Wat een geweldige details in deze hand gegraveerde (noem je dat zo?) SBGZ001
https://www.instagram.com/p/CfO8T8WrFXJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
De foto is gemaakt met focus stacking. Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt dat verschillende onderdelen specifiek gefocust zijn en dat de foto daarna samengesteld is? Want alles aan de foto is van evenveel detail.
mooi man
De perfecte balans van een ontwerp dat niet in balans is. . Echt supertof gedaan.
Even pluggen
De 321 na langere tijd weer eens aan. Heerlijke wijzerplaat en mooie kastvorm.
Met een “easylink” sluiting was ‘ie nog beter geweest
Ik vind dit een hele mooie combinatie van onderdelen. Niet de leegte onderin de wijzerplaat van de quartz. Wel 72 uur gangreserve (itt de kortere gangreserve van de high beat), niet te ingewikkeld, mooie wijzers, leuke touch met de rode punt, etc.
Heel mooi!
En dan heb je de blauwe rotor nog niet eens genoemd. Prachtige GS!
Simpelweg een prachtig horloge maar een ton sur ton datumschijf had hier toch wel dat tikkeltje extra aan gegeven.
Ik weet het, Grand Seiko doet daar niet echt aan mee.
Blijft een van de mooiste. Van harte!! Absoluut ondergewaardeerd. Ik zou hem nog steeds terug willen ook al is hij net te groot voor me.
Zeker! Het is een stuk waar de details pas tot leven komen in het daglicht. Onmogelijk op foto te krijgen
Ik vind vooral ook dat bij mijn SBGW253 en ik vermoed ook bij deze, dat de details tot leven komen bij beweging. De twinkeling van de reflecties krijg je als je de pols net iets beweegt. Het zijn horloges gemaakt om mooi te zijn in beweging. Elke foto doet ze daarom maar half recht.
Dat is inderdaad de beste beschrijving, je moet het lichtspel beleven om de pols. 's Avonds of in kunstlicht zijn ze ook een stuk minder mooi… maar dat geldt voor de meeste horloges natuurlijk.
Een voorbeeld van eentje die geweldig is, bewegend in de hand. Op de foto blijft er weinig van over. Maar omdat ik hem maar weinig uit de doos haal, hierbij toch eens de SBGA105:
Ik heb nog geen GS met een mooiere blauwe wijzerplaat gezien.