Laat je Grand Seiko zien VII

Heel mooi. Is niets te groot voor een duiker.

1 like

Gave duiker! Gefeliciteerd! Heb er wel eens naar gekeken maar altijd gedacht dat ze te groot waren. Maar als ik die foto’s zo zie dan lijkt het mee te vallen.

Met een L2L van 50,6mm scheelt het erg weinig t.o.v. Een 42mm Seamaster 300m bijvoorbeeld, maakt hem toch weer interessant :sweat_smile:

1 like

Ik zou hem toch zeker ook een “T Mosso fits well under a cuff score” van 8 geven. Past prima.

Maar het blijft geen klein bescheiden horloge. “But it fits well under a cuff on my 16,5cm in circumference wrist”.

21 likes

10 likes

“I would recommend this watch for wrists from 13 to 28cm circumference.”

5 likes

Weet niet of deze combi al een keer langs is gekomen, maar dit is een wel heule lekkere combi met de Snowflake :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes:

16 likes

vindt het mooi, maar ook best ‘hard’, maar fotos vertekenen vaak

Nouja! Je verwácht het niet :point_down:. Titanium, dat wel

1 like

18 likes

Prachtig bandje. Past er goed bij. Zou alleen even twee nieuwe lug holes boren zodat het bandje wat hoger op de kast zit.

1 like

Zeg t maar… (mbt t bandje)

13 likes

9 likes

De plaat wordt flets door de blauwe kleur (die ervaring heb ik ook met de SBGW231) en lederen banden op dit type kast past niet lekker door de lage lug holes

Al lijkt dit een top oplossing van @EnricoTutti

3 likes

Modeshow…

7 likes

Gewoon de stalen band er om houden, veel beter! Dit is toch geen horloge voor een NATO?

4 likes

De camera moet wat verder van de pols om de verhouding fijn te houden, maar ik voel me nog steeds helemaal blij met de sbga231. Het titanium geeft hem een mooie donkergrijze look, en houdt het gewicht goed draagbaar.

28 likes

Zoals wel vaker bij (Grand) Seiko zeggen de afmetingen weinig over hoe het horloge oogt en draagt. Deze draagt veel compacter dan je zou denken en in titanium ook nog relatief licht zoals je ook aangeeft. Geweldig ding!

3 likes

Je hebt gelijk. Maar ik verveel me … :joy:

1 like

Dus nog een paar kiekjes:

12 likes

Vandaag eens GS gaan passen bij Tensen in Antwerpen (NA Alert!). Ze hebben een mooie collectie en ik ben naar gewoonte weer heel vriendelijk onthaald geweest :slight_smile:

Ik heb geen foto’s genomen van alles op tafel, maar even mijn ervaringen met wat modellen:

SBGW231: Die lag erbij als referentie omdat ik die al gehad heb. Blijft de topper qua maat voor mij, maar de wijzers spelen niet genoeg met het licht.
SBGA407 Skyflake: Mooie structuur in de plaat, maar net zoals mijn ex 293 is deze net wat te groot voor mijn pols. Ik vind dit model mooier in de creme witte 293 uitvoering, het blauw gaat hem niet zo mooi af op de een of andere manier…
SBGY007 Omiwatari: Prachtige kast vnl in profiel, mooi uurwerk. Wijzerplaat vind ik iets te glanzend en vrij vlak (wat ook moet om die dikte relatief laag te houden). Het blauw past wel perfect in het geheel hier!
White Birch SLGH005 / SD SLGA009: Heel mooi afgewerkt, een trapje hoger qua band dan de reguliere GS. Prachtige plaat en kast! De Spring Drive is witter en draagt daardoor een beetje groter. De kast deed me wel wat dikker aan dan de specs doen vermoeden en de band is te breed en zwaar naar mijn smaak.

En dan het horloge die ik eigenlijk vooral wilde passen… de SBGJ219. Wat een knaller! De diameter is perfect, lekker sportieve details voor een Elegance collection model ook. Ja, hij is dik, maar om de pols niet te dik. De ronde kast maakt het doenbaar :slight_smile:

Van het een kwam het ander… en daar is hij dan!

De subtiel zwarte sunburst speelt heel mooi met het licht!

Aanwezig maar niet storend

Die flap onderaan de strap is niet helemaal mijn ding, dus ik zal er wel een andere zwarte strap op zetten. Of misschien een beige velours? We zien wel! Nu even genieten :smiley:

53 likes