Hij mag sinds gisteren weer even rusten in de kluis, toch maar even laten zien hoe mooi die is
De SBGA375!
Los van kleur van wijzerplaat (die denk ik identiek is) sluit kleur van achtergrond datum beter aan en is overbodige tekst (2e x Seiko ) geëlimineerd.
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan. De mate van sunburst en tint van blauw verschilt van model tot model. Het is smaak natuurlijk of je de ene mooier vindt dan de andere
Ik kan me vergissen in de veronderstelling dat de SBGA375 de opvolger onder het nieuwe logo is van de SBGA105. En zelfs dan kan inderdaad nog een andere schakering zijn gekozen. Laat ik dan zeggen dat ik nog geen GS met een mooiere blauwe wijzerplaat heb gezien dan de SBGA375. En uiteraard zijn beweringen in dit forum over wat het mooist is altijd een kwestie van goede smaak.
De SBGA105 heeft een 57GS case (dat zie je best aan de dikkere, niet zo afgeschuinde lugs), de SBGA375 een 44GS case. Dus andere reeks, daar zijn geen varianten van in de huidige collectie
Hier zie je het verschil beter:
Eigenlijk best een mooie variant! Die schuine rehaut vind ik ook een leuk en classic Seiko detail (zolang ze maar niet scheef zit ). Ze mogen die case gerust weer bovenhalen!
Ftfy
Zonde, de brachlet is zo tof dat elke ander bandje in het niet valt. Snel de brachlet er weer terug op…
Is Mooi zo. Lekkere band voor de zomer.
Issie groot? Ja. Issie te groot? Ik denk het niet. Van een afstandje kan het prima.
Ik had deze SBGA231 titanium duiker laatst in Hamburg gepast. En ik had al lang een oogje op dit model. De stalen was me te zwaar, maar de titanium in Hamburg voelde goed. Gelukkig had @SuperC er een te koop staan, en die heb ik vanmiddag opgehaald.
Het op maat maken van de band was even opletten, want ondanks dat Jaap me had gezegd op de pasbusjes te letten was ik er al eentje kwijt, en ging het pennetje er in. En gelijk er weer uit. Even turen en het busje bleek gewoon voor me te liggen
Nu eerst maar eens dragen. Het gewicht is helemaal prima. Het is een substantieel horloge, maar door het titanium is het draagcomfort erg goed. En het horloge valt mooi “om” de pols met de naar beneden wijzende lugs.
Je moet hem niet van te dichtbij om de pols op de foto zetten maar van een meter lijkt hij prima te vallen.
Mooi hoor. Van harte!
Gaaf ding natuurlijk. Maar zoals je zegt… groot. Misschien ooit een meer ‘typische’ duiker van GS.
Ik hoopte ook op een wat kleinere duiker. Maar ik wilde geen quartz duiker, en die zijn bij Grand Seiko ook maar nauwelijks kleiner. En Grand Seiko brengt nu eenmaal alleen maar grotere duikers uit, dus dan is dit voor mij een goede keuze.
Ik vind het gaaf dat het model in de uitvoering zo bijzonder is. De wijzers, de plaat, de indices, de bezel, kast, zelfs de kroon hebben een bepaalde uniciteit over zich die je elders niet vindt.
Het is niet een horloges dat excuses maakt voor wat het is. Maar is intussen sierlijk en vloeiend en functioneel perfect. Zelfs de dikke sluiting valt me mee.
En met fijnafstelling, dacht ik mij te herinneren? Ik houd ook altijd het aanbod van de 031 bij, maar die zie je al een stuk minder vaak voorbijkomen dan een jaar of 2 geleden.
Hij heeft geen half links, maar je kunt de lengte in half size afstellen via een viertal posities van de aansluiting van de band op de gesp. En dan heb je de on the fly duikersextensie nog waarmee je de band gemakkelijk iets ruimer kunt zetten, tot centimeters erbij.
Het is een dikke sluiting, maar het draagt beter dan ik had verwacht.
Ps, zo gefotografeerd in de spiegel lijkt het bijna een 36mm duikertje!
Valt best mee inderdaad!
Ik vind ze ook prachtig alleszins, ondanks de maat. En eigenlijk is Spring Drive het perfecte uurwerk voor zo’n robuuste diver. Mooie keuze voor de zomer, geniet ervan
Op deze foto is de maat echt geen probleem. En bijkomend voordeel dat dat ding volgens mij super afleesbaar is