Laat je Grand Seiko zien VII

Waarschijnlijk heb je een verkeerd BOR bandje. Die van de sbgt241. Daarvan zijn de endlinks anders.
Met dunnere pushpins lukt het waarschijnlijk wel met veel geduld.

2 likes

Wat vreemd. Heeft je dealer wel het goede bor bandje besteld? Er zijn er mee ik namelijk twee in 19mm. Je hebt die van de sbgw231 en 235. En je hebt die van de sbgt241. Die zijn niet hetzelfde. Misschien heeft je dealer de verkeerde besteld?

Er zijn verschillende codes, A00A111J0 en de d1z8ab aanduiding. Volgens mij verwijzen deze twee codes naar dezelfde bor band voor de 231/235. Die van de sbgt241 schijnt anders te zijn. Je moet wel precies weten welke je gekocht hebt.

Ik zou jouw band dan wel eens willen proberen op mijn sbgw253. Het schijnt dat ik daarvoor ook de bovenstaande moet hebben, dus dan zou de jouwe ook bij mij niet moeten passen.

1 like

Dat is degene die ik heb. :man_shrugging:

Besteld :+1:

Deze komt ook beschikbaar, ik wil wat budget vrijmaken om bij de AD wat modellen te gaan passen. Als er liefhebbers zijn… scheelt me de moeite om een topic te maken :sleeping::innocent:

18 likes

Heel vreemd dan. Die heb ik ook gehad en die paste perfect op mijn sbgw231.

1 like

In juli van vorig jaar heb ik mijn SBGR261 door de AD op een BOR-bandje (van de SBGT241) laten zetten. Hij vertelde me toen dat hij dunnere springbars moest gebruiken. Ik zag dat ik daarover in deel V van deze draad heb bericht. Ik ben er erg blij mee, al vond ik het originele leren bandje ook prachtig.

7 likes

Wat wil je gaan passen?

1 like

Ik wil eens langs bij de AD om wat Elegance collection modellen te passen, de modellen op leer dus. De Omiwatari, SBGK009, Skyflake bv. De 5-delige metalen band is niet helemaal mijn ding gebleken, hoe mooi die 62GS kast ook is… :disappointed_relieved:

Uit nieuwsgierigheid wil ik ook eens een Evolution 9 model in het echt zien. De White Birch of nog liever de SLGA009 als hij voorradig is :slight_smile:

Mezelf kennende zou ik wel eens direct met een nieuwe aanwinst kunnen buitenlopen, dus vandaar al wat fondsen vrijmaken :wink:

4 likes

ik vind de skyflake erg gaaf, de birch is wat meer aanwezig…de skyflake (daar is deze ook niet voor, zou ik niet mee water in gaan ondanks de 10 atm…niet screwdown)

1 like

Door de zilveren wijzerplaat of eerder door de brede stalen band? :slight_smile:

vind zelf de wijzerplaat…bijv ivm de snowflake stuk ruwer. (daar heb ik mee vergelekenappels met peren natuurlijk)…er zijn twee birches…met een verschillend aangezicht

1 like

My vote :muscle:

1 like

Bij Jasper en GS denk ik altijd :wink:

2lh7z9

3 likes

Bedankt voor het delen van dit leuke verhaal! :+1:t2:

Op zich is het opvallend dat deze nog nooit (toch?) voorbij is gekomen op dit forum. Het is echt een prachtig horloge. Wellicht heeft dit te maken met de significant hogere prijs t.o.v. bijvoorbeeld de skyflake. Ik denk er nog steeds aan om de Omiwatari te kopen, om vervolgens te kiezen tussen deze en de skyflake (die ik al heb). Beide lijkt me een beetje overkill.

De ‘bellflower’ - toch iets wat regelmatig naar voren komt in de marketing van dit horloge. Zo te horen hadden ze een exemplaar in platinum mee? Zelf vind ik de gouden versie mooier. Toch blijf ik hopen op een Eichi 3 in een maat tussen de 1 en de 2.

2 likes

Dit is de enige reden dat ik nog geen

In bezit heb. Echt een waanzinnig horloge, toch heb ik nooit de trekker overgehaald. Mede omdat je “bijna” twee van deze voor hetzelfde geld koopt:

18 likes

Overigens… De boutique heeft veel liggen, maar de prijzen zijn niet laag.

Een evergreen in de GS collectie, NA en mijn eerste Grand Seiko.

Had eerst mijn ogen gericht op een Seiko Presage, maar besloten toch nog even door te sparen voor deze.

17 likes

Pff wat een topper. Stond op de lijst voor deze. Echter een maand terug gebeld dat mijn kroontje klaar lag. Helaas voor deze nu geen financiële middelen beschikbaar

Zeker! Er gaat bij mij sowieso een sbgw komen. Ik ben er alleen nog niet uit welke…:see_no_evil: