Laat je Grand Seiko zien VII

De kast , maar de 223 band vindt ik mooier :wink::roll_eyes::blush:

1 like

Mooi vooruitzicht. Ik hoop in maart 2026 eenzelfde heuglijk jubileum -met uitkering- te mogen meemaken, ben dan 67 (…). En misschien koop ik daar dan ook wel een GS springdrive van. Leuke aanvulling naast mijn automatische SBGR309G.

Als je in de buurt van Nijmegen woont, kan ik je Eugene van Baal aanbevelen. Topadres en geen enkel probleem om GS’en te bekijken en passen. Eventueel kunnen ze ook een specifiek model van de GS boutique in Parijs voor je bestellen. Zo ben ik aan mijn automaat gekomen. Alleen: bestellen is dan wel kopen.

1 like

Ach, die 4 jaar zijn zo voorbij :wink:

Woon in de buurt van en werk in Rotterdam.
Vraag me wel af, heeft iedere GS dealer zo z’n eigen voorraad en aanbiedingen of is het allemaal centraal geregeld?

1 like

Ik zie net dat ze in Amersfoort 2 modellen hebben die ik kan vergelijken. Dus de 2 bewuste banden en kasten.
Ben ik weer wat verder.

1 like

Eigenlijk ben ik wel een beetje verbaasd hoor , jij een GS :wink: maar prachtig :ok_hand:

2 likes

Je hebt al wat huiswerk gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye: :woozy_face:

Ik heb ook een aantal automaten en bij een horlogewissel moet ik daarvan eerst dag en/of datum en tijd gelijk zetten, terwijl je een solar of quartz horloge gelijk om je pols kan slingeren. Ook wel (eens) fijn

1 like

Door dit topic krijg ik zin om deze weer eens uit de kluis te gaan halen. Prachtig merk, GS.

22 likes

Ja en ja.
Pertijs hier in Breda (vlakbij voor mij) heeft niet veel, en qua korting: mweh :disappointed_relieved:
Van Baal had veel meer en daar was wel wat bespreekbaar.

1 like

Tja, ik ken het nou allemaal wel. Zit niet veel meer op het forum, en de horloges zelf boeien mij ook niet meer. Ook een dagje ouder, ben wat afgevallen dus een iets kleiner formaat moet kunnen. Denk ik :grimacing:
Maar goed, het enige verschil met een duiker is de bezel. Voor de rest verandert er qua uiterlijk niet veel natuurlijk. Zwart, staal, glimmend.

Yep. Lijkt bescheiden, maar knalt wel van je pols af :star_struck:

Ja, lekker makkelijk. Onderhoud nul, om de 5 jaar ofzo een batterijtje en eventueel de pakkingen (bij elkaar een meier- officieel - ).
En het moet wel wat kunnen hebben. Ben wat dat betreft ook een vrij lompe boer en let nooit op beschadigingen.
Stappen, trainen, klussen, festivals, zwemmen, alles moet kunnen.
Leer, nato of rubber vind ik niks, kleurtjes ook niet.

En deze GS triggert mij wel. Wilde eerst nog voor een Omega AT gaan, maar die pakt mij niet.

2 likes

De wijsheid komt met de jaren toch :wink:

1 like

Paar jaar geleden dacht ik nog pffff hoop geld voor een Seikootje :roll_eyes: nu zie ik er de schoonheid echt wel vanaf .

1 like

:unamused:

De meeste GS die ik gepast heb (best wel wat eigenlijk) deden mij niet veel. Waar ik nu enigszins op loop te azen is mooi hoor.
Heb zelf ook niks met het springdrive wijzertje, dus dat valt al snel af. Plus staal only, nog een dingetje.

Nog eens wat : ik had gisteren een Omega PO 600 gepast. :no_mouth: Oei. Stond voor geen meter, viel echt zwaaaaaaar tegen. Zo mooi op de foto, 3 x niks om mijn pols.
Die standaard Seamaster (blauwe/zwarte, golfjes) stond vroeger ook heel lang op mijn lijstje, totdat ik ze paste : nope. Bloedsjacherijnig de winkel uitgelopen.
Blijft toch grappig hoe dat verschillend kan zijn.

3 likes

Haha ik ook @FransT.
Wel mooi horloges hoor :ok_hand:

2 likes

Was helemaal weg van die met witte plaat ,aan de pols wist ik het niet echt , te luxe , te bling , weet t niet . Dus toch maar na een paar maanden weer verkocht .

2 likes

Ik vind de zwarte high beat gmt prachtig. Het is altijd een favoriet ven me geweest. Maar hij heeft voor mij 2 nadelen:

• te dik
  • doordat het high beat is heeft hij maar een beperkte power reserve. Bij spring drive kun je hem vrijdagavond af doen en maandagochtend weer om, en dan loopt hij nog steeds. Hij een high beat heb je te weinig power reserve om hem meer dan een dag weg te leggen

Maar ik vind dit zeker dé mooiste GS GMT wijzerplaat. Sowieso een van de mooiste GS wat mij betreft. In spring drive en wat dunner had ik ze al jaren geleden gekocht.

1 like

Hij is inderdaad aan de dikke kant, maar het scheelt maar 0,2mm met de SBGM221. Als ik die naast mijn spring drive paste, zat dat vooral in de caseback en stoorde het niet heel erg. Smaak natuurlijk.

De Power Reserve is wel een goed argument. 55u is ook niet slecht voor een High Beat, maar als je 72u gewend bent, is’t misschien wel een stap achteruit. Die (minimum) 3 volle dagen van de automaten en spring drives zijn echt een luxe.

Stof om over na te denken hier dus :wink:

1 like

Ik heb na vijf jaar dragen de 44gs kast weg gedaan voor een SBGP011. Die heeft ook een brushed band. Op termijn is de five link band met polish mij toch niet zo lief als een cleane brushed Oyster.

Merk ook op dat de sbgp kast eigenlijk mooier op wabi Sabi reageert.

Ter overweging

GS SBGH267 - the Whirlpool -

27 likes

Daarvan word je van nature bescheiden. Echt een pracht uurwerk.

De Snowflake mag mee op een reisje naar Zweden (cross post):

18 likes