Even duit -> zakje na 3 dagen.
De 44GS is door kast en band meer bling.
Zelf daarom voor de ‘simpelere’ kast gegaan (en springdrive)
Ik zag dat ze bij VBaal de 2 modellen hebben. Binnenkort (als ze ze dan nog hebben), rij ik die kant op om ze te kunnen vergelijken. Ben ik daar ook eens een keertje geweest.
Zo, ik hou me wat rustig de laatste tijd.
Tudor is gone, toch weer een GS erbij.
En ik moet zeggen dat mooi groen echt niet lelijk is.
Of bijna zwart in ander licht.
Welkom terug!
Prachtige GS en zeker een mooie kleur groen
Schitterend!
Hij bevalt enorm, gaat elke dag om. Het duurde even voor ik de band op maat had, moest er schroeven draaiers voor bestellen…
Lekkere schroefjes zijn dat hè?
Bij mijn automaat SBGR309G heb ik maar 1 schroevendraaier nodig van 1mm. Aan weerszijden zit een schroefje, en er tussen een pen. Dus geen schroevendraaier nodig om het schroefje aan de andere zijde tegen te houden.
Vandaag met @Dave76 naar Van Willegen in Den Haag geweest. Kijken naar, praten over en passen van Grand Seiko’s. Leuk, leerzaam en de tijd vloog om. We zijn er ruim 4 uur geweest!
Moesten ook regelmatig even naar buiten om in 't zonnetje sommige wijzerplaten te bewonderen. Toegegeven, deed ze daar meer eer aan dan binnen onder de lampen.
Op gegeven moment lagen alleen deze nog op het plateau voor ons: de SBGA211G ‘Snowflake’ en de SBGA465 ‘Baby Snowflake’.
Wat een pasvorm, of ze gemaakt waren voor m’n pols! Het oriënteren veranderde langzaam in een lichte(?) liefde voor deze twee modellen. Weet nu al bijna zeker dat mijn eerste Grand Seiko een spring drive en één van deze twee gaat worden.
De 211G droeg vederlicht, door de titanium kast en band. De titanium kast is mooi gepolijst en de band heeft fraaie gepolijste randjes. Heeft ook een geblauwde secondewijzer. Hij is (uiteraard) duurder dan de 465, maar dat prijsverschil is nmm wel te verdedigen. De foto’s:
De 465 was uiteraard wat zwaarder, maar voelde ook enorm goed. Door het andere materiaal glinstert hij je iets meer tegemoet. Ook van deze beauty kon ik mijn ogen niet afhouden. De foto’s:
Volgende week laat ik mijn auto tunen in Elst en ga dan ook gelijk maar even kijken bij Van Baal. Nieuwsgierig naar enkele modellen die vandaag niet voorradig waren.
Topzaak, de snowflake staat je goed
Dan ben je ze wel een aankoop verschuldigd!
is een wat groot woord.
Zeker gezien er vele (of eigenlijk overwegend) horloges boven het aangegeven budget bij werden gepakt.
Is dat dan vanwege de tijdsduur? En was dat hij 1 uur niet zo? Waar ligt de grens dan?
Eigenlijk is aan het begin reeds aangegeven dat het een oriënterend bezoek zou zijn en een eventuele aankoop pas over een bepaalde periode zou zijn.
Wel is de intentie uitgesproken om die aankoop t.z.t. dan ook daar te doen, gelet op de opgedane ervaring.
Overigens ben ik persoonlijk, ook al kwam ik alleen maar mee als begeleiding en niet om te kopen, heel concreet geweest om te kopen, met onderbouwing waarom iets wel en een bepaalde prijs niet. Helaas zijn we daar niet tot elkaar gekomen.
Niet verschuldigd, maar vind ik (ook) wel netjes.
Ik heb zeer op prijs gesteld dat alle tijd voor me/ons is genomen en dat ook geuit. Net als dat, zodra ik tot aankoop overga, ik zeker terugkom. Maar als het model waar ik voor kom bij hun niet, maar elders wel voorradig is, en de wachttijd bij bestellen erg lang is, dan koop ik het helaas wel elders.
Prachtige foto weer.