Met het ouder worden gaan je ogen wel achteruit gaan. Er komt een dag dat je het niet meer zal zien…
. Ik heb mijn bril ook afgedaan nu ik het weet. Het verzacht de pijn een beetje.
wie heeft wat adresjes om een strap te kopen online voor mijn nwe snowflake?
Dank, als Bergeon geen eenvoudig te vinden optie is dan kijk ik even bij Conrad
Over Facom valt over het algemeen ook niks slechts te zeggen:
Niks mis met de hierboven genoemde schroevendraaiers maar voor de band wordt aangeraden om T Slot schroevendraaier te gebruiken. Dat heeft twee voordelen:
- Loopt niet uit schroef
- Veel veel minder kans op beschadigingen van de schroef
Vele merken, wo Bergeon, leveren deze modellen. Voorbeeld
Oh, zit een hele techniek achter! Was mij hier niet van bewust, dank
Iemand?
Nee, helaas. Ik denk dat 39mm de kleinste is.
Knap hoe je het snowflake patroon van de wijzerplaat volledig weg hebt weten te vagen…
Het daarmee een spring drive met een vlakke witte wijzerplaat makend.
Hahaha…laat die van jou maar zien, heb een lousy phone laat staan mijn fototalent😂
Dit is erg belangrijke info.
Ik heb al diverse Rolexen gehad waarbij de vorige eigenaar zo dom geweest was om een goedkoop niet passend schroevedraaiertje te gebruiken, en dus de schroeven onherstelbaar te vern**ken.
Wel 10K voor een horloge aftikken, maar dan bezuinigen op een paar tientjes kostend 1.6mm T vorm schroevedraaier.
1.3mm voor Rolex Jubilee, 1.6mm voor Oyster, en 1.8mm voor de meeste Omega’s
En uiteraard werkt Rolex 2100 ook perfect op alle Oysterbanden
Ik denk dat het vaak ook onwetendheid is. Ook met een duur Bergeon schroevendraaiertje kun je de mist in gaan. Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb twee keer meegemaakt dat een Rolex door de officiele/strenge/selectieve AD is ingekort en de boel beschadigd heeft. Een setje T Slots hoort gewoon standaard in de de gereedschapkist van een horlogemaker - naar mijn onbescheiden mening.
En eh, die Bergeons zijn goed maar probeer eens Grand Seiko T Slots. Die zijn een klasse apart. (net als hun horloges?)
Wat helpt is de zijkant van de band afplakken met plakband en daar doorheen steken. Dan heeft je schroevendraaier iets van houvast en glijd je minder snel uit.
Dat is helemaal waar! Als we het over zaken naast type schroevendraaiers gaan hebben dan zou ik als eerste vereiste een goede werkbankklem nemen. Ik zie te vaak dat een simpel klusje als een band inkorten uit de losse hand wordt gedaan. Dat is vragen om ongelukken (en zelfoverschatting van degene die het doet).
In mijn zoektocht naar mijn eerste Grand Seiko heb ik gisteren een bezoek gebracht aan Van Baal in Nijmegen. Ik was toevallig toch in de buurt, omdat ik mijn Volvo heb laten tunen in Elst. Ik wilde o.a. ook enkele dial kleuren zien. Ook dit was weer een heel leuk en leerzaam bezoek, waarbij overigens bleek dat de verkoper en ik ook nog wat andere passies gemeen hebben.
De SBGA211G en de SBGA465G werden gelijk maar als referentie op het plateau gelegd en daarnaast verschenen afwisselend andere GSen uit dezelfde prijsklassen. En ook om m’n polsje uiteraard. Een paar foto’s.
Ik heb ook even m’n Presage erbij gelegd en die dial vergeleken met die van de 465. Die dials zijn in de details toch wel bizar mooi hoor! Net of ze van dezelfde makers afkomstig zijn…
Omdat we het toch over mooie dials en -kleuren hadden, werd en passant ook de Seiko Presage SPB227 uit de vitrine gehaald. Die dial is zó mooi! Soms doen foto’s sommige horloges bepaald geen eer aan en dat is hier ook zeker het geval. Desondanks…
Ik keek naar mijn pols, naar het prijskaartje, naar de 211, de 465, de verkoper, en we hadden blijkbaar dezelfde gedachte; in plaats van de 211 heb ik één van de andere gegadigden én de Presage! Wat een rare wending is dit opeens, nog een optie erbij. En ik ben al zo slecht in kiezen Desondanks is me nu wel duidelijk(er) geworden dat het er eentje wordt uit de Heritage collection, spring drive, geen GMT, een kast als van de 211 of 465 (dus niet de bekende 44GS kast) en welke kleuren dials. Van die kleuren heb ik er nog 2 niet irl gezien, dus die ga ik tzt nog bekijken (zodra beschikbaar).