Laat je Grand Seiko zien VII

Dat staat sowieso op de wishlist, los van de eventuele wissel hier. De tijdloze kleuren hebben ook wel wat, je bent er minder snel op uitgekeken vind ik. Bedankt voor de input :+1:

Daar valt niet over te discussiëren! Ik wist niet dat er hier op het forum een sbgk005 te vinden was, laat gerust eens een fotootje zien :pray:

Yep, ik ook.
Heb het na al die jaren eigenlijk wel een beetje gehad met al die automatische duikers.
Denk dat het tijd is voor wat anders. Super quartz, wel mee zwemmen, moet op staal, zwart, geen toeters en bellen. Ben dan gewoon lekker klaar voor de eerstkomende 30 jaar.

Dus eerst een week lang al die nummers en letters uitgevogeld :weary: :weary:
Onthouden jullie het?
SBGV207, SBGV223, SBGP003, SBGP011, SBGV007, SBGV011, SBGX261, SBGX269

De opties die over blijven zijn de SBGV207 :

Of de SBGV223 :

De 207 heeft een mooiere band, maar is ietsies kleiner.
De 223 een redelijke standaard band, maar weer iets groter (wat ik mooier vind).

De (nou komt de rest) SBGP003 en SBGP011 zijn hetzelfde, alleen dan met het nieuwe uurwerk. Voor mij totaal niet belangrijk, dus die skip ik.

De SBGV007 en SBGV011 zijn met het oude logo. Een Seiko waar ook nog Grand Seiko op staat…nee. PUNT.

En de SBGX261. Die is echter 37 mm. Stond mij niet, dus nee.
De SBGX269 is titanium, maar ook 37 mm, dus nope.

Knap he :slightly_smiling_face: heb het zo voor me liggen op een A4-tje.

Heb her en der (Seiko boutique en Haarlem) wat gepast, volgende week naar Amersfoort waar ze er ook eentje hadden liggen. Gaat mij nu puur om het verschil van band en de grootte tussen de 207 en 223.
Helaas kan ik ze nergens tegelijk passen :unamused: , maar goed.
Staan schitterend, prachtige horloges :ok_hand:t5:

Oja, de wijzerplaat van de (even kijken… de euh) SBGV207 is wel mooier. Dus 2-1 voor de 207 : band en wijzerplaat hebben een plus.

7 likes

:+1:
Doen, met de mooiste GS wijzers. En kastvorm. :laughing:

1 like

Dezelfde wijzers als de 223 toch? Zie door de Grand Seikos de Grand Seikos niet meer :expressionless:

Volgens mij wel idd.
Maar icm de kast voor mij de eerste!

207

223

Allebei de foto`s van de GS site.

:thinking: minimaal verschil toch? :face_with_monocle: :face_with_monocle: :face_with_monocle:
De 223 een millimeter breder, en 0.6 millimeter langer. Nul punt zes.

2 likes

207 heeft meer scherpe hoeken, vind ik zelf mooier bij GS.

Oh wacht, ik zie het nu.
Loopt ook iets schuiner af.

tov

Niet dat je het door hebt, maar ok.
Tja, is het mooier :thinking: i dont know

5 likes

Daarom irl gaan passen. Dan zie je het direct. :wink:

Moet ik ze wel naast elkaar kunnen leggen. Misschien hebben ze ergens de blauwe versie van de ene, en de zwarte van de ander.
Die halve millimeter ben ik alweer vergeten zodra ik de winkel uitloop.

Misschien bij v Willigen?

Dat heb je 100% door…

nee, ook niet. En ik heb geen zin meer in de Seiko Boutique, ballentent.

1 like

Maar goed : de band, de wijzerplaat, en eventueel de kastvorm. Is niet zo moeilijk dus, de SGVBPXGV207 gaat m worden. Denk ik.

4 likes

Heeft @vierport niet toevallig beide kasten liggen?
Hij heeft iig een blauwe 225. :+1:

2 likes

Ah ja, komt wel goed. Alle tijd, toch geen haast.

2 likes

De uurmarkers zijn ook anders. Het zijn van die details die je wel gaan opvallen als je er een eindje naar gaat staren

De tapse markers van de 223 tonen wat sportiever, de dubbele rechte van de 207 is ook wel prachtig om met een loupje eens naar te kijken :blush:

Weet ook dat die hoekige gepolijste kast krasjes en deukjes meer gaat tonen, dus als je daar gevoelig voor bent, beter niet doen. Het profiel ervan is wel prachtig met die hoeken.

Succes met de keuze! :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Importeer een SBGV231 uit Japan. Heb je ook 40mm maar titanium en de mooie band.

1 like

Ja hee. Ga jij het nog ff lastiger maken.

Ik koop er waarschijnlijk wel eentje in Japan, die via mijn Japanese Connection wordt meegenomen. Scheelt me weer een paar honderd.

Voorlopig is het nog een plan hè. … het is voor mij al een mega shock om van dikke, zware lompe duikers naar een dunne tikkende lichtgewicht te gaan.

1 like