Laat je Grand Seiko zien VII

Overigens mijn exen eens verzameld in een soort tijdlijn idee. Je wint nog steeds @purple300 :wink:

Hm… alles overziende… Toch de laatste twee eruit en mijn ex van @jehebtWATgekocht, de SBGR305 er weer in…? :thinking: (overigens shame on me dat ik weer niet door mijn PB’s geraced ben Maarten, zie ik net. :sweat: )

Gek, maar een terugkoop durf ik eigenlijk om de ƩƩn of andere reden steeds niet aan. Maar goed, dat terzijde…

Hm, ineens alle reden tot sentiment, geen idee waarom. :roll_eyes:

Ik denk, met de kennis van nu, dat dit toch wel ƩƩn van mijn mooiste combi sets was… why…:see_no_evil:

20 likes

Prachtige set zo.

1 like

GS in een waterig namiddagzonnetje

18 likes

Overigens, net bericht van Seiko ontvangen. De bezel vervangen mogen ze niet (in Nederland) dus ze weten ook niet wat die kost en óf die van de SBGM247 zou passen, want daar krijgen ze vanuit Japan geen antwoord op.

Citaat uit de mail: ā€œā€¦en wij vanuit Japan geen niet-bestaande modellen mogen creĆ«renā€¦ā€

Sluiting lijkt wel te kunnen, daar krijg ik de komende dagen definitief bericht van.

1 like

Wat een beauties! En dat setje van 2 verkocht??? :scream: :scream: :scream:

1 like

Kanonne die GMT is gaaf zeg!

1 like

Dat weet ik zo net nog niet Jaco. Ik zie wel dat ik twee van je exen heb (gehad) en jij een van mij :joy::joy:

1 like

Je bent er 1 vergeten. Mag jij raden welke dat is :joy::joy:

1 like

Oef, je hebt helemaal gelijk, de zwarte selfdater. Shame. :man_facepalming:

1 like

Ook erg mooi (hoewel er ook modellen tussen zitten die absoluut niet mijn smaak zijn). Was er voor jou een specifieke reden voor de Credor te gaan? Qua afwerking vergelijkbaar met GS?

Was dit een SBGN009 @koetsjh ?

3 likes

Ja klopt.

1 like

Op de meeste online foto’s lijkt het quartz logo erg aanwezig op de plaat. Hoe is dat in het echt?

Ook wel weer een tof element trouwens.

1 like

In het echt niet heel prominent aanwezig. Alleen bij bepaald licht. Op foto’s vertekent het heel erg.

1 like

De meeste Credor modellen zijn inderdaad niet heel begeerlijk. De reden dat ik deze wilde heb ik in mijn NA toegelicht. Credor gebruikt het spring drive 7R88 uurwerk, en Grand Seiko het 9R31. En ik vind het 7R88 uurwerk veel aantrekkelijker om naar te kijken.

Buiten dat vind ik de styling van specifiek dit model zo apart en tegelijk compleet in balans, dat ik hier lang naar gezocht heb in de complete staat.

Hier de 7R88 vs de 9R31. Functioneel hetzelfde alleen heeft de GS een langere power reserve. Ik zie dat dit de 7R87 is, die heeft meen ik geen datum, de 88 wel.

afbeelding

7 likes

Zeker een fraai uurwerk, heerlijke seconde wijzer ook :heart_eyes:
Je NA topic had ik gemist, mooi leesvoer voor later!

2 likes

Kan ik ergens ze geen ongelijk in geven. Ik heb even terug dezelfde respons gekregen van de boutique van Oris, mocht ook niet. Enige optie is de 2 modellen kopen en zelf laten swappen, zoals @vierport ooit deed met die Skyflake dial in die Snowflake kast :wink:

Bij nader inzien had ik de andere helft daarvan wel eens willen zien… een Snowflake dial in een elegance kast :thinking:

1 like

Weekje in de collectie en niet van de pols geweest

26 likes

En terecht!

1 like

Wat is dit toch een heerlijk apparaat!

22 likes