Laat je Grand Seiko zien VII

Haha ik ook @FransT.
Wel mooi horloges hoor :ok_hand:

2 likes

Was helemaal weg van die met witte plaat ,aan de pols wist ik het niet echt , te luxe , te bling , weet t niet . Dus toch maar na een paar maanden weer verkocht .

2 likes

Ik vind de zwarte high beat gmt prachtig. Het is altijd een favoriet ven me geweest. Maar hij heeft voor mij 2 nadelen:

• te dik
  • doordat het high beat is heeft hij maar een beperkte power reserve. Bij spring drive kun je hem vrijdagavond af doen en maandagochtend weer om, en dan loopt hij nog steeds. Hij een high beat heb je te weinig power reserve om hem meer dan een dag weg te leggen

Maar ik vind dit zeker dé mooiste GS GMT wijzerplaat. Sowieso een van de mooiste GS wat mij betreft. In spring drive en wat dunner had ik ze al jaren geleden gekocht.

1 like

Hij is inderdaad aan de dikke kant, maar het scheelt maar 0,2mm met de SBGM221. Als ik die naast mijn spring drive paste, zat dat vooral in de caseback en stoorde het niet heel erg. Smaak natuurlijk.

De Power Reserve is wel een goed argument. 55u is ook niet slecht voor een High Beat, maar als je 72u gewend bent, is’t misschien wel een stap achteruit. Die (minimum) 3 volle dagen van de automaten en spring drives zijn echt een luxe.

Stof om over na te denken hier dus :wink:

1 like

Ik heb na vijf jaar dragen de 44gs kast weg gedaan voor een SBGP011. Die heeft ook een brushed band. Op termijn is de five link band met polish mij toch niet zo lief als een cleane brushed Oyster.

Merk ook op dat de sbgp kast eigenlijk mooier op wabi Sabi reageert.

Ter overweging

GS SBGH267 - the Whirlpool -

27 likes

Daarvan word je van nature bescheiden. Echt een pracht uurwerk.

De Snowflake mag mee op een reisje naar Zweden (cross post):

18 likes

27 likes

Even duit -> zakje na 3 dagen.
De 44GS is door kast en band meer bling.

Zelf daarom voor de ‘simpelere’ kast gegaan (en springdrive)

:+1:t2:

15 likes

Klassieke GS, zo zie ik ze het liefst :blush:

22 likes

Ik zag dat ze bij VBaal de 2 modellen hebben. Binnenkort (als ze ze dan nog hebben), rij ik die kant op om ze te kunnen vergelijken. Ben ik daar ook eens een keertje geweest.

1 like

18 likes

Zo, ik hou me wat rustig de laatste tijd.

Tudor is gone, toch weer een GS erbij. :smiley:

En ik moet zeggen dat mooi groen echt niet lelijk is.

Of bijna zwart in ander licht.

31 likes

Welkom terug!

1 like

Die van @anon6060116EV? Mooie aanwinst! :+1:

2 likes

Mijn eerste plaatje op het GS draadje :grinning:

Met dank aan @WilSeiko

21 likes

Prachtige GS en zeker een mooie kleur groen :white_check_mark:

2 likes

Schitterend!

Hij bevalt enorm, gaat elke dag om. Het duurde even voor ik de band op maat had, moest er schroeven draaiers voor bestellen…

1 like