Laat je Grand Seiko zien VII

Het was leuk in het Okura hotel.

Horloges waren weliswaar in plastic, maar als ik ooit nog eens veertig K los heb liggen…

En de EICHI II vast gehad. Ook prachtig, maar ik zou deze diamond set pakken.

13 likes

Goed bezig!

1 like

40K, valt me nog iets mee. Maar heeft deze dan wel het 9R02 uurwerk? Dat zou ik voor die 40k dan wel willen.

Wat een geld! dat doen Omega en Swatch toch veel goedkoper :scream:

2 likes

Niet mooier. :slight_smile:

1 like

Nee joh. Gewoon de 9r31.

1 like

Dan gaat er van mij geen 40k heen. Dan liever de eichi ii

Precies.
De prijs voor een edelmetalen GS met een dergelijk of zelfs eenvoudiger uurwerk is echt belachelijk. Een enorm afschrijfkanon.

4 likes

Samsung S10E (en verre van een fotograaf of anderszins creatief) @anon51488064EVHF :wink:

15 likes

Ik Verdom het foto’s te nemen op t toilet​:rofl::rofl:

Waren er ook horloges dan?:drooling_face:

3 likes

Honderd procent eens!

Wat is/was er in het Okura? Ligt daar altijd een Eichi 2 of was het een gelegenheidsdingetje?

Hmmmm. :point_down: :point_down:

Oh jazeker wel, Henk. Da witte gij ook.

Maar het was vooral gezellig en ongedwongen. En die acht gangen waren stuk voor stuk fantastisch.

Wij (@Hans @Jansd, als ik me niet in de forumnaam vergis) waren door Grand Seiko Europa uitgenodigd om samen met nog zo’n 12 anderen een hapje te komen eten in het Okura hotel. Los van het feit dat ik het event leuk vond was het zeer leuk om even een drankje te doen met Hans en nog wat na te keuvelen met Jan.

De mensen van GS hadden voor de gelegenheid een aantal horloges van de micro artist studio meegenomen (Eichi, maar ook andere platinum modellen), ze hadden allemaal zelf een GS om, en daar zat van alles tussen, en de mensen die er waren hadden ook allemaal d’één of andere GS om.

Ikzelf was er naartoe gegaan met m’n limited King Seiko om de pols en de Kirazuri in de kontzak. Overigens doet mijn KS niet echt onder voor de SBGW231 die de directeur van Grand Seiko Europa om had (Frédéric Bondoux).

Zie hier overigens een interview met de goede man, waar hij ook op een gegeven moment z’n SBGW om heeft:

Het was z’n persoonlijke horloge. Ze hadden er nog twee staan, één met een wonderschone licht blauwe dial.

Daarnaast hadden ze dus ook de diamond set GS die ik fotografeerde en de Omiwatari. Eerlijk gezegd denk ik dat er nog wel eens een GS uit de elegance collectie bij komt voor me. Of dat een entry level Spring Drive is, of een handwinder met opgeleukte dial, dat is de vraag. De Credor Großdatum spookt ook nog door m’n hoofd.

Ik was tegenover de marketing mensen uit Frankrijk en Duitsland gezeten. Een bijzonder gezellige dame en heer. De heer kwam bij Seiko vandaan en was na acht jaar in het team van Grand Seiko gerold, de Franse dame kwam samen met Frédéric bij Longines vandaan, en bevindt zich in Parijs.

De gesprekken gingen met de heer iets meer over horloges en met de dame iets meer over positionering, marketing strategie, de afwezigheid van noemenswaardige dameshorloges en zo nog een paar onderwerpen meer.

Het eten was intussen waarlijk excellent, hap voor hap, en ook het wijn-arrangement was uitstekend. We hadden een drankje en een hapje verwacht, maar geen volledig acht gangen menu met een zit van zo’n drie en een half uur.

Wij hebben het die hele avond niet over afschrijving of geld gehad, eerlijk gezegd. Het was een bijzonder beschaafde bijeenkomst van liefhebbers, en de vulgariteit van een discussie over marktwaarde is dan ook over geslagen. Ik vond het erg plezant.

Noemenswaardig is dat Joe Kirk een Europese collega heeft opgeleid die begon als horlogemaker, maar nu evangelist / enablement man is, Cyril geheten. Ook een Fransman. Die had zeker één en ander over de uurwerken te vertellen, maar omdat ik de lezingen van Joe Kirk voor de Horological Society van New York al had gezien zat daar weinig nieuws tussen.

Hij liet me wel zien hoe de bruggen onder de veerton van de Eichi een bloem met steel en blaadjes vormen, die had ik nog nooit zo gezien. Dat was leuk.

12 likes

Ik word steeds benieuwder wat jullie deze uitnodiging heeft opgeleverd. Is het je eloquentie op dit forum?

2 likes

Ik heb bij de Seiko boutique in Amsterdam een Grand Seiko gekocht, heb met Ramon geschakeld over de SBGV245 die hij voor me naar Japan stuurde en daar nog wel eens een andere Seiko of 2 weg gehaald. Ik begreep uit een belletje van Ramon dat je in Seiko’s eigen klanten-register moest staan. Zij weten ook dat ik überhaupt veel Seiko’s heb omdat ik nogal eens een service vraag aan Seiko Nederland heb gesteld, en daar een Alpinist, Baby Tuna en Uemura onder behandeling heb gehad.

Geen idee of ze weten dat ik een Net Promoter ben van het merk. :slight_smile:

5 likes

Wederom een geslaagde samenvatting door @Fate_Amenable_To_Change. Niets aan toe te voegen om deze geslaagde avond weer te geven.

@Jansd maakte me er attent op dat er na Japan en Amerika nu ook een Europese GS9 club is. Iedereen die een GS heeft gekocht bij een AD, kan zich gratis registreren. Geen idee of het al gedeeld is, voor mij was het nieuw.
Voor meer info: https://grandseikogs9club.eu/

5 likes

14 likes

Goed om te horen. Ben in een ver verleden inderdaad ook bij zo’n Okura happening geweest en inderdaad ook met een paar HF-ers, ik kan ze niet 1-2-3 voor de geest halen

Maar ik kan me bij alles van je samenvatting aansluiten. En, geluksvogels, nog een gang meer dan wij destijds hadden. :wink:

Mooi, zo terloops je vergelijk van de KS met de SBGW231. Daar moet ik dus nog eens over nadenken. :sweat_smile:

En ja, die Eichi :drooling_face:

Toch wel één van de mooiste horloges die ik ooit gezien heb.

Hadden ze deze keer de gouden minute-repeater van Credor er niet bij liggen? Daar heb ik destijds voor naar huis gebeld om te vragen of ik naast het huis, de auto en twee kinderen, ook de cavia op marktplaats mocht zetten om die te kunnen kopen als we nog een appartementje zouden willen huren. Toch over geld gesproken, die mocht weg voor een slordige € 300.000. Overigens wel tijd om te sparen want de levertijd was een jaar of 4.

Dat terzijde.

Leuk te horen dat jullie ervan genoten hebben @Hans, @Jansd en @Fate_Amenable_To_Change!

5 likes

Net bij de Boutique geweest om het BOR bandje op mijn SBGW231 te laten zetten. Ook daar geen succes. Weet iemand of er andere springbars in de BOR moeten?

1 like