Laat je Grand Seiko zien VII

Nieuw bandje proberen ipv titanium…

14 likes

In afwachting van het schroevendraaier setje maar een 20mm Nato erop gegooid. 19mm lug maat is niet heel praktisch…

13 likes

Vandaag op pad geweest?

Presage is ook leuk, en een eerste GS is dubbel leuk :ok_hand:

Dit is mijn 2e, de eerste is uitgevlogen.

18 likes

27 likes

Het scheelt niet veel :see_no_evil: :joy:

De spring drive birch is inderdaad een stuk zachter volgens de foto’s. Ik hoop die toch eens in het echt tegen te komen bij een AD :slight_smile:

Hij blijft ook prachtig! Maar misschien wat te blauw? We gaan het zien :slight_smile:
Een plaatje is altijd leuk:

Ik denk het ook, hij prijst zichzelf wel wat uit de markt. Maar er is wel wat voor te zeggen ook… Spring Drive uurwerk in een 10mm dunne kast, zonder date en met PR op de achterkant. Niet te vergelijken technisch met deze SBGW imho.

vs

En het is voor een Gentenaar een hele daguitstap. Eerst even in Antwerpen langs de AD één dezer weken en zien wat ze liggen hebben :slight_smile:

Helaas is tijd altijd een probleem. Maar ik geraak er wel eens binnenkort!

12 likes

afbeelding

9 likes

Je kunt ook naar Dordrecht rijden voor een Omiwatari. Scheelt je nog wat euro’s ook.

2 likes

Klopt! Eerst eens passen en moest die erbovenuit springen, dan zien we wel voor welke prijs de AD hem laat gaan :slight_smile:

Vandaag weer eens deze bijzonder outlier om. De credor spring drive. Blijft bijzonder!

14 likes

Mooi horloge, zou echter niet zeggen dat t Japans is…( schreeuwerige cijfers) en enigszins drukke plaat…

Er is plenty in Japan wat schreeuwerig is. :blush:

En dan is dit nog een oceaan van rust.

1 like

Ben benieuwd …wat je in petto hebt…


:heart_eyes:

23 likes

Nog even het uurwerk dan:

30 jewels. Niet weinig voor een handopwindertje toch? Sorry voor de matige resolutie van de foto :frowning:

15 likes

En een wristroll gif waarin de band ook eens te zien is, mooi geintegreerd.

afbeelding

8 likes

Topper dit :ok_hand:t2:

1 like

Dat is een horloge voor een workaholic: 24/7 :laughing:

Zelfde sluiting als op de GS banden? (maar wel met ander logo natuurlijk)

Hij ziet er redelijk hetzelfde uit, maar is toch anders. GS banden hebben een enkele grote vouwsluiting. Deze heeft een dubbele kleine vouw. Je vouwt eerst de 6 uur kant dicht, en daarna de 12 uur kant, en die klikt vast. Het is nog iets subtieler dan een GS band. En er zit bijna geen lucht tussen de schakels. Je kunt er vrijwel niet doorheen kijken.

3 likes