mij nu puur om het verschil van band en de grootte tussen de 207 en 223.
Helaas kan ik ze nergens tegelijk passen :unamused: , maar goed.
Staan schitterend, prachtige horloges :ok_hand:t5:

Oja, de wijzerplaat van de (even kijken… de euh) SBGV207 is wel mooier. Dus 2-1 voor de 207 : band en wijzerplaat hebben een plus.

7 likes

:+1:
Doen, met de mooiste GS wijzers. En kastvorm. :laughing:

1 like

Dezelfde wijzers als de 223 toch? Zie door de Grand Seikos de Grand Seikos niet meer :expressionless:

Volgens mij wel idd.
Maar icm de kast voor mij de eerste!

207

223

Allebei de foto`s van de GS site.

:thinking: minimaal verschil toch? :face_with_monocle: :face_with_monocle: :face_with_monocle:
De 223 een millimeter breder, en 0.6 millimeter langer. Nul punt zes.

2 likes

207 heeft meer scherpe hoeken, vind ik zelf mooier bij GS.

Oh wacht, ik zie het nu.
Loopt ook iets schuiner af.

tov

Niet dat je het door hebt, maar ok.
Tja, is het mooier :thinking: i dont know

5 likes

Daarom irl gaan passen. Dan zie je het direct. :wink:

Moet ik ze wel naast elkaar kunnen leggen. Misschien hebben ze ergens de blauwe versie van de ene, en de zwarte van de ander.
Die halve millimeter ben ik alweer vergeten zodra ik de winkel uitloop.

Misschien bij v Willigen?