Laat je Grand Seiko zien VII

17 likes

41 likes

Mooi! Ik vind het wel een geslaagde editie met die slanke kast :+1:

Dat geblauwde GS logo is ook vrij uitzonderlijk denk ik? Leuk detail.

3 likes

Er zijn vele mooie uitvoeringen met een 44gs kast.
Maar de dunnere kast maakt dit horloge prettig om de pols.

Dat blauwe logo had van mij niet gehoeven. Tegenwoordig heb ik het liefst alles zilverkleurig ( wijzers/ logo).

2 likes

Heeft het een reden of gewoon voorkeur? Ik vond bv de geblauwde wijzer en het gouden logo op de SBGA415 echt een must om de wijzerplaat wat meer kleur te geven. Smaak natuurlijk.

Klopt zeker! In dat opzicht is de nieuwe SBGY009 ook een mooie release. Die is 10.5mm dik, de SBGP 10.7. Dus quasi identiek, maar wel Spring Drive :ok_hand:

Ze mogen van mij gerust een titanium 62GS uitbrengen met dit uurwerk. Dat wordt moeilijk om te weerstaan :blush:

7 likes

Je kan 'm nog altijd even bekijken lekker dichtbij huis :wink:

1 like

Jouw GS collectie is van het mooiste dat ze te bieden hebben tesamen, dus het is misschien te riskant om die weer eens te passen. De vorige keer heeft het me een SBGA415 opgeleverd :sweat_smile:

Ik heb toegezegd aan @Jdb om zijn SBGP007 over te nemen, dus hij is zo goed als incoming. Ik heb die van jou ook even in mijn handen gehad vorige keer en ik vond 'm toen al mooi, dus ik wist eigenlijk wel al wat ik ging beslissen toen ik van @jdb hoorde. Bedankt alleszins voor die ervaring en voor het voorstel :+1: :wink:

Draag je hem vaak trouwens?

5 likes

Dat is zo’n ongelooflijk mooi horloge! En de open achterkant waardoor het 9F te zien is, is naar mijn mening zeker geen overbodige luxe. :star_struck:

Heb je nog flink moeten je best moeten doen om deze te kunnen vinden? Aangezien het een limited edition is.

1 like

Omdat die limited Quartz van Paul enorm jeukt deze maar even om gedaan.

Logisch toch?

Alweer lang genoeg niet gedragen dat de datum fout staat.

19 likes

Hey Jasper, ik draag al mijn horloges even vaak en draag ze meestal 2 dagen na elkaar. Door de wat uit de hand gelopen collectie duurt het soms wel een tijdje voor ik een zelfde horloge weer eens om de pols heb … :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Mooi dat ze allemaal draagtijd krijgen! Ik kan me wel voorstellen dat je sommige stukken meer mist dan andere tijdens de rotatie.

Hier is’t gelegenheidsgebonden eerder. Staal in de zomer, leer in de winter enz :blush:

1 like

Mijn GS setje voor de eerste keer gezamenlijk op de foto. Het blijft mijn favoriete merk.
Als ik goed heb geteld heb ik er 17 gehad.

35 likes

17, zo dat zijn er aardig wat. Ik heb er denk ik 6 (correctie!) verkocht. En ik heb nu nog 4 moderne en 3 vintage, en een credor spring drive, wat toch ook eigenlijk een GS is vind ik.

Dus ja, het is ook mijn favoriete merk.

6 likes

Ik wil bij mijn 40-jarig dienstjubileum in april volgend jaar mijn eerste GS, een Spring Drive, aanschaffen en heb nog geen definitieve keuze gemaakt, omdat ik nog niet alle kleuren heb gezien in de Heritage Collection. En word ik van alle foto’s in dit topic al erg ongeduldig, dan zie ik hierboven bij @purple300 dat hij er gewoon 3 (drie!) gezellig naast elkaar heeft liggen! :scream: :star_struck: Tja, dan word ik toch wel meer heel erg ongeduldigerder (oid). Misschien moet ik dit topic maar op negeren zetten… :thinking: Of binnenkort toch maar weer eens voor op pad voor die andere kleurtjes.

Omdat @Dave76 me regelmatig zegt dat ik me niet zou moeten beperken tot GS, heb ik ook al met een schuin oogje - omdat het dress-'ish moet zijn - op internet zitten kijken naar IWC en Rolex. Ach, omdat ik nog tijd zat heb, kan bekijken en passen in ieder geval geen kwaad. En als voor listprijs of überhaupt aanschaffen van Rolex een probleem wordt/is, kan daar in ieder geval al gelijk een streep door.

5 likes

Niks mis mee👌

24 likes

Wat een understatement :joy::joy:

1 like

Hij ligt nu nog in de box, binnenkort gaat ie even slapen in de kluis :smile:. Moet toch af en toe wisselen met de kluis liggers :wink:

12 likes

Wat een set!

1 like

Doet me niks….:innocent:

1 like

Toch is die King Seiko best een heel veel klein beetje errug mooi, en past fantastisch in dit rijtje. :ok_hand:

2 likes