Hm⦠alles overziende⦠Toch de laatste twee eruit en mijn ex van @jehebtWATgekocht, de SBGR305 er weer inā¦? (overigens shame on me dat ik weer niet door mijn PBās geraced ben Maarten, zie ik net. )
Overigens, net bericht van Seiko ontvangen. De bezel vervangen mogen ze niet (in Nederland) dus ze weten ook niet wat die kost en óf die van de SBGM247 zou passen, want daar krijgen ze vanuit Japan geen antwoord op.
Citaat uit de mail: āā¦en wij vanuit Japan geen niet-bestaande modellen mogen creĆ«renā¦ā
Sluiting lijkt wel te kunnen, daar krijg ik de komende dagen definitief bericht van.
Ook erg mooi (hoewel er ook modellen tussen zitten die absoluut niet mijn smaak zijn). Was er voor jou een specifieke reden voor de Credor te gaan? Qua afwerking vergelijkbaar met GS?
De meeste Credor modellen zijn inderdaad niet heel begeerlijk. De reden dat ik deze wilde heb ik in mijn NA toegelicht. Credor gebruikt het spring drive 7R88 uurwerk, en Grand Seiko het 9R31. En ik vind het 7R88 uurwerk veel aantrekkelijker om naar te kijken.
Buiten dat vind ik de styling van specifiek dit model zo apart en tegelijk compleet in balans, dat ik hier lang naar gezocht heb in de complete staat.
Hier de 7R88 vs de 9R31. Functioneel hetzelfde alleen heeft de GS een langere power reserve. Ik zie dat dit de 7R87 is, die heeft meen ik geen datum, de 88 wel.
Kan ik ergens ze geen ongelijk in geven. Ik heb even terug dezelfde respons gekregen van de boutique van Oris, mocht ook niet. Enige optie is de 2 modellen kopen en zelf laten swappen, zoals @vierport ooit deed met die Skyflake dial in die Snowflake kast
Bij nader inzien had ik de andere helft daarvan wel eens willen zien⦠een Snowflake dial in een elegance kast